In rok naar Kerstsoos Vereniging van Oud Fokker Employees

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar Kerstsoos Vereniging van Oud Fokker Employees

Bericht door RokSterNL »

20 december was de jaarlijkse Kerstsoos van de Vereniging van Oud Fokker Employees. Van de helaas ter ziele gegane Nederlandse vliegtuigbouwer. Ik heb nooit bij dat bedrijf gewerkt, maar mijn vader wel tot eind 1988. Aangezien hij lid was en ik ook wat mensen daar ken, ben ik lid geworden. Ik heb deze soos al diverse keren met mijn vader mogen bezoeken.

Ik werd opgehaald door een oud collega van mijn vader met haar man bij Amsterdam Zuid WTC. Ik had voor nog een nieuwe rok in de kast hangen die ik pas gekocht had en heb deze speciaal voor dit gebeuren aangetrokken. Zie foto hieronder.

Er kwam een man naar mij toe, en vroeg: 'Ik zie dat U een rok aan heeft, heeft dat een speciale betekenis of wat dan ook ?. Ik zei nee. Ik vertelde hem dat er wereldwijd heel veel mannen zich bezighouden met de integratie van de rok voor de man. Dat ik dus niet de enige ben. Uiteindelijk dragen vrouwen tegenwoordig toch broeken, en kunnen daarnaast kiezen ook een rok of jurk te dragen. Dat is zo beaamde hij. Ik vind het wel leuk zei hij. Helaas lag mijn rugtas met de infobladen in de auto van die oud collega van mijn vader. Ik heb hem wel het adres gegeven van mijn site, en wilde ook het webadres van ons forum geven. Dat hoefde niet, want zo zei hij, ik neem aan dat U ook een link op Uw eigen site heeft naar het forum. Ik antwoordde dat dat klopt. Overigens kon en herinnerde hij mijn vader nog goed als een aardige man. Verder heb ik van andere mensen geen vragen gekregen, en de mensen die tegen mij spraken deden heel gewoon. Of die het dan ook gezien hebben weet ik niet, maar ik neem aan dat de andere ook niet met oogkleppen op gelopen hebben, als deze man het wel was opgevallen.
In ieder geval was het wel een gezellige middag en heb erg genoten, ook van het dragen van een rok als man tussen vrouwen in rokken en broeken, en mannen in alleen maar een kostuum.
Bijlagen
tmpphp0FZP3u.jpg
Peter v

Re: In rok naar Kerstsoos Vereniging van Oud Fokker Employees

Bericht door Peter v »

Wat ik zo mooi vind, behalve de vriendelijke ( en waarom niet ) ontvangst, is dat jij zelf zo happy, tevreden jou outfits draagt. En zo hoort het ook. Ook jij bent en goede voorbeeld voor andere mannen die rokken willen dragen, en zich op en wat meer open, vriendelijker manier willen aankleden, dan het "Hier staat een man" :( beeld. Een mannen beeld die er zo nadrukkelijk de "mannelijkheid" uitstraalt, kan zonder meer als opdringerig, agressief en onprettig ervaren worden. Terwijl de manier van doe maar gewoon, en daarbij de voorgangers in rokken land (de vrouwen) volgen naar hun voorbeelden hoe een kleding combinatie staat, de manier is, volgens mij om zeker in het begin, geslaagde geloofwaardige rokken combinaties te creëren waar de man zelf en heel tevreden over mag zijn. En zijn omgeving zal dan ongetwijfeld hem daar over complimenten geven.

Jij, Rokster heb getoond dat wanneer je als man op bepaalde details let, dat je met de rok prima uit de voeten kan, als man, wat vernieuwend ten aanzien van wat mannen anders droegen, vlot en warm, vriendelijk, met een vleugje vrouwelijkheid maar zeker nog wel als man.
Plaats reactie