Het zou moeten kunnen ! !

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Babs

Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Babs »

Hoi allemaal

Ik ben 46 jarige man (ik weet het gaat hier niet over , maar ik doe al ruim 30 jaar aan travestie )
en ja een rok draagt heerlijk, draag er vaak eentje IN huis met me gewone mannenkleding,maar zou me met een
een rok aan en voor de rest met gewone mannenkleding geloof ik wel ongemakkelijk op straat voelen, uiteraard
ga ik heel vaak naar buiten maar dan wel volledig als vrouw gekleed.

Ik hoop oprecht dat het door zal zetten de rok voor de man, het zit heerlijk,bovendien vrouwen dragen haast allemaal
broeken, maar als man in een rok pffffffffffoeeeeeeeeeeeee ben bang voor reakties, ik woon nabij Rotterdam en daar
is men "DENK" ik misschien wat minder tolerant en heb het vage vermoeden dat je ook op vervelend commentaar kunt rekenen

Zal zijdelings de discussies meelezen en hoop dat het een doorslaand succes zal worden.

Groet Babs
rokwens
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door rokwens »

Babs, was voor jou de ROK dé aanleiding om aan travestie te doen ? Of anders gezegd ; stel dat mannen nu reeds in rok geaccepteerd worden, net zoals vrouwen in broek, zou travestie dan nog belangrijk zijn voor jou ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Peter v »

Hallo Babs, wat heb jij een geluk, al op jonge leeftijd blijkbaar te weten dat voor jou de travestie "het"was, en het sindsdien uitgeoefend.

Voor zo velen, is het pas op latere leeftijd echt duidelijk, en kan vaak pas door omstandigheden, (scheiding enz. ) dan geexperimenteerd worden met het rok dragen, en evt meer, richting travestie. Kort om wanneer je een veilige plek hebt, kun je jezelf ontdekken, en dan er naar gaan leven. Ik ben nu 52, en ben pas anderhalve jaar bezig met mijn tweede ik, mijn echte ik te ontdekken. In ieder geval draag ik sinds anderhalve week een rok in het openbaar hier in het noorden. Ongetwijfeld moet je voorzichtig zijn, en zeker met wat de homo's is aangedaan in Amsterdam is het even oppassen, je hoeft zeker niet per se homo te zijn om slachtoffer van zieke geesten te worden, al gebeurt er elke dag wel ergens iets.

Wel heel erg triest, zeker als zij hun zin krijgen, en daardoor alle mannen die op welke manier "anders" zijn dan de stereotyp man niet meer in het openbaar durven, tenzij ze zich voor doen als de gewone man. Wat een terreur, wat en ramp. Ik zou hier in Friesland hoogstens last kunnen hebben van "domme plattelandse boeren" zoals dat wordt gezegd, (Echte boeren zijn heus niet dom). Gelukkig is het hier nog relatief rustig. Maar tot nu toe heb ik alleen vriendelijke mensen ontmoet van alle rangen en standen.

vr. gr.
Peter v
Peter v

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Peter v »

rokwens schreef:Babs, was voor jou de ROK dé aanleiding om aan travestie te doen ? Of anders gezegd ; stel dat mannen nu reeds in rok geaccepteerd worden, net zoals vrouwen in broek, zou travestie dan nog belangrijk zijn voor jou ?
Dat is een mooie vraag. Al zit er meer achter met travestie dan alleen een rok dragen.

Ik wacht ook geinteresseerd de antwoord af. 8-)

Peter v.
Babs

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Babs »

Peter v schreef:
rokwens schreef:Babs, was voor jou de ROK dé aanleiding om aan travestie te doen ? Of anders gezegd ; stel dat mannen nu reeds in rok geaccepteerd worden, net zoals vrouwen in broek, zou travestie dan nog belangrijk zijn voor jou ?
Dat is een mooie vraag. Al zit er meer achter met travestie dan alleen een rok dragen.

Ik wacht ook geinteresseerd de antwoord af. 8-)

Peter v.
Hallo
Ik ga proberen je vraag duidelijk te beantwoorden.
Nee de rok voor zich is voor mij persoonlijk geen aanleiding om aan travestie te doen, al zou de mannenrok ingeburgerd zijn
dan zou ik deze als man wel dragen ABSOLUUT ! ! maar zou niet met travestie willen stoppen daar dit aanmerkelijk veel verder
gaat dan alléén het aantrekken van een rok,je spreekt dan in mijn geval , voor een ieder die mij kent als man naar een volstrekt
onherkenbaar iemand, zelfs mijn ouders herkennen me niet ! kijk das leuk das geweldig en ik voel me eenmaal in een vrouwelijke
verpakking wat lekkerder dan in me herenkleding, door mijn werk loop ik regelmatig in chagrijnig donkerblauw kostuum of donkergrijs
Mannen zijn vind IK ! veel beperkter in kledingkeuze broek shirt overhemd stropdas in de zomer een korte / halflange korte broek
en dat is het .
Als ik als vrouwenkledingidolaat zie wat je voor leuke dingen als vrouw kunt aantrekken is echt een gigantisch scala aan kleding
en accessoires, wel valt mij op dat een grote groep vrouwen aan het "vermannelijken" zijn met name die verrekte broek en de
daaruit ontstane meer mannelijk "loop",natuurlijk schets ik een blik uit het straatbeeld en is dit uiteraard niet voor iedere vrouw van toepassing.

Ik blijf hopen dat de mannenrok ingeburgerd raakt is leuk voor de economie , en geeft een wat variabeler straatbeeld dan de eeuwige jeans.
Groet
Babs

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Babs »

Peter v schreef:Hallo Babs, wat heb jij een geluk, al op jonge leeftijd blijkbaar te weten dat voor jou de travestie "het"was, en het sindsdien uitgeoefend.

Voor zo velen, is het pas op latere leeftijd echt duidelijk, en kan vaak pas door omstandigheden, (scheiding enz. ) dan geexperimenteerd worden met het rok dragen, en evt meer, richting travestie. Kort om wanneer je een veilige plek hebt, kun je jezelf ontdekken, en dan er naar gaan leven. Ik ben nu 52, en ben pas anderhalve jaar bezig met mijn tweede ik, mijn echte ik te ontdekken. In ieder geval draag ik sinds anderhalve week een rok in het openbaar hier in het noorden. Ongetwijfeld moet je voorzichtig zijn, en zeker met wat de homo's is aangedaan in Amsterdam is het even oppassen, je hoeft zeker niet per se homo te zijn om slachtoffer van zieke geesten te worden, al gebeurt er elke dag wel ergens iets.

Wel heel erg triest, zeker als zij hun zin krijgen, en daardoor alle mannen die op welke manier "anders" zijn dan de stereotyp man niet meer in het openbaar durven, tenzij ze zich voor doen als de gewone man. Wat een terreur, wat en ramp. Ik zou hier in Friesland hoogstens last kunnen hebben van "domme plattelandse boeren" zoals dat wordt gezegd, (Echte boeren zijn heus niet dom). Gelukkig is het hier nog relatief rustig. Maar tot nu toe heb ik alleen vriendelijke mensen ontmoet van alle rangen en standen.

vr. gr.
Peter v
Hoi Peter,
Ja ben het met je eens in jouw geval met het ontdekken van je tweede ik moet je in alle rust en veiligheid doen, ik heb er nooit een geheim van gemaakt
met vriendinnen (ben hetero ) ik vertelde het gewoon altijd, dat ik liever in dameskleding in de rondte loop dan in herenkleding , ik heb toen ik als vrouw uit was mijn huidige vriendin leren kennen en die heb ik nog steeds ,al 20 jaar :o en ja ben het met je eens wat je schrijft dat het nergens voor nodig is om homo's of de minder stererotype man in elkaar te meppen , gaat nergens over is dom en weerzinwekkend , maar een man met een rok LIJKT mij op dit moment in met name grote steden toch nog een minderheid , men loopt natuurlijk een risicio op reakties, maar ja dat is met vele dingen ,daarom zou het geweldig zijn als de mannenrok echt in de mode zou komen denk dat er best al leuke modellen te koop zijn en als het aanslaat dat er dan verder op doorontwikkeld gaat worden , van hippe tot chique dessins voor ieder wat wils.

Maar Peter wat vind jij het fijne van een mannenrok ? ervaar je het als een opwinding ? of gewoon als fijn ? en past het bij je gevoel op dat moment ?
Één ding kan ik je vertellen ik heb nog nooit erotische opwinding bij MEZELF gemerkt bij het aantrekken van een rok of jurk, ik vind het gewoon prettig om te dragen, zoals iemand anders een joggingpak als lekker ervaart , en met wat make-up en pruik vermaak ik me prima en ga dan lekker uit, naar een restaurant bar , maar bezoek nooit travestiegelegenheden, omdat (niet iedere) maar wel erg veel mannen zich TE hoerig kleden , ik zie er meestal uit als een stewardess / secretaresse type of soms ook als een girl next door, maar nimmer kleed ik mij echt hoerig , ik probeer 100 % overtuigend over te komen en vaak lukt het ,maar soms.......................loop ik het herentoilet in i.p.v. het damestoilet en dan weet je weer dat je een man bent :lol: :lol: :lol:

Groet Babs
Peter v

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Peter v »

Re: "Maar Peter wat vind jij het fijne van een mannenrok ? ervaar je het als een opwinding ? of gewoon als fijn ? en past het bij je gevoel op dat moment ?
Één ding kan ik je vertellen ik heb nog nooit erotische opwinding bij MEZELF gemerkt bij het aantrekken van een rok of jurk, ik vind het gewoon prettig om te dragen, zoals iemand anders een joggingpak als lekker ervaart , en met wat make-up en pruik vermaak ik me prima en ga dan lekker uit, naar een restaurant bar , maar bezoek nooit travestiegelegenheden, omdat (niet iedere) maar wel erg veel mannen zich TE hoerig kleden , ik zie er meestal uit als een stewardess / secretaresse type of soms ook als een girl next door, maar nimmer kleed ik mij echt hoerig , ik probeer 100 % overtuigend over te komen en vaak lukt het ,maar soms.......................loop ik het herentoilet in i.p.v. het damestoilet en dan weet je weer dat je een man bent :lol: :lol: :lol:

Groet Babs"

Het volgende is geheel van uit mijn zichts punt.

Hallo Babs. Ik wil het niet hebben over Travestie. Punt. Wel dient dit besproken te worden. Het is een forum voor MANNEN in rok. Ik denk dat In principe dat deze forum alleen voor echte mannen die een rok aan willen, en vooral stoere man daarbij willen zijn bestemd is, dit om niet te verdwalen naar het travi gebeuren. Dit zeg ik uit het oogpunt van het acceptatie voor mannen in rok. Het moet voor de omstanders eenvoudig te begrijpen zijn en daarmee sneller geaccepteerd. Echter er is geen man hetzelfde, en daarmee zal zeker rekening gehouden moeten worden met een breed verscheidenheid van smaken en wensen. Daar zal deze forum zeker in kunnen voorzien. Maar in ieder geval wat wij niet willen, is dat een man in een rok gemakkelijk in het hokje van travestie geplaatst wordt. En wij werken er hard aan dat te voorkomen. Wat ik wel zelf zie, is dat men het blijkbaar wel goed vindt, of als het niet helemaal duidelijk is, blijkbaar mogelijk een link maakt met het kilt dragen ?????? en daar mee het misschien in die hokje plaatst, wat een positieve uitwerking zou hebben voor wij de rok dragend mannen.

Daarom wil ik proberen er hier over te schrijven om voor ons duidelijkhed te verschaffen wat rok dragen door mannen inhoudt, en wat er zoal bij komt kijken. Ook over de nuances tussen man en vrouw, met de rokdragend man ergens daar tussen in en dan zonder dat die dan travestiet is.

Ook ik vind het gewoon erg fijn om en rok te dragen. geen enkele opwinding. Wel een heel prettige kleding stuk. Ook vandaag, eerst met wind en regen, later met warm droog weer, prima. Net zo comfortabel als een korte broek, als niet beter. De een is niet per definitie beter dan de ander, wij willen zelf de keus kunnen maken.

Als man in rok is het al prima, maar zodra je pantys en nette schoenen er bij aan doet, is het vast voor de omstanders wat onduidelijker, en glijd je af van de stereo typ stoere man imago en wordt het allemaal wat vriendelijker, ( men zou nu nog zeggen "vrouwelijker" ) (in de nabije toekomst moet dat gewoon bij de mannen mode horen, net als t shirt en jeans of drie delige pak. )

Ik vind het erg knap van je dat je blijkbaar goed opgemaakt bent, en blijkbaar als "vrouw personage"er goed in geslaagd bent. Dat hoerig uitzien is volgens mij een gebrek aan ervaring, en geen eerlijke vrouw naast je hebbend om je te begeleiden, en van de juiste ( kleding ) advies te voorzien.

Als ik een rok draag in het openbaar, zoals de laatste week, voel ik me gewoon, wel ben ik bewust dat anderen een man in een rok zien. Diverse verwonderde blikken van voorbijgangers. Volgens mij meer van jonge mensen dan van ouderen. Het is nog vrij ongewoon.
Voor zo ver ben ik er gelukkig mee, al heb ik het niet zo op de bergschoenen die er onder schijnen te moeten om het nog mannelijk te houden en te voorkomen dat het te vriendelijk, (vrouwelijk) zou lijken. Je loopt gewoonlijk ook niet de hele jaar door in berg wandel vakantie kleding. Dus wil ik dat ook niet met het rok dragen.

Dat is nu het probleem van dit moment, dat er nog zo veel meer dan dat alleen is, maar wij zijn voorzichtig om het eerst zo ver te krijgen dat wij als man in een rok geaccepteerd worden, en dus als zodanig vrij kunnen rond lopen. Daar opvolgend komt de verdere ontwikkeling van verschillende rokken, zoals het gaat bij de vrouwen, en ook wat bij de rok hoort, aan been bekleding en schoenen. Mogelijk zelfs een geheel nieuw boven kleding styling omdat de lijn dat een rok geeft aan een persoon heel anders is dan wat een broek geeft. Jurken zijn dan ook een mogelijkheid, een rok is tenslotte een deel van een twee delig jurk. Vraag nmij niet hoe ze er uit moeten zien.

Ik weet niet waar het bij mijzelf toe leidt, maar als ik bv mooie dames bloezen, jurken of andere, zie dan vind ik dat niet alleen mooi, maar dan zou ik dat evt ook willen kopen en zelf aan willen hebben, al is het natuurlijk dan de vraag of dat wel staat. Toch VOEL ik het zo, wat vervelend is omdat die gevoelens moeilijk zijn te bevredigen.
Echter niet om zo op straat, dat kan helemaal niet. En dan verder niet opgemaakt.

Enerzijds vind ik mijn liefde voor dames kleding aangenaam, ik geniet van al dat moois, maar het is ook een vervelend gevoel, want ik kan er zo weinig mee in de praktijk. En als je niet nep borsten draagt voor de juiste vulling, komen de jurken, tops, bloezen niet zo tot hun recht, ik ben tenslotte man. Net als sommige mooie pumps, met leuke riempjes en zo. Ik zou ze dol graag kopen en aan doen, veel leuker dan manenen schoenen, met een zwierig rok of jurk, en heerlijk de soepele stof langs de benen voelen, alsof je zweeft, maar zou ze toch alleen thuis kunnen dragen. Ik doe het weleens thuis, een rok met pantys en pumps er bij aan, is heel leuk, echt, maar op straat wordt dat niet geaccepteerd, ben ik bang. Ik weet trouwens ook niet of ik er zelf helemaal blij mee zou zijn, op straat, ik heb het nog nooit geprobeerd. En iets wat voor je eigen beleving, in je geest, in de veiligheid van je eigen huis gebeurt en wel aangenaam is, hoeft zeker niet in het openbaar de zelfde resultaat te hebben.

Om het zo maar te noemen, een half travi wordt vast helemaal niet geaccepteerd. En eigenlijk wil ik daar niet mee bezig zijn. Voor mijn gevoel moet je er dan helemaal voor gaan, pumps, pantys, mooie vrouwelijke rok/jurk, bloes / top / vest en sieraden, en dan uiteraard je uiterlijk als vrouw uitziende make up en haar, eigen haar of pruik. Vol travi dus.

Ik zie me niet als man met alleen een mooie vrouwelijke rok, pantys/kousen en pumps in het openbaar.

Wat ik wel zie is een losbreken van de broek heerschappij in de mannen mode. En daar komt nog heel wat bij kijken, en het zal zo veel mannen de gelegenheid geven de emoties en gevoelens die voorheen ingehouden moesten worden te erkennen en vriendelijker, ("vrouwelijker" in het positieve) meer mens te zijn, meer je wezenlijk zelf te zijn, en dan zonder dat er sprake is van travi.

Vr. Gr.
Peter v.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Wiha »

Peter v schreef: Hallo Babs. Ik wil het niet hebben over Travestie. Punt. Wel dient dit besproken te worden. Het is een forum voor MANNEN in rok. Ik denk dat In principe dat deze forum alleen voor echte mannen die een rok aan willen, en vooral stoere man daarbij willen zijn bestemd is, dit om niet te verdwalen naar het travi gebeuren. Dit zeg ik uit het oogpunt van het acceptatie voor mannen in rok. Het moet voor de omstanders eenvoudig te begrijpen zijn en daarmee sneller geaccepteerd. Echter er is geen man hetzelfde, en daarmee zal zeker rekening gehouden moeten worden met een breed verscheidenheid van smaken en wensen. Daar zal deze forum zeker in kunnen voorzien. Maar in ieder geval wat wij niet willen, is dat een man in een rok gemakkelijk in het hokje van travestie geplaatst wordt. En wij werken er hard aan dat te voorkomen. Wat ik wel zelf zie, is dat men het blijkbaar wel goed vindt, of als het niet helemaal duidelijk is, blijkbaar mogelijk een link maakt met het kilt dragen ?????? en daar mee het misschien in die hokje plaatst, wat een positieve uitwerking zou hebben voor wij de rok dragend mannen.

Vr. Gr.
Peter v.
Het is inderdaad, zoals Peter hierboven noemt, niet de bedoeling om in het onderwerp travestie te belanden. We willen als man over straat kunnen in een rok. Met deze site proberen hier over te communiceren en ervaringen te delen. Daarnaast is het ook de bedoeling dat de site gebruikt kan worden als wij als man in een gesprek raken met iemand over een man in rok, wij naar deze site kunnen verwijzen. De betreffende persoon krijgt dan in ieder geval in goede indruk van waar wij voor staan zonder ons direkt in het hoekje van travestie te drukken.
Ik wil hiermee niet de personen die tevens aan travestie doen maar ook graag als man in een rok lopen 'kwetsen' alsof dit niet kan, maar ik denk dat er genoeg andere websites en forums zijn om over travestie te communiceren. Dus daarmee graag in dit forum praten met elkaar over de man in rok waarvoor dit forum ook bedoeld is.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door RokSterNL »

Wiha schreef:
Peter v schreef: Hallo Babs. Ik wil het niet hebben over Travestie. Punt. Wel dient dit besproken te worden. Het is een forum voor MANNEN in rok. Ik denk dat In principe dat deze forum alleen voor echte mannen die een rok aan willen, en vooral stoere man daarbij willen zijn bestemd is, dit om niet te verdwalen naar het travi gebeuren. Dit zeg ik uit het oogpunt van het acceptatie voor mannen in rok. Het moet voor de omstanders eenvoudig te begrijpen zijn en daarmee sneller geaccepteerd. Echter er is geen man hetzelfde, en daarmee zal zeker rekening gehouden moeten worden met een breed verscheidenheid van smaken en wensen. Daar zal deze forum zeker in kunnen voorzien. Maar in ieder geval wat wij niet willen, is dat een man in een rok gemakkelijk in het hokje van travestie geplaatst wordt. En wij werken er hard aan dat te voorkomen. Wat ik wel zelf zie, is dat men het blijkbaar wel goed vindt, of als het niet helemaal duidelijk is, blijkbaar mogelijk een link maakt met het kilt dragen ?????? en daar mee het misschien in die hokje plaatst, wat een positieve uitwerking zou hebben voor wij de rok dragend mannen.

Vr. Gr.
Peter v.
Het is inderdaad, zoals Peter hierboven noemt, niet de bedoeling om in het onderwerp travestie te belanden. We willen als man over straat kunnen in een rok. Met deze site proberen hier over te communiceren en ervaringen te delen. Daarnaast is het ook de bedoeling dat de site gebruikt kan worden als wij als man in een gesprek raken met iemand over een man in rok, wij naar deze site kunnen verwijzen. De betreffende persoon krijgt dan in ieder geval in goede indruk van waar wij voor staan zonder ons direkt in het hoekje van travestie te drukken.
Ik wil hiermee niet de personen die tevens aan travestie doen maar ook graag als man in een rok lopen 'kwetsen' alsof dit niet kan, maar ik denk dat er genoeg andere websites en forums zijn om over travestie te communiceren. Dus daarmee graag in dit forum praten met elkaar over de man in rok waarvoor dit forum ook bedoeld is.
Ook ik wil even hierop reageren. Ik ben het volkomen eens met de twee voorgaande schrijvers. Inderdaad is het niet de bedoeling dat als wij iemand verwijzen naar deze site dat hier dan direkt een verkeerd beeld door onstaat, en dan bedoel ik dus 'de man in een rok'. Het wordt jammergenoeg toch door bepaalde lieden in onze maatschappij nog snel in het hokje 'homo' of hokje 'travestie' gestopt. Dat is nu juist waar wij voor strijden. Dat dit geenzins het geval is. Ik wil hiermee net als Wiha mensen die travestiet zijn absoluut niet kwetsen. Het heeft niets met de mensen zelf te maken, maar wel hoe wij ons hier naar buiten en op het forum voor de 'rok voor de man' profileren. Ik begrijp best wel omdat er hier ook over panties en laarzen gesproken wordt, dat mensen dan denken, O die mannen willen wel een rok voor de man, maar in wezen meer. Maar wij willen niet helemaal als vrouw gekleed over straat gaan. Wij willen ook een breder kledingkeuze aanbod hebben.

Het verschil bij ons zit hem in het feit, dat wij ons gewoon als man naar buiten willen blijven vertonen, zonder ons direkt helemaal als vrouw te kleden. Daar zijn zoals Wiha ook al zegt andere sites en fora voor. Ik hoop dat het hiermee duidelijk is waar wij voor staan.

De hartelijke groetjes van RokSterNL
Babs

Re: Het zou moeten kunnen ! !

Bericht door Babs »

RokSterNL schreef:
Wiha schreef:
Peter v schreef: Hallo Babs. Ik wil het niet hebben over Travestie. Punt. Wel dient dit besproken te worden. Het is een forum voor MANNEN in rok. Ik denk dat In principe dat deze forum alleen voor echte mannen die een rok aan willen, en vooral stoere man daarbij willen zijn bestemd is, dit om niet te verdwalen naar het travi gebeuren. Dit zeg ik uit het oogpunt van het acceptatie voor mannen in rok. Het moet voor de omstanders eenvoudig te begrijpen zijn en daarmee sneller geaccepteerd. Echter er is geen man hetzelfde, en daarmee zal zeker rekening gehouden moeten worden met een breed verscheidenheid van smaken en wensen. Daar zal deze forum zeker in kunnen voorzien. Maar in ieder geval wat wij niet willen, is dat een man in een rok gemakkelijk in het hokje van travestie geplaatst wordt. En wij werken er hard aan dat te voorkomen. Wat ik wel zelf zie, is dat men het blijkbaar wel goed vindt, of als het niet helemaal duidelijk is, blijkbaar mogelijk een link maakt met het kilt dragen ?????? en daar mee het misschien in die hokje plaatst, wat een positieve uitwerking zou hebben voor wij de rok dragend mannen.

Vr. Gr.
Peter v.
Het is inderdaad, zoals Peter hierboven noemt, niet de bedoeling om in het onderwerp travestie te belanden. We willen als man over straat kunnen in een rok. Met deze site proberen hier over te communiceren en ervaringen te delen. Daarnaast is het ook de bedoeling dat de site gebruikt kan worden als wij als man in een gesprek raken met iemand over een man in rok, wij naar deze site kunnen verwijzen. De betreffende persoon krijgt dan in ieder geval in goede indruk van waar wij voor staan zonder ons direkt in het hoekje van travestie te drukken.
Ik wil hiermee niet de personen die tevens aan travestie doen maar ook graag als man in een rok lopen 'kwetsen' alsof dit niet kan, maar ik denk dat er genoeg andere websites en forums zijn om over travestie te communiceren. Dus daarmee graag in dit forum praten met elkaar over de man in rok waarvoor dit forum ook bedoeld is.
Ook ik wil even hierop reageren. Ik ben het volkomen eens met de twee voorgaande schrijvers. Inderdaad is het niet de bedoeling dat als wij iemand verwijzen naar deze site dat hier dan direkt een verkeerd beeld door onstaat, en dan bedoel ik dus 'de man in een rok'. Het wordt jammergenoeg toch door bepaalde lieden in onze maatschappij nog snel in het hokje 'homo' of hokje 'travestie' gestopt. Dat is nu juist waar wij voor strijden. Dat dit geenzins het geval is. Ik wil hiermee net als Wiha mensen die travestiet zijn absoluut niet kwetsen. Het heeft niets met de mensen zelf te maken, maar wel hoe wij ons hier naar buiten en op het forum voor de 'rok voor de man' profileren. Ik begrijp best wel omdat er hier ook over panties en laarzen gesproken wordt, dat mensen dan denken, O die mannen willen wel een rok voor de man, maar in wezen meer. Maar wij willen niet helemaal als vrouw gekleed over straat gaan. Wij willen ook een breder kledingkeuze aanbod hebben.

Het verschil bij ons zit hem in het feit, dat wij ons gewoon als man naar buiten willen blijven vertonen, zonder ons direkt helemaal als vrouw te kleden. Daar zijn zoals Wiha ook al zegt andere sites en fora voor. Ik hoop dat het hiermee duidelijk is waar wij voor staan.

De hartelijke groetjes van RokSterNL
>>>>>>>>>>>>>>Ik ben 46 jarige man (* * * ik weet het gaat hier niet over * * *, maar ik doe al ruim 30 jaar aan travestie ) <<<<<<<<<<<<<<<
OWOWOW zo heb ik het niet bedoeld natuurlijk past travestie hier niet, ik heb slechts ietsje over mezelf verteld, maar daarom ben ik zeker wel geinteresseerd in dit forum mannen in een rok , maar als ik dus de schotse mannen bekijken met kilt en kniekousen zie ik wel een man staan in klederdracht
maar als ik een man in rok zie met pantys en eventueel pantys (mannenpantys) en een wat hogere schoenhak (laars) dan denk ik dat er een zwaar schemerig beeld gaat ontstaan naar andere mensen die daar niet mee op de hoogte zijn,ongewild en ongewenst zullen er reakties komen,misschien mede afhankelijk in welk deel van het land dat je leeft natuurlijk. Maar als ik al hoor dat er in Gay stad nummer 1 in europa in Amsterdam zomaar om niets homo's in elkaar worden geslagen,ben ik als MAN in een mannerok toch wel effe erg voorzichtig om me daar zo op straat te gaan begeven, ik zou dat nu momenteel nog niet echt aandurven,misschien als er wat meer aandacht via de media komt dat het dan op een gegeven moment wat geaccepteerder zal gaan worden.
En nogmaals ik weet heel goed het gaat hier niet over travestieten ik zal er geen letter meer over schrijven en heb nimmer de bedoeling gehad om hier wie dan ook in een hokje homo of travestiet te zetten.Het gaat hier over echte mannen in een Echte rok en das heel andere koek en ook een zeer interessante uitdaging.

Groet
Plaats reactie