rokken dragen in het openbaar

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Lucas
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2008 08:04
Locatie: Antwerpen België

rokken dragen in het openbaar

Bericht door Lucas »

Enerzijds durf ik het wel, anderzijds is er toch steeds weer een drempel. Dit voor zowel mezelf als voor m'n vriendin.
Ik vind het momenteel heel moeilijk om er voor 100% voor uit te komen, doch ik draag heel graag rokken.
Ik kleed me zowieso graag trendy. Een pak is totaal niks voor mij. Als jongen/man vind ik het heel moeilijk om trendy te zijn, tenzij deze taboe zou doorbroken worden.
Combinatie van rokken, broeken, laarzen, panty's,... Het zou een hele herademing zijn in mijn leven.
Ik hoop dat we met z'n allen meer in rok naar de buitenwereld durven stappen... eventueel eens een opkomst kunnen organiseren of wie weet een "manrokfuif"! Ik zou er alvast zeker op af komen!

Ik hoop iets van jullie te horen!

Tot de volgende!

Lucas
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door Wiha »

Allereerst welkom op het forum. Heb net je foto's ook gezien in het fotoalbum. Leuke foto's en nog wel in het openbaar :) . Loopt je vriendin ook gewoon bij je als je met een rok in het openbaar loopt?
Zou leuk zijn als je jezelf eens voorstelt in de rubriek "Wie ben ik". Zie je volgende postings tegemoet.
Qua rokken, laarzen en panty's voor mannen ben je hier in ieder geval op het juiste adres.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door RokSterNL »

Ook ik heet je van harte welkom op ons forum.

Heb je foto's ook bekeken en moet tot dezelfde conclusie komen. Echt top, en een super goed figuur bovendien. Ik hou wel van deze outfits.

Wat is de reden dat er toch nog een drempel is ? Weet je vriendin dat je rokken draagt, en ook dat in het openbaar doet ? Misschien eens een goede tip als je het nog moet gaan vertellen, om deze site erbij te halen en haar ook te laten zien. Dat geeft toch meer duidelijk aan je uitleg tegenover haar.

Lijkt mij bovendien een goed idee een van een samenkomst. Op mij kun je dan sowieso rekenen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door willi »

Beste Lucas.
Als ik er net zo uitzag als jij, dan zou ik geen moment aarzelen om me in het openbaar te tonen. Je vriendin zou apetrots op je moeten zijn. Wie ter wereld zou hier immers nog commentaar op durven leveren? En dan te weten dat je er nog zoveel jaren van kunt genieten.

Dit bedoel ik nou met een totale emancipatiemetamorfose die je als jonge man midden in een opengebroken maatschappij plaatst, en laat zien wat er zou zijn gebeurt als mannen met de vrouwen waren meegeëmancipeerd. Jou manier van kleden toont ook aan dat mooie, sierlijke en sexy kleding niet iets is waar de vrouw het alleenrecht op heeft. Natuurlijk heb je je lichaamsbouw mee; niet elke man staat het om tops met spaghettibandjes te dragen, maar het kan dus wel! En laat die heren in hun driedelig kostuum maar lekker wegsmelten.
Proficiat Lucas.

Willi
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Lucas
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2008 08:04
Locatie: Antwerpen België

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door Lucas »

Hallo allemaal,

Amaai, jullie reacties waren echt wel heel positief. Dat ik een mooi slank lichaam heb weet ik al langer, maar dat de reacties zo super zouden zijn had ik nu ook weer niet verwacht. Misschien moet ik me kandidaat stellen voor mannequin voor mannenrokken ;-). Alvast super bedankt!!!

Ja, inderdaad... nu ben ik nog jong en sta ik heel mooi met rokjes, mooier zelfs dan vele dames!! Ik hoop dan ook heel erg dat het taboe hieromtrent eindelijk doorbroken wordt, want anders zal ik niet van deze mooie jaren kunnen genieten.

Ik heb al eens nagedacht om modeontwerpers aan te schrijven, maar zo in m'n ééntje???

Wat openbaarheid betreft. Hier nu onmiddellijk naar buiten gaan met rok en laarzen... dat is moeilijk (soms doe ik het, meestal dan wel in het donker). Onderweg naar een onbekende plaats een rok aantrekken en een wandeling maken lukt prima, ook met mijn vriendin aan m'n zijde. Ze vind het enerzijds moeilijk, anderzijds steunt ze dit enorm. Ze heeft er echt begrip voor!!! Het is gewoon die hokjes waarin de moderne maatschappij is ingedeeld... dit speelt echter een rol, hoe raar het ook is.

Enfin, ik wil er echt werk van maken.
Wat kunnen we verder doen om dit taboe te doorbreken?
Ik zie dat er toch vrij wat leden zijn die zich hier ingeschreven hebben, doch tegenover de totale bevolking van België en Nederland samen is dit niets??!! Ben ik mis? Verwachten jullie echt dat volgend jaar het taboe gaat doorbroken worden?

Ik ben er eigenlijk al van kindsaf mee bezig! Eerst dacht ik dat ik travestiet was, daarna dacht ik dat ik transseksueel was... pas toen ik volwassen werd kon ik eigenlijk stappen beginnen zetten. Ik ben naar travestietenclubs en allerlei geweest en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik gewoon trendy wil zijn en rokjes tof vind om te dragen!

Tot hoors
Lucas
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door RokSterNL »

Hallo Lucas,

Dit moeten wij nu juist hebben. Jongemannen zoals jij, die ook rok/rokjes dragen en laarzen eventueel panties en allerlei trendy kleding. Als meer jongemannen van jou leeftijd, 26 jaar dit eens zouden gaan doen, dan heb je kans dat het door de modewereld wel opgepikt wordt en het in een stroomversnelling kan geraken. Overigens had ik je geen 26 gegegven, eerder net 20. Toch weer een compliment :!:

Je schrijft hoe we dit taboe zouden moeten doorbreken :?:

1. Door het gewoon en publique te dragen.

2. Een samenkomst/bijeenkomst beleggen en elkaar ontmoeten een nu eens niet alleen over koetjes en kalfjes praten maar alleen over rokgerelateerde zaken zoals 'Hoe het aan te gaan pakken'.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door Natuurmens »

:D Ik zie op steeds meer kledingssite de Mannenrok verschijnen nu alleen nog dragen. Ik moet toegeven dat er in grotere steden minder van word opgekeken.

Het is een kwestie van wennen en acceptatie van de mensen.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
rokwens
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door rokwens »

Hallo Lucas, welkom hier, en dan in het bijzonder als stadsgenoot. Zo zie je maar hoe leuk het leven kan zijn als je veel vrijheid hebt.(neemt) Lekker trendy en creatief omgaan met kleding. Weinig mannen kennen dit of durven het aan. Die (kleding)vrijheid moeten mannen nog leren ervaren en veroveren. En vrouwen zouden ook moeten beseffen dat zij niet alleen recht hebben op die vrijheid. De meeste mannen weten niet eens hoe een rok voelt. Spreek jij erover met je vrienden ? Het zou me wel interesseren hoe hun reactie is .
De volledige accptatie en verspreiding gaat niet vanzelf en aanschrijven van allerlei kledingmerken etc.. haalt weinig uit. Ik heb dit al jaren gedaan maar je krijgt haast geen antwoord. Eén keer heb ik een positief antwoord gekregen van Levis, "we zijn ermee bezig" maar ik zie er niet veel van terecht komen. Wel hebben RokSter en ik het zo ver gekregen dat de Nederlandse modeontwerper Hans Noordstrand nu een (dure) mannenrok op zijn site heeft staan. Maar die staat daar alleen maar te roesten, hij doet geen moeite (voor zover ik weet) om die in de confectie te krijgen. Ik denk dat we alleen maar resultaat kunnen bereiken door op straat te komen zodat trendwatchers merken dat er een markt voor is. Het zijn ook de winkeliers die moeten investeren en ze doen dat liefst in een product waarvan ze weten dat er voldoende afzet zal zijn.
Hopelijk gaat H&M met zijn lijn van Comme des garçons (nog) eens een mannenrok in de rekken hangen. En misschien deze keer met méér succes.
Vriendin van Lucas , proficiat voor je positieve instelling en tracht elkaar hierbij goed te begrijpen en te steunen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door Peter v »

Lukas welkom. :D
Er is maar één ding wat belangrijk is en dat is dat jij jezelf bent. Als dat is zeer mannelijk, vrouwelijk of iets daar tussen is niet belangrijk. Jij schijnt er al ver mee te zijn met het dragen van rokken en andere kleding in het openbaar, ga vooral zo door. En doe het vooral OVERAL. Hoe eerder je daar mee begint hoe eerder het een gewoon is, voor jezelf en al je omgeving.

Je ziet er goed uit, en heb een mooie neutraal stijl. Daar kun je overal mee aan komen. Niets op aan te merken.

Alleen door mannen ( van geboorte) als jijzelf die er op den duur elke dag of meerdere keren per week openlijk IN HET NORMALE DAGELIJKSE ROUTINE rokken dragen zal er een gewenning komen van de omgeving en zal het niet als vreemd beschouwd worden. Dat is de enige manier om het "" er door te krijgen "" zoals dat heet. Maar voor diegene die het dus al zo doen, die "zijn er al door heen". En hebben het algemene acceptatie niet nodig om als reden te gebruiken om het te doen. Die mannen kunnen het wel vergeten. Want algemene acceptatie zoals dat voorgesteld wordt komt er niet of het zal zeker enige decennia duren. Het is ook niet nodig. Als men er maar mee bekend is met het fenomeen freestyling dan is dat voldoende.

Wij mannen weten nog altijd niet het zelf zijn te waarderen, blijkbaar, anders waren de meeste rok dragers er in het openbaar ook in rok. Dat is een proces van leren waar deze forum en belangrijk aandeel in heeft. Het is volkomen normaal om jezelf te zijn, al hebben anderen daar andere meningen over.

Een bijeenkomst is er geweest in Breda, maar er waren maar enkele leden komen opdagen. Hopelijk kunnen wij binnenkort weer een bijeenkomst organiseren, waar meer mannen gerokt naar toe gaan. ( ook in broek welkom )
rokwens
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: rokken dragen in het openbaar

Bericht door rokwens »

Lucas,
Je zit volledig op dezelfde golflengte als ik. Ik wil ook veel meer kunnen combineren en als man ben je dan toch erg beperkt. " een lange broek in basic-vorm", en dat is het wat men accepteert en van je verwacht. Het minste dat je experimenteert en je creativiteit wil laten werken ga je over een eng pad, met denkbeeldige lijnen afgebakend die de gemeenschap onnodig en onrechtvaardig voor mannen heeft bedacht. Ik wil ook helemaal geen vrouw zijn of me zo voelen, al denk ik wel eens dat het een pak gemakkelijker had geweest. Maar als het over kleding gaat wil ik wel dezelfde rechten, niet alleen die rechten "hebben" maar ze ook kunnen gebruiken, en liefst zonder negatieve reacties van de omgeving. Dat is andere koek. Voor vrouwen is dat de meest normale zaak van de wereld en voor mannen is dit blijkbaar erger dan oorlog. Wij mannen zijn blijkbaar zo meelevend, en ongecompliceert dat we erkennen dat vrouwen hun mannelijke kant hebben in meer of mindere mate. We aanvaarden dat ze die kant op alle tereinen uiten en ontwikkelen. Ons beeld van "de vrouw" hebben we met de jaren bijgestuurd. Maar nu is het hun beurt om hun traditionele beeld van de man bij te sturen, om te erkennen dat ons "man zijn" ook niet (wellicht nooit) de volle 100% is en te aanvaarden dat we ook de andere kant in ons aan bod willen laten komen. En daar hebben vrouwen het nu blijkbaar moeilijk mee. Het woord "egalité" is bij hen nog niet zo doorgedrongen. Maar niet alleen vrouwen hebben daar en probleem mee. Ook de globale man (de macho o.a.) zit nog vastgeroest aan oude principes.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie