ik denk, dat voor jou het belangrijkste is, dat je jezelf prettig voelt in de kleding c.q. het schoeisel dat je draagt. Deze grens is de belangrijkste om te overschrijden. Ofwel: je moet voldoende zelfvertrouwen hebben om dit te doen. Bij elke stap, die dan buiten de deur doet, straal je zelfvertrouwen uit; jij vind normaal wat je doet, een ander zal het ook veel sneller normaal vinden wat jij draagt.pvdnreb schreef:Misschien is het in Nederland al wat meer als normaal aanvaard.
Hier in België heb ik dat gevoel helemaal niet.
Probleem is dat mensen het niet begrijpen / willen begrijpen.
Ik ben eind 21, wordt volgende maand 22.
Op dit moment weten volgende mensen het;
Mijn vriendin
Mijn beste vriend
Mijn broer
De enige dat me er al mee hebben aangezien is de vriendin en beste vriend.
Ouders weten er nog steeds niets van. Krijg het zelfs niet over mijn hart om het te vertellen.
Het zou het er misschien wel op makkelijk maken...
In je eigen vertrouwde omgeving is het moeilijker, omdat je daar gauw bekenden tegen komt en je bang bent voor hun kritiek (mijn gedachte).
Tip: ga in een vreemde omgeving naar buiten, waar niemand je kent en bouw daar je zelfvertrouwen op. Ik heb dat ook gedaan en dat is mij heel goed bevallen.
Ik denk niet dat een land ertoe doet; ik ben in de meeste west-Europese landen en Kroatië en Macedonië) in rok geweest en nergens negatief ontvangen. Wel eens rare blikken of lachende kinderen, maar dat hoort erbij; een teken dat je gezien wordt