outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Januca

Re: outfit van de dag

Bericht door Januca »

Corpas, ja, het ging inderdaad om het rokje in mijn profielfoto.

Ik draag het nog wel hoor. Maar om te proberen iets aan te passen aan hun visie heb ik op Vinted een denim rok op knielengte gekocht. Die vond mijn dochter veel beter, maar hij mocht zelfs toch nog iets korter. (hahahahaha.)
Als ik hem korter maak lijkt hij héél erg op die van mijn profielfoto.
Ik heb ze nu even laten wennen aan die grotere lengte, maar ik denk dat ik hem deze week toch maar korter maak.
Hoewel, deze lengte maakt het natuurlijk wel gemakkelijker om er netjes mee te zitten.
ik heb twee van die rokken. Ik denk dat ik er eerst maar eentje korter maak om het effect te zien en de eventuele commentaren te horen.
Ze vinden mij waarschijnlijk te oud om met korte rokken te lopen. Ik ben 83.
Corpas

Bericht door Corpas »

Ha Januca,
Het blijft een wonderlijk verhaal maar ook wel positief, die bemoeienis met de lengte van je rokjes.
Het is namelijk gek dat er wel zorgen bestaan over dat je rokje te kort zou zijn maar niet over het feit dat je een rok draagt. En dat er dus wordt aangedrongen op een langere rok.
En dat terwijl het direct duidelijk is dat een langere rok meer opvalt bij een man dan een korte. Korte rokjes lijken bij snelle aanblik precies op korte broeken immers.
Er zit dus iets geks in die bezorgdheid, al zal het goed bedoeld zijn. Daarom lijkt mij toch echt dat je je er niets van aan moet trekken. Juist oudere mensen kunnen zich dat veroorloven. En natuurlijk ben je niet te oud om ook eens je eigen zin te doen. Rokjes zitten heerlijk voor mannen. Gewoon simpel. En de lengte bepaal jezelf wel. Waar is men eigenlijk bang voor?
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Januca

Bericht door Januca »

Ja Corpas,

Ik draag zo veel mogelijk wat ik zelf mooi vind.
Maar ik hou wel een beetje rekening met de mening van mijn dochter en kleindochter, meer eigenlijk omdat ik bij mijn dochter in huis woon, en ik het allemaal plezierig wil houden.

En rokjes zitten zo lekker luchtig, veel lekkerder dan korte broeken, die ik overigens wel heb.
Dat zijn korte broeken voor vrouwen die ik zelf mooier gemaakt heb door er gehaakte bloemen op te naaien.
En daar heb ik ook al leuke reacties op gehad.

Een tussenweg is eventueel een broekrok. Daar heb ik al wel naar gekeken, maar nog niet gevonden wat ik leuk vind.
Kortrokje

Bericht door Kortrokje »

Vandaag een zwierig rokje, een oudje ook reeds, maar toch nog een mooi, vind ik .
Bijlagen
BlurPhoto1747085284944.jpg
BlurPhoto1747085169839.jpg
BlurPhoto1747084648830~2.jpg
BlurPhoto1747084648830~2.jpg (41.33 KiB) 13 keer bekeken
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie