H&M mannenrok

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door willi »

Kijk, dat bedoel ik nou. Als je verbonden bent (en ook nog tegen betaling) aan een krant, weekblad of erger nog aan de televisie, kun je zonder op je vestje te worden getikt, de meest krenkende en discriminerende verhalen vertellen over mannen die rokken dragen. (maar ook over mannen die met treintjes spelen, enz.)
Daarmee zetten ze het volk nog eens extra tegen ons op, want die knakkers worden op hun woord geloofd. Als . . . het zegt, zal het wel zo wezen.

Verder hadden deze verhalen ook in het Westfries dagblad kunnen staan. Elke krant heeft wel zo’n knurft in dienst. Het heeft echt niets te maken met Belgisch Limburg.
Alleen jammer dat we er niets tegen kunnen uitrichten! Wij zijn nu eenmaal nog steeds een minderheid, die je met gemak belachelijk kunt maken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens

Bericht door rokwens »

Ja, uiteraard, die reporter was wellicht geen man die het rokdragen ambieert en alleen maar op reactie opuit was.
Wie weet hoe stuntelig dat hij zich gedragen heeft en wie weet op welke manier hij met de reacties is omgegaan.
Heeft hij er een spelletje van gemaakt, zich uitbundig en opvallend opgesteld, heeft hij zich netjes gedragen ?

Dat bedoel ik juist met : laat ons eens samen naar Hasselt gaan. Wedden dat we een artikel kunnen schrijven met
net het tegenovergestelde. Het ligt eraan hoe je de zaken voorstelt, welke ingesteldheid je hebt , waar en wanneer
je contacten legt. Loop in de buurt van een school, een supermarkt ,een kerk, de bakker, een ouderlingentehuis enz.
Sta ergens 's morgens bij een bushalte, of 's avonds aan een discotheek of zit in de trein..
Je kan dan uiteindelijk zelf kiezen welk van al deze verschilende commentaren je in een tekst neerzet gekruid met je eigen mening (vooroordeel)
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
svenner

Bericht door svenner »

Verder nieuws ivm de mannenrok bij H&M. Ik heb vandaag met de winkel gebeld waar deze rok vanaf maart beschikbaar zou komen, om een exacte datum te weten te komen. De eerste reactie was zo van: "oei meneer, dan bent U te laat, die is reeds uitverkocht: ze waren allemaal in een mum van tijd de deur uit". Ik vroeg dan wanneer dat was en ze zei: "In November".
Waarop ik reageerde dat de Marketingafdeling mij een mail gestuurd had dat deze ergens in maart in hun winkel zou liggen.
Daar kon ze helaas nog niet op antwoorden, omdat ze de lijst met de items in de voorjaarscollectie pas in de loop van februari toegestuurd krijgt.
Wordt dus vervolgd...

Positief is uiteraard dat ze deze rok in November al in de winkel hadden en deze bijna onmiddelijk uitverkocht was. Misschien zijn er nu dan wel meer beschikbaar, of zelfs meerdere modellen. Men kan altijd hopen...
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Svenner, vind ik wel een raar antwoord van H&M. Alle berichten duiden op maart. Het gaat om de voorjaarscollectie. In november lag die al wel in Parijs fozo geloof ik. Gewoon H&M blijven bestoken door diverse mensen maar dan niet allemaal tegelijk.......
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Jos

Bericht door Jos »

blijkbaar is H&M niet altijd even goed bezig.
Volgens een oostenrijks artikel vernietigen zij niet verkochte kleding, zoals laatst in New York:
http://kurier.at/geldundwirtschaft/1968161.php

Vertaling:
Het zweedse concern kreeg hevig protest, nadat bekend werd, dat niet verkochtte kleding vernield en weggegooid werd.
Zoals de New York Times berichtte, werd in de buurt van een H&M winkel in hartje Manhattan kledingzakken met ongebruikte, warme winterkleding gevonden. Deze waren gedeeltelijk met scheermesjes en messen kapot gesneden. Zo ontbraken vingers aan handschoenen en bij mannenjassen van de voering eruit getrokken.

En dat in New York, waar de vele daklozen het al zwaar genoeg hebben in deze kou, was er via het internet-netwerk Facebook felle kritiek op de firma. Enige schrijvers verklaarden, dat zij de modeketen, die bekend staat om zijn betaalbare kleding, te boycotten. Een woordvoerder van de onderneming zei, dat ze de kleding niet konden weggeven, omdat ze niet voldeed aan bepaalde kwaliteitsnormen. Het modebedrijf zal eraan werken de huidige praktijken te veranderen
een fervent rokdrager
DIDI69

Bericht door DIDI69 »

Hi,
Deze week 2x bij H&M te Antwerpen langs geweest. Resultaat:
De eerste verkoopster (stagiare) wist totaal van niets en kon ook geen verantwoordelijke of contact info opgeven.
Gisteren finally een verkoopster die van de "mannen"rok op de hoogte was, verklaarde dat deze in Dec'09 al in de winkel lag en direct uitverkocht was, zou terug binnenkomen maar wist niet wanneer, ook van haar kon ik geen contact info bekomen om leveringsdatum en of een bestelling te plaatsen.
Ga nu trachten H&M te contacteren, iemand in het bezit van info (tel, email, fax). Mag per pm.
Bye Didi
rokwens

Bericht door rokwens »

Dus wat Svenner eerst schreef komt ongeveer overeen met Didi69. Blijkbaar is niemand goed op de hoogte, de leveringen zijn niet klokvast en wie eerst-komt eerst-maalt. Hoeveel waren er in stock ?
Dus als er maandag terug in de winkel hangen, en nadien iemand het hier op dit forum plaatst , en tegen dat iemand het hier dan opvangt en de tijd heeft om er naartoe te gaan, is de week om en zijn ze alweer uitverkocht.
Het blijft dus een kat-, en muisspel. Dus wie er eentje wil moet nu op de hoogte zijn van de H&M-winkels in zijn buurt die "trendy-man" verkopen en daar een paar keer per week langs gaan ( of een betrouwbare informant hebben)
En dan vraag ik me af hoeveel bezoekers dan de kans zullen gekregen hebben om te ontdekken dat men bij deze keten een rok verkoopt die voor mannen bestemd is. Ze krijgen niet eens de tijd om die te ontdekken als er zo weinig in stock zijn.
Normaal zouden ze een pop in de etalage moeten zetten om iedereen van het bestaan in te lichten. Dat zou pas reclame zijn.
Maar tegelijk stel ik me de vraag hoeveel van onze leden er eentje willen kopen ? Kunnen we daar achter komen en dan met die cijfers naar H&M trekken ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
jan

Bericht door jan »

Als ik zo'n H&M rok zou kopen moet ik hem toch eerst passen; alleen plaatjes zeggen me niks. Bovendien moeten er zakken in zitten. Zeker en vast zou ik nooit alleen maar voor een rok naar Antwerpen reizen. Ik heb al rokken genoeg.
masker

Bericht door masker »

Als de mannerok in een H&M winkel in mijn buurt of in de buurt van mijn werk zou komen te hangen dan ga ik er zeker voor kijken. afhankelijk van de beschikbare maten zou ik er zeker wel een willen kopen. al is het alleen maar omdat ik als vrouw in de loop van de jaren net iets te vaak heb gehoord dat ik in "mannenkleding" loop.
dus voor de lijst 1 kandidaat heb je.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Plaats reactie