H&M mannenrok

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
svenner

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door svenner »

Ik begrijp de frustratie van sommigen over het feit dat er maar één type rok gelanceerd wordt door H&M, maar ik denk dat we het erover eens zijn dat wij er naar streven dat de mannenrok weer algemeen aanvaard wordt. Het feit dat H&M deze rok nu op de markt brengt is een stap in de goede richting uiteraard en zou ik niet zomaar afbreken. Als deze rok nu een verkoopsucces blijkt te zijn, komen er volgend jaar misschien wel meerdere modellen in de rekken.

Toen ik de eerste foto zag, had ik een beetje het gevoel dat hij wat te vrouwelijk is, maar hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er de mogelijkheden van zie. Ik heb immers nog geen rok om 'opgekleed' naar trouwfeesten en dergelijke te gaan. Mijn vrouw, die meestal meegaat om de rokken mee te kiezen, haar eerste indruk was ook dat deze rok niet echt mooi is. Desondanks ga ik deze toch kopen, al was het alleen maar in de hoop dat dit er mee voor zorgt dat dit initiatief mettertijd uitgebreid wordt en er dus meerdere rokken in de herenafdeling terechtkomen. Ook de legging zie ik wel zitten. De sarouel ofte harembroek iets minder, maar ja, zoals alles is dat een kwestie van wat je graag aandoet. Ik ben in ieder geval van mening dat iedereen daarin de vrije keuze moet hebben.

Ik heb voornamelijk rokken van het type 'Combat' met veel opgenaaide zakken van de C&A en ritssluiting vooraan , zodat ik op een normale manier het urinoir kan gebruiken, ook enkele veloursrokken van Jackpot, twee kilts, een schotse en een mountainkilt, de robuuste werkkilt van Blackläder waarvan sprake in het nieuwsbericht van 18 januari 2008, twee sarongs en verder nog wat loszittende rokken om naar het strand te gaan of gewoon binnenshuis te dragen als huiskledij.

In ieder geval, ik heb reeds een mail gestuurd en heb als antwoord gekregen, dat, voor België, de rok ergens vanaf maart in de H&m op de Meir in Antwerpen te verkrijgen zal zijn, ik moet dit filiaal nog bellen om te horen welke datum exact, want ik wil er absoluut één. En ik hoop van ganser harte dat inderdaad een trend wordt en dat binnenkort de herenrok algemeen beschikbaar wordt in allerlei modellen, vormen en kleuren.
Nico uit Gouda

Re: (weer) een mannenrok bij H&M !!!

Bericht door Nico uit Gouda »

Hallo iedereen. Hierbij mijn correspondentie gisteren (woensdag 23 december 2009) met H&M over het opnemen van een of meedere(?) mannenrok(ken) in de voorjaarscollectie van hun. Hartelijke rok- en jurk-Kerstgroeten van Nico uit Gouda. :D

Geachte H&M Klantenservice. Hartelijk bedankt voor uw antwoord en hierbij prettige feestdagen en een voorspoedig maar vooral een gezond mannenrok-2010 toegewenst door mij! Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

>
> Hallo Nico,
>
> Bedankt voor je e-mail.
>
> Helaas is er over dit artikel bij ons ook nog weinig bekend.
> Het artikel zal inderdaad verkocht gaan worden, maar alleen in de winkels en niet op de shop online.
> We kunnen je alleen maar adviseren om begin volgend jaar er nog eens naar te informeren.
>
> Alvast fijne feestdagen toegewenst.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> H&M Klantenservice.
>
>
> Neem gerust contact op als je nog verdere vragen hebt.
> Je kunt ons bereiken op:
>
> Maandag t/m vrijdag van 8.00 - 21.00 uur.
> Zaterdag en zondag van 9.00 -17.00 uur.
>
> Telefoon 0900 - 1988 (7,5 cent per gesprek)
> Fax 0900 - 0401059
> E-mail klantenservice.nl@hm.com
>
> Shop around the clock.
> www.hm.com 24 hrs open.
>
>
> ------------------ Cention Contact Centre - Original message ------------------
> # 1598725
> From: Alberto <inquiry@hm.com>
> Sent: 2009/12/23 15:59
> To: Netherlands
> Subject: Netherlands Netherlands : Mannenrok in de voorjaarscollecite van H&M?
>
> Area: Other
>
> Name / Name: Nico uit Gouda
>
> E-mail / E-mail: Q_1_2_3_4_5_6@hotmail.com
>
> Subject / Subject: Mannenrok in de voorjaarscollecite van H&M?
>
> Message / Message:
> Geachte medewerk(st)ers van H&M. Ik heb begrepen van WiHa van http://www.rokvoormannen.nl/ dat H&M de mannenrok introduceert in de voorjaarscollectie van 2010. Is hier nu misschien al iets over bekend bij jullie?
> Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
>
>
>
>
> The information contained in this e-mail message may be privileged, confidential, and protected from disclosure. Any unauthorized use, printing, copying, disclosure or dissemination of this communication may be subject to legal restriction or sanction. If you think that you have received this e-mail message in error, please reply to the sender and delete this message from your computer.
>
>
>
>
>
>
> The information contained in this e-mail message may be privileged, confidential, and protected from disclosure. Any unauthorized use, printing, copying, disclosure or dissemination of this communication may be subject to legal restriction or sanction. If you think that you have received this e-mail message in error, please reply to the sender and delete this message from your computer.
>
rokwens

Bericht door rokwens »

Beste lotgenoten.... hahaha...Wat denken jullie hiervan ?
Ik heb twee krantenartikels van vrienden gekregen over de h&m-rok. Eén is vrij positief, algemeen beschouwend, maar het andere is ronduit neerhalend en zou ons wel eens kwaad bloed kunnen zetten. Zal ik ze allebei scannen en plaatsen of alleen het positieve ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Naar mijn idee gewoon alle 2 plaatsen. We weten dat er zowel positieve als negatieve commentaren geschreven worden over mannen in rok.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
jan

Bericht door jan »

Is er dan nog iemand op onze site die zich iets aantrekt van negatieve publiciteit? Nee toch, hoop ik.
Trouwens, iedereen een gerokkig nieuwjaar gewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Bij deze 2 krante artikels welke Rokwens probeerde te plaatsen maar hem niet lukte. Ze waren te groot en heb ze daardoor iets verkleind maar nog steeds goed leesbaar.

1e artikel komt uit "Het belang van Limburg" van 5-6 december 2009
&quot;Het belang van Limburg&quot; van 5-6 december 2009
"Het belang van Limburg" van 5-6 december 2009
1e artikel komt uit "De Standaard" van 29 december 09 en bestaat uit 2 bestanden
De Standaard van 29 december 09 deel 1
De Standaard van 29 december 09 deel 1
De Standaard van 29 december 09 deel 2
De Standaard van 29 december 09 deel 2
Wiha,
beheerder & webmaster
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Eindelijk eens een Nederlandse site die er aandacht aan besteed:

http://shoppen.blogo.nl/2010/01/05/hm-k ... or-mannen/
H&M komt met een rok voor mannen
Door Constance op dinsdag 5 Jan 2010 om 5:46
Geplaatst in Amsterdam,

H&M komt voor het aankomende voorjaar met een leuk nieuwtje, er komt nl. een mannenrok in de herencollectie!

Naast de rok brengt H&M ook een harembroek op de markt en een grote, doorschijnende sjaal. En dit alles dus voor man! Voor de dames worden de schoudervullingen steeds meer het modebeeld, net als glanzende stoffen en print. En ook de enkellange rok is opnieuw gespot, na eerder al deze winter de lange jeansrok.

Testman wil al jaren een kilt kopen, maar tot op heden is dat er niet van gekomen dus ben ik nu benieuwd of hij de H&M mannenrok gaat aanschaffen. Dus daarover lees je binnenkort meer.
Wiha,
beheerder & webmaster
Ludwigcw
Contacteer:

Bericht door Ludwigcw »

Die reporter van Belang van Limburg, heeft met zijn artikel net niet de mannenrok overgebroken maar hij heeft wel zijn mede limburgers bewonners belachelijk gemaakt, en dit zonder te beseffen.
De belgische limburgers zeggen altijd van zichzelf " Limburgen - wereldbuger ". :D :D Hehé, .... ik heb al in enkele vlaamse en waalse steden in mijn zwarte rok rondgelopen en dat viel allemaal best mijn kwa gapers. Maar, en ik heb dit hier in september al eens in een topic vermeld, in Hasselt stond bijna iedereen te gapen, mondelingen negatieve reactie zoals de reporter meld heb ik niet gehad ( nog nooit trouwens ). Zelfs dezelfde dag in Maas-Mechelen shopping village center, had ik meer bekijks dan een moslima in volledige zwarte burka en zwarte croc's eronder. Dus die Limburgers - wereldbugers :roll: ,
Dik mijn voeten ja, totaal wereldvreemd. :twisted:

Ludwigcw
rokwens

Bericht door rokwens »

Oei Ludwig dan heb je het niet getroffen. Ik heb daar anders van de beste reacties aan die kanten en een van mijn beste vriendinnen is een Limburgse. Ze heeft zich vandaag geregistreerd onder de naam Anne. Het eerste lid van 2010 !
Pas dus maar op wat ge zegt ! De meeste artikels die ik hier geplaatst heb kreeg ik van haar en die zijn verschenen in Limburgse kranten. Ze volgen de actualiteiten dus beter op dan in vele andere plaatse hier in België en in Nederland.
Ik daag je uit om samen Hasselt of Maasmechelen eens te gaan verkennen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Jos

Bericht door Jos »

het is inderdaad opvallend hoeveel commentaar hij heeft gekregen in Hasselt. Ik heb de afgelopen 8 maanden, dat ik in rok in het openbaar verschijn, nog niet zoveel commentaar gehad.

hallo Ludwig en Rokwens,

leuk dat er nog een vrouw lid is geworden van het forum.

blijkbaar is belgisch Limburg veel actiever op mode gebied als nederlands Limburg, want ik zie hier niet veel positiefs in de diverse krantjes.

als jullie naar Maasmechelen gaan, geef dan even een seintje, dan kom ik ook, als jullie dit goed vinden. Ik kom er regelmatig om LPG te tanken (veel goedkoper dan nederland)
een fervent rokdrager
Plaats reactie