H&M mannenrok

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
rokwens

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door rokwens »

Dat is toch wel merkwaardig. Ik kan niet geloven dat het hen ontgaat. Het lijkt meer op verzwijgen wegens vooroordelen.
Ik merk dat bij catwalk-defilés op TV ; als er een man in rok bij is komt hij zelfs niet in beeld. Je vind het dan achteraf wél in de roddelpers.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens

Bericht door rokwens »

Het is weer zo. In de krant : Het belang van Limburg heeft een reporter een test gedaan. Hij liep door de straten van Hasselt in de rok van H&M om de reacties te noteren. Het artikel stond in de krant maar het is nergens meer te vinden op internet, komt ook niet voor bij het korte nieuws in de (hun) electronische krant.
Blijkbaar is er weer een hoge piet bij de krant die beslist dat dit te onbelangrijk is om te melden. Een vriendin gaat me dat krantenknipsel bezorgen en dan zet ik het hier neer.

Anderzijds slecht nieuws vanuit Parijs. De twee H&M zaken waar men mannenrokken verkocht zijn nog steeds niet terug bevoorraad. (melding van 3 dec. op Franse forum) Enkelen denken nu dat H&M de mannenrok (ons) gebruikt (misbruikt) om een injectie te geven in hun verkoop door zo aandacht en pers te halen. Hoe zit het met Amsterdam ?

Dat heeft Hans Noordstrand ons ook "gelapt" enkele jaren terug. Hij heeft zich daardoor in de kijker gewerkt maar nooit wat voor de mannenrok ondernomen, tenzij een plaatje op zijn website. (met een veel te dure rok)
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Ludwigcw
Contacteer:

Bericht door Ludwigcw »

Ik heb het ook gelezen, maar vind het een beetje kortzichtig, door enkel in Parijs in twee winkels een mannenrok aan te bieden zal je omzet niet stijgen hoor ! Daarvoor hebben ze hun lijnen van bekende ontwerpers dat ze tegen betaalbaarder prijzen uitbrengen. En dit landelijk. Die zorgen voor een grotere omzet.

Ik denk eerder dat ze het succes van de mannenrok een beetje onderschat hebben, ervan uitgaand dat dit nog altijd een marginaal product is. Als de reactie van woorvoederster H&M België in de kranten ( tijdje terug ) letterlijk haar worden zijn,
Er was veel vraag naar, en ik hoop dat de mannen nu tevreden zijn, dan denk ik eender dat ze maar een beperkt aantal voorzien hebben, om dat kleine groep rokliefhebbers content te maken, en hopen ze nu dat ze van ons gezaag vanaf zijn. Moesten we nu niks meer van ons laten horen, heb ik het gevoel dat ze ook er verder nieks meer zullen mee doen, dus terug enkel broeken.

Ik denk dat we hen, en ook andere kledingsketens niet mogen gerust laten, blijven vragen achter een mannenrok. Hier in België kan je zo al voorspellen dat niet alle rok geïnteresseerden aan één zullen geraken.
We moeten ze het gevoel geven dat ze de doos van pandora hebben geopend, geen weg terug meer.

Ludwigcw
rokwens

Bericht door rokwens »

Je hebt waarschijnlijk gelijk Ludwig. We mogen niet bij de pakken blijven zitten. Ik vroeg me dan ook af hoe die reporter in Hasselt aan zo'n rok geraakt is.
Ludwigcw
Contacteer:

Bericht door Ludwigcw »

Was dat dan al met de nieuwe H&M rok ?

Ludwig
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Heb ook een paar keer proberen te zoeken op nederlandse site of er ergens al pers aandacht heeft geschonken aan deze rok, maar niets gevonden. Alleen belgie (als je op de nederlandse taal zoekt).
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

Even verder gezocht. Geen Nederlandse site, maar wel een nieuwe foto van de rok.
H&M rok
H&M rok
Foto is afkomstig bij onderstaande link:
http://andredeveaux.wordpress.com/2009/ ... t-for-men/
H&M recently revealed that they will be jumping on the men in skirts bandwagon and producing their own, dubbed “kilts”. Even though most disliked the idea,I disagree and belive the correct person could pull it off, but H&M has proposed the question

“With or Without Leggins?”

I said with leggins as without I think it looks a little bare lol, but still I need to warm up to the idea of being able to go out on the street like this. For now it seems like this photo shoot only gig.

My Own Question: What shoe’s must one wear with this?, I’m thinking plimsoles, or another type of combat boots. as those Jimmy Choo’s aint doing it for me.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Jos

Bericht door Jos »

blijkbaar willen ze de rok ook buiten europa op de markt gaan brengen:
http://www.metronews.ca/toronto/live/ar ... ar-a-skirt
een fervent rokdrager
Ludwigcw
Contacteer:

Bericht door Ludwigcw »

Hier nog een filmpje waarin de H&M rok voorgesteld wordt.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=gG ... p_ads=null

Ludwigcw
Jos

Bericht door Jos »

leuk filmpje.
Prachtig dat de oude man in het laatste stukje het "niet slecht" vindt
een fervent rokdrager
Plaats reactie