nieuwe bijeenkomst
Re: nieuwe bijeenkomst
Beste Henry,
Het vinden van een lege stoel op een terras in zonnig Amsterdam is ongeveer even groot als een laag van 1 meter sneeuw in juli. Hooguit zou het kunnen lukken in de Beurspassage maar als het regent zit dat terras weer vol.
De fontein op het Leidseplein is zeer groot en heeft een rand waar je op kunt zitten hoewel je moet uitkijken hoe de wind staat. Vóór de fontein zijn diverse bankjes en áchter de fontein is het deels overdekte terras van Americain waar ik nog wel eens een leeg tafeltje vind.
Een betere afspreekplek lijkt me nauwelijks denkbaar.
Het vinden van een lege stoel op een terras in zonnig Amsterdam is ongeveer even groot als een laag van 1 meter sneeuw in juli. Hooguit zou het kunnen lukken in de Beurspassage maar als het regent zit dat terras weer vol.
De fontein op het Leidseplein is zeer groot en heeft een rand waar je op kunt zitten hoewel je moet uitkijken hoe de wind staat. Vóór de fontein zijn diverse bankjes en áchter de fontein is het deels overdekte terras van Americain waar ik nog wel eens een leeg tafeltje vind.
Een betere afspreekplek lijkt me nauwelijks denkbaar.
Laatst gewijzigd door jan op 20 apr 2011 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb me lopend door Amsterdam wel eens afgevraagd of de mensen het eigenlijk wel zien dat je een rok draagt, zo druk is het er. Je bent volstrekt anoniem.
Maar voor alle problemen is een oplossing.
Henry, je kunt ook in broek de trein pakken naar Den Haag CS, overstappen naar Zoetermeer, dan haal ik je daar van het station op en kun je je bij mij omkleden. Vervolgens rijden we dan in auto en tram naar het Leidseplein.
Als er niet te ver gelopen wordt kan ik mee en daarna kan het in omgekeerde volgorde. In Zoetermeer weet ik wel waar we dan goedkoop een hapje kunnen eten.
Maar voor alle problemen is een oplossing.
Henry, je kunt ook in broek de trein pakken naar Den Haag CS, overstappen naar Zoetermeer, dan haal ik je daar van het station op en kun je je bij mij omkleden. Vervolgens rijden we dan in auto en tram naar het Leidseplein.
Als er niet te ver gelopen wordt kan ik mee en daarna kan het in omgekeerde volgorde. In Zoetermeer weet ik wel waar we dan goedkoop een hapje kunnen eten.
Voor diegene die liever een wat meer anonieme afspreekplek wil is er natuurlijk Museumcafé Mokum, het café van het Amsterdams Historisch Museum. Het heeft een ruim terras, binnen is er veel plaats en het is makkelijk bereikbaar met tram 1, 2 of 5, halte Spui. Voor diverse leden is het bekend terrein.
Bekijk het terras op http://www.ahm.nl, klik op BEZOEK en je krijgt een panoramavideo te zien
Bekijk het terras op http://www.ahm.nl, klik op BEZOEK en je krijgt een panoramavideo te zien
Laatst gewijzigd door jan op 20 apr 2011 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan zorg ik wel dat ik de eerste ben. Laat mij maar voor paal staan hoor!Henry-L schreef:De eerste staat dan bijna letterlijk voor paal terwijl op de rest gewacht wordt.

Trouwens, je hoeft niet te staan, hoor. Ik zou lekker op de rand van de fontein gaan zitten. Heerlijk in het zonnetje.
Laatst gewijzigd door treintje op 20 apr 2011 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Je kunt ook een zwemrokje meenemen en even poedelen. Of gewoon naakt. 

Je bedoelt zoiets als dit?
Aangezien jij mij ook op komt halen, en ik er ook geen enkel probleem mee heb om daar te staan/zitten doe ik met je mee. Al zou ik er alleen staan en moeten wachten op de rest, dat doet mij inmiddels ook niets meer.treintje schreef:Dan zorg ik wel dat ik de eerste ben. Laat mij maar voor paal staan hoor!Henry-L schreef:De eerste staat dan bijna letterlijk voor paal terwijl op de rest gewacht wordt.![]()
Trouwens, je hoeft niet te staan, hoor. Ik zou lekker op de rand van de fontein gaan zitten. Heerlijk in het zonnetje.
Ik vind dat zwemrokje wel leuk, maar zonder die bh natuurlijk, en dan zal er bij ons toch een kruis ingestikt moeten worden, anders zie je het klok en hamerspel er onder vandaan komen.treintje schreef:Je bedoelt zoiets als dit?

Ik neem aan dat er een broekje ingenaaid zit.
Anders kijk je bij de dames bij het zwemmen ook zo naar binnen...

Anders kijk je bij de dames bij het zwemmen ook zo naar binnen...

OK ... OK ... OK ...
Ik heb de boodschap begrepen
Vooral die eerste reactie, van RokSterNL, heeft mij geraakt. Ik had misschien beter meteen na het lezen ervan een reactie geplaatst.
Zo is het inderdaad. Van zodra ik mezelf over die schroom kan zetten, lijkt het wel alsof ik onzichtbaar ben. Mensen kruisen mij op het voetpad en er wordt nog niet eens gekeken! Soms kom ik dan teleurgesteld thuis omdat ik geen, maar dan ook geen enkele reactie heb gezien, laat staan gehoord.
Dit weekend hoop ik, nee correctie, zal ik mijn grenzen nog wat verleggen. Wie weet ben ik op 11 juni wel de meest zelfverzekerde rokkendrager van ons allemaal
En nu ga ik naar de bankautomaat een rekening gaan betalen en ik ga normaal gekleed, dat wil zeggen: in rok.
Henry L

Ik heb de boodschap begrepen

Vooral die eerste reactie, van RokSterNL, heeft mij geraakt. Ik had misschien beter meteen na het lezen ervan een reactie geplaatst.
Zo is het inderdaad. Van zodra ik mezelf over die schroom kan zetten, lijkt het wel alsof ik onzichtbaar ben. Mensen kruisen mij op het voetpad en er wordt nog niet eens gekeken! Soms kom ik dan teleurgesteld thuis omdat ik geen, maar dan ook geen enkele reactie heb gezien, laat staan gehoord.
Dit weekend hoop ik, nee correctie, zal ik mijn grenzen nog wat verleggen. Wie weet ben ik op 11 juni wel de meest zelfverzekerde rokkendrager van ons allemaal

En nu ga ik naar de bankautomaat een rekening gaan betalen en ik ga normaal gekleed, dat wil zeggen: in rok.

...