De conditionering van de samenleving

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door willi »

Wel prettig, een vrouw die zo positief reageert; heel anders dan de man die door een ruimschoots middelbare dame werd aangesproken over het dragen van een rok en hem daarna met haar paraplu begon te slaan. “Smerige viezerik!”.

Wat betreft het tempo waarin de vrouw in de broek kwam heb ik al ‘ns een keer eerder aangegeven dat wij het voordeel missen van die stok achter de deur.
Vrouw – wordt onderdrukt – wenst gelijkheid – strijdt voor gelijkheid – broek is (kennelijk) onderdeel van gelijkheid – vrouw wint strijd – vrouw draagt broek.
Maar wat hebben wij mannen aan te voeren?
Man – wordt onderdrukt? (ja, wat betreft kledingkeuze, volgens velen onbelangrijk) – wenst gelijkheid – strijdt voor gelijkheid? (een kleine minderheid) – rok is (kennelijk) onderdeel van gelijkheid – man wint strijd? (misschien, ooit, als de groep groter wordt) – man draagt rok . . . . . ?. (maar zeker niet allemaal)

Het probleem is, dat het geen halszaak is. Het dient geen hoger politiek, geestelijk of maatschappelijk doel. De samenleving wordt er, denkt men, niet beter van. Verreweg de meeste mannen vinden het wel goed zo en strijden niet mee; nee lachen er zelfs om. Te weinig BN-ers misschien?
De strijd van ‘de geëmancipeerde vrouw in broek’ werd binnen één generatie beslecht. De strijd van ‘de geëmancipeerde man in rok’ zal wellicht aanzienlijk langer duren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Als man mag je je gevoelens niet tonen,ik ben er van overtuigd dat het daarom moeilijk is om er door te drukken.

De algemene opvatting van M/V zit zo diep,man is stoer en de vrouw is zo lief en zwak en kwetsbaar.

De rok is open van onder,en dus stel je je kwetsbaar op.En dat kan niet als manzijnde....Daarom zal het inderdaad voor ons veellanger duren dan met de broek voor vrouwen.

Wij gaan gewoon door...voor onszelf,en dat is het belangrijkste.
willi

Bericht door willi »

Het zij zo!
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Ik bestel veelal bij Otto,en vanmiddag had ik telefoon van een V-medewerker.

Als trouwe klant,had ik recht op een prijs,welnes/beautysalon je kent het wel.Ik moest wel 17,50 betalen voor 3 mnd.Mooi op zich,maar heb momenteel geen geld en zei dus dat ik nu geen belangstelling had.

het gesprek eindigt met ' dank U wel voor het gesprek,mevrouw'

tsja,aan 1 kant een compliment,maar waarom denkt ze dat ik een Vrouw ben?

Zojuist op BNN,een transgender.Vraagt zij[ben haar naam even kwijt] ' zou je wel in een jurk naar je moeder kunnen?'

Waarom wordt kleding toch steeds geasocieerd met geslacht?

Je wilt een Vrouw zijn,en dus draag je nu een jurk of whatever?

Ik ben bang dat wij consequent in een hokje geduwd worden,en als ik voor mijzelf spreek,dat de samenleving net zolang doorgaat tot wij ons inderdaad Trans voelen.
willi

Bericht door willi »

Ik vraag me wel ‘ns af wat er zou gebeuren als je (als vermeende vrouw) een prijs wint voor een beauty make-over.
Je komt daar aan, als man, en staat erop dat je je prijs in ontvangst kan nemen. D.w.z. dat complete make-up arrangement. Wat zullen ze doen? Je vriendelijk doch beslist verzoeken het pand te verlaten, hun schouders ophalen en je ongeïnteresseerd de beloofde beauty-beurt geven, of met enthousiasme proberen je te restylen met echte make-up.

Ach, het is voor het gewone volk nu eenmaal erg moeilijk om mee om te gaan. De jurk (of rok) wordt alleen gedragen door vrouwen en ‘ongewone mannen’. De enige ongewone man die dat trouwens schaamteloos kan doen, is sinterklaas. (al wordt ook daarbij gegiecheld en worden er spottende opmerkingen gemaakt)

De jurk en de rok zijn in onze cultuur nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met het vrouwzijn. Je zou het een ‘gewoonterecht’ kunnen noemen. Zo had de man ooit het gewoonte(alleen)recht op de broek.
De mens zit een stuk simpeler in elkaar dan je denkt. Houvast ontlenen aan een ingeburgerde gewoonte is zijn levensadem. Hij/zij steunt volledig op het ‘algemeen’, op het gangbare en sluit zijn ogen voor kortetermijn experimenten, zoals een rolverandering naar beneden. Naar het hokje met een lagere status; dat van de vrouw!
Immers, hoe kun je nu een ‘man’ zijn als je een jurk of rok draagt. Of überhaupt fragiele en sierlijke kleding.
Dus wég met die mannen; gauw in het hokje Trans stoppen, dan ben je er vanaf.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Ja,dat heb je mooi omschreven Willy!
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

In de beginfase toen ik eigenlijk nog bezig was met het transformatieproces hebben ze mij eens bij een parfumerie en make-up zaak opgemaakt. Dus echt zoals het er casual en toch natuurlijk mooi uit hoort te zien. Ik merkte direkt dat je een hele andere uitstraling krijgt op je gezicht. Je ziet nog wel jezelf, maar toch lijkt je gezicht een metamorfose te hebben ondergaan. Het was niet alleen oogschaduw, mascara, lippenstift, nee ook foundation en allerlei andere cosmetica. Ik dacht mijn God, als je dat allemaal moet kopen ben je een vermogen kwijt, en een paar uur bezig eer het goed is aangebracht. Die vrouw was al een tijd bezig met mij, al hebben die het meer gedaan.

Helaas dat de gewone mensen het er zo moeilijk mee hebben. :cry:
willi

Bericht door willi »

Wel Rokster, ik weet intussen wat het kost, die make-up.
Mijn vrouw is er inderdaad een vermogen aan kwijt. Zeker als je allergisch bent voor bepaalde ingrediënten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Dan betaal je nog eens extra omdat je allergisch bent. Ik vind dat eigenlijk een beetje misbruik maken van iemands overgevoeligheid voor bepaalde stoffen. Maar ja, dat is eigenlijk niet alleen met make-up. Iedereen die iets heeft wat bij hem of haar aanwezig is moet meer betalen. Daar de groep kennelijk dan kleiner is dan de mensen die er geen last van hebben.
Jos

Bericht door Jos »

willi schreef:Zeker als je allergisch bent voor bepaalde ingrediënten.
RokSterNL schreef: Ik vind dat eigenlijk een beetje misbruik maken van iemands overgevoeligheid voor bepaalde stoffen.
waar denken jullie, dat dit allemaal vandaan komt al die allergieën. Al die make up spulletjes komen regelrecht uit de chemische fabriek. Maar niet getreurd, gewoon naar de dokter, die schrijft je wel een fijn middeltje voor (ook weer uit een chemische fabriek). Dit middeltje mag echter niet te lang achter elkaar worden gebruikt, dus ..........
allemaal goed voor de economie ;)

PS.
ik ben chemisch opgeleid, maar blijkbaar in de verkeerde hoek terecht gekomen, anders was ik nu schatrijk geweest :o
een fervent rokdrager
Plaats reactie