Allemaal goed en wel maar dan verval je gewoon in het mekaar naar de mond praten. Hoe kan je positieve kritiek geven op berichten die haaks op je eigen leefwereld staan? Bij een aantal mensen kan ik met de beste wil geen enkele overeenkomst ontdekken. Ik zal mijn best doen om al te veel onrust te vermijden maar blijf bij mijn standpunten en die mogen ook gehoord worden. Niet alleen die van jullie. Minstens een aantal van mijn standpunten worden trouwens ook gedragen door anderen op dit forum.Jos schreef:ik vind discussies prima, maar laten we elke discussie positief houden met positieve kritieken om elkaar verder te helpen op onze weg om de rok voor mannen geaccepteerd te krijgen, daarnaast heeft iedereen zijn eigen ideeen over de verdere invulling, hetzij make-up, damesschoenen (hetgeen in mijn ogen een heel breed onderwerp is) en ......... (vul het zelf verder maar in). Als we elkaar gaan zitten bekritiseren en negatief doen, zeker in een open deel van het forum, waar we nu zijn, daar kan niemand bij gebaad zijn.
Want daar wordt ik, om het bij het onderwerp te houden, weer niet goed van.
Hier word ik nu weer niet goed van
Re: Hier word ik nu weer niet goed van
Inderdaad,ik verwacht nog wel een reactie terug van jeAllemaal goed en wel maar dan verval je gewoon in het mekaar naar de mond praten. Hoe kan je positieve kritiek geven op berichten die haaks op je eigen leefwereld staan? Bij een aantal mensen kan ik met de beste wil geen enkele overeenkomst ontdekken. Ik zal mijn best doen om al te veel onrust te vermijden maar blijf bij mijn standpunten en die mogen ook gehoord worden. Niet alleen die van jullie. Minstens een aantal van mijn standpunten worden trouwens ook gedragen door anderen op dit forum.

Als jullie mijn reactie goed lezen, staat daar dat ik vraag, om dit soort discussies in ieder geval niet open het open deel van het forum uit te vechten. Dit deel is voor iedereen, dus ook niet leden, te lezen. Daarmee stoot je alleen maar nieuwe leden af, terwijl het onze bedoeling is iets positiefs te doen.Jos schreef:Als we elkaar gaan zitten bekritiseren en negatief doen, zeker in een open deel van het forum, waar we nu zijn, daar kan niemand bij gebaad zijn.
Hier wil ik het verder bij laten.
Mannen, draag je rok met plezier en alles wat je verder nog wil.
een fervent rokdrager
Dat is ook zo Jos, Ben inmiddels weer tot rust gekomen. Aan mij zal het nu niet meer liggen.Jos schreef:Als jullie mijn reactie goed lezen, staat daar dat ik vraag, om dit soort discussies in ieder geval niet open het open deel van het forum uit te vechten. Dit deel is voor iedereen, dus ook niet leden, te lezen. Daarmee stoot je alleen maar nieuwe leden af, terwijl het onze bedoeling is iets positiefs te doen.Jos schreef:Als we elkaar gaan zitten bekritiseren en negatief doen, zeker in een open deel van het forum, waar we nu zijn, daar kan niemand bij gebaad zijn.
Hier wil ik het verder bij laten.
Mannen, draag je rok met plezier en alles wat je verder nog wil.
Daar wil ik het nu ook bij laten, als ik ook maar hier in rust mee kan blijven doen, want voel mij toch hier nu niet meer zo thuis na dit. Hoop dat ik het vertrouwen weer snel terug zal krijgen.
De discussie is wat mij betreft nu gesloten.

Aan mij zal het ook niet liggen
Je heb gelijk Jos beledigen horen niet op het forum thuis nergens trouwens
Voor mij is deze discussie ook ten einde en heb ik ook mijn eigen conclusies getrokken over
bepaalde personen.
Ben te weten gekomen dat er achter mijn rug emails verzonden geweest zijn naar de andere leden
Je heb gelijk Jos beledigen horen niet op het forum thuis nergens trouwens
Voor mij is deze discussie ook ten einde en heb ik ook mijn eigen conclusies getrokken over
bepaalde personen.
Ben te weten gekomen dat er achter mijn rug emails verzonden geweest zijn naar de andere leden

Willi schrijft: Ach, ik denk dat dat net als bij ons is gegaan, de Mikvanessen onder de vrouwen zijn er mee begonnen en vingen de eerste klappen op. Daarna, toen bleek dat 't in de grotemensenwereld snel geaccepteerd werd. volgde de rest. Van vrouwen werd op het gebied van kleding steeds meer goedgekeurd, als ze 't maar slim aanpakten. Zoals Mik. En, niet onbelangrijk, ze hadden vanaf het begin de kledingindustrie achter zich staan, samen met en flink aantal wereldberoemdheden. En, ook niet onbelangrijk, het was in die tijd 'in' om tegen de gevestigde orde aan te schoppen. Emancipatie!
Dank je wel, Willi, maar die vrouwen-emancipatie heeft best behoorlijk lang geduurd en ging echt niet altijd zo gemakkelijk. De eerste vrouwen op dat gebied werden in de gevangenis gegooid en soms liep het nog slechter met ze af. Maar in feite gebeurt dat met mannen die zich vrouwelijk kleden in het buitenland nog vaak. Dus, hier in Nederland zijn we in verhouding echt heel goed af. Iets om blij mee te zijn en trots op te zijn. Dus misschien voortaan niet meer te veel mopperen.
Verder speelt dit probleem van mannen die graag een rok of meer aan willen, al heel lang. Het lijkt dus allemaal niet erg op te schieten met de mannen-emancipatie op dit punt. Maar er zijn twee dingen tegenwoordig belangrijk anders, dan vroeger en dat wordt steeds beter merkbaar.
Allereerst hebben we nu internet. Zonder internet stond je nu moederziel alleen. Op het moment dat je dan in je rok de grote, boze wereld introk, kreeg je dat vroeg of laat wel ingepeperd. Dank zij internet, hebben we nu onderling contact, we wisselen kennis en ervaring uit, we bemoedigen elkaar en we komen, zoals in Amsterdam, samen uit de kast. Eén man in rok is vreemd. Als je er een heel stel hebt, is het opeens een groep waar je rekening mee moet houden.
Een tweede punt dat veranderd is, zijn de vrouwen. Vrouwen van nu zijn geëmancipeerd. Ze verdienen vaak zelf, ze hebben vaak meer opleiding dan de man, ze weten dat ze aantrekkelijker gevonden worden dan mannen, ze zijn in doorsnee sociaal handiger. Ze vormen dus tegenwoordig een factor om rekening mee te houden en laten zich niet langer onbetuigd. In die opname van RTV-NH zie je dat ook bij die twee dames. Die vrouwen hebben er geen probleem mee en vinden het vaak zelfs leuk. En dat laten ze merken ook. In sommige gevallen waarin ik een kroeg binnenging, hadden de aangeschoten jongens zoiets van 'dit pikken we niet'. Maar als de knapste meiden dan duidelijk maken dat zij het leuk vinden, zijn het net lammetjes. Die steun van heel veel vrouwen, soms is het zelfs enthousiamse, is voor ons echt heel belangrijk. Verder zijn er ook steeds meer mannen die steun geven op allerhande manieren. De samenleving staat er dus veel meer open voor dan zeg pakweg 15 jaar geleden.
Dank je wel, Willi, maar die vrouwen-emancipatie heeft best behoorlijk lang geduurd en ging echt niet altijd zo gemakkelijk. De eerste vrouwen op dat gebied werden in de gevangenis gegooid en soms liep het nog slechter met ze af. Maar in feite gebeurt dat met mannen die zich vrouwelijk kleden in het buitenland nog vaak. Dus, hier in Nederland zijn we in verhouding echt heel goed af. Iets om blij mee te zijn en trots op te zijn. Dus misschien voortaan niet meer te veel mopperen.
Verder speelt dit probleem van mannen die graag een rok of meer aan willen, al heel lang. Het lijkt dus allemaal niet erg op te schieten met de mannen-emancipatie op dit punt. Maar er zijn twee dingen tegenwoordig belangrijk anders, dan vroeger en dat wordt steeds beter merkbaar.
Allereerst hebben we nu internet. Zonder internet stond je nu moederziel alleen. Op het moment dat je dan in je rok de grote, boze wereld introk, kreeg je dat vroeg of laat wel ingepeperd. Dank zij internet, hebben we nu onderling contact, we wisselen kennis en ervaring uit, we bemoedigen elkaar en we komen, zoals in Amsterdam, samen uit de kast. Eén man in rok is vreemd. Als je er een heel stel hebt, is het opeens een groep waar je rekening mee moet houden.
Een tweede punt dat veranderd is, zijn de vrouwen. Vrouwen van nu zijn geëmancipeerd. Ze verdienen vaak zelf, ze hebben vaak meer opleiding dan de man, ze weten dat ze aantrekkelijker gevonden worden dan mannen, ze zijn in doorsnee sociaal handiger. Ze vormen dus tegenwoordig een factor om rekening mee te houden en laten zich niet langer onbetuigd. In die opname van RTV-NH zie je dat ook bij die twee dames. Die vrouwen hebben er geen probleem mee en vinden het vaak zelfs leuk. En dat laten ze merken ook. In sommige gevallen waarin ik een kroeg binnenging, hadden de aangeschoten jongens zoiets van 'dit pikken we niet'. Maar als de knapste meiden dan duidelijk maken dat zij het leuk vinden, zijn het net lammetjes. Die steun van heel veel vrouwen, soms is het zelfs enthousiamse, is voor ons echt heel belangrijk. Verder zijn er ook steeds meer mannen die steun geven op allerhande manieren. De samenleving staat er dus veel meer open voor dan zeg pakweg 15 jaar geleden.
De samenleving staat er dus veel meer open voor dan zeg pakweg 15 jaar geleden.
Maar dit word dan weer teniet gedaan door de komst van "moslims burgers" ik respecteer ieders geloof maar zij zijn kampioen in hokjes denken en stereotiepe overtuigingen .
Deze groep tolereer absoluut geen man in rok en deze groep burgers word zowel in Nederland als in België groter.
Maar dit word dan weer teniet gedaan door de komst van "moslims burgers" ik respecteer ieders geloof maar zij zijn kampioen in hokjes denken en stereotiepe overtuigingen .
Deze groep tolereer absoluut geen man in rok en deze groep burgers word zowel in Nederland als in België groter.
Ik hoorde vanochtend op Radio 1 bij de Tros Nieuwsshow dat 2 homoseksuele mannen weggepest zijn geworden uit een ogenschijnlijk nette wijk in Utrecht waar ook veel gezinnen van allochtone komaf wonen.
Politie en burgemeester hebben er niets aan gedaan. Deze 2 mannen zijn nu genoodzaakt te gaan verhuizen. Schade temeer. Hebben hun huis onder de prijs moeten verkopen, schade aan hun auto die bekrast is geworden en waarvan de banden lek zijn gestoken. Toen die 2 mannen de wijk uit reden in hun auto is er door een aantal van die jongens moedwillig met een auto tegen hun auto aangereden, waarop die reageerden dat die 2 mannen tegen hun auto waren aangereden. Zij reden keihard achteruit tegen de auto van die mannen. Er zijn ook stenen tegen hun ramen gegooid geworden.
Die 2 mannen hadden in totaal kennelijk al 7 keer aangifte gedaan bij de politie, want ze wisten wie het waren en waar ze woonden. Het is toch te gek voor woorden dat deze mannen nu moeten gaan verhuizen. Die mannen zijn nu bezig met een juridische procedure om toch de geleden schade te kunnen verhalen.
Politie en burgemeester hebben er niets aan gedaan. Deze 2 mannen zijn nu genoodzaakt te gaan verhuizen. Schade temeer. Hebben hun huis onder de prijs moeten verkopen, schade aan hun auto die bekrast is geworden en waarvan de banden lek zijn gestoken. Toen die 2 mannen de wijk uit reden in hun auto is er door een aantal van die jongens moedwillig met een auto tegen hun auto aangereden, waarop die reageerden dat die 2 mannen tegen hun auto waren aangereden. Zij reden keihard achteruit tegen de auto van die mannen. Er zijn ook stenen tegen hun ramen gegooid geworden.
Die 2 mannen hadden in totaal kennelijk al 7 keer aangifte gedaan bij de politie, want ze wisten wie het waren en waar ze woonden. Het is toch te gek voor woorden dat deze mannen nu moeten gaan verhuizen. Die mannen zijn nu bezig met een juridische procedure om toch de geleden schade te kunnen verhalen.
Dank je wel, Willi, maar die vrouwen-emancipatie heeft best behoorlijk lang geduurd en ging echt niet altijd zo gemakkelijk.
Juist daarom, we kunnen toch aannemen dat we intussen iets geleerd hebben en verwachten dat het daarom, juist in deze tijd, een stuk sneller kan.
Immers, het bewijs dat het kan wordt ons dag in dag uit door de vrouwen om ons heen voorgehouden.
Juist daarom, we kunnen toch aannemen dat we intussen iets geleerd hebben en verwachten dat het daarom, juist in deze tijd, een stuk sneller kan.
Immers, het bewijs dat het kan wordt ons dag in dag uit door de vrouwen om ons heen voorgehouden.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Over allochtonen zeg ik niets meer, anders denkt iemand misschien dat ik 't met Geert Wilders doe!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.