Een dagje shoppen in nylons en rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
rokwens

Re: Een dagje shoppen in nylons en rok

Bericht door rokwens »

Manrokkilt , Ik was daar zondag , ook met een vrouw, maar we deden een korte wandeling in het centrum. Cathedraal, grote markt, vlaaikensgang, groenplaats, Grote witte Arend, Carolus Boremeus, de Muze, Hoogstraat, Dries van Noten enz. Ik droeg een langere rok tot een stuk over de knie (Idriz Jossa) en lange kousen, geruite jas, korte laarsjes. Zij een heel lange zwarte strokenrok en rode jas. Nog iets gaan drinken aan stadhuis. De Meir hebben we laten links liggen want zo'n Meir ziet er in elke stad hetzelfde uit. Ik ben er echt niet mee bezig om mensen in 't oog te houden hoe ze reageren. In elk geval niets negatiefs opgemerkt. Maar zo zie je maar, dat er toch regelmatig rokdragers de straat op komen. Alleen niet op het zelfde moment in rok. Oh ja, nog dit : de vriend van deze Zuid-Franse vrouw draagt soms ook een rok op festivals.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie