H&M mannenrok

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Jos

Re: Verder op te volgen !!!

Bericht door Jos »

Elders op het forum al voorgesteld:

Maar zou het geen idee kunnen zijn om de huidige winkels, ik denk hier met name aan grotere zaken, die zowel een heren als damesafdeling hebben, zoals V&D, C&A, Bristol, Piet Kerkhof, te benaderen met de vraag om dames en heren kleding te combineren, die voor iedereen gemakkelijk toegankelijk is, waarbij de rok als middelpunt kan fungeren.
Veel winkels promoten nu al unisex kleding; dit zou mooi kunnen daarbij aansluiten.
Hierbij hoeven geen grote investeringen te worden gedaan en kan eenieder zijn of haar creativiteit erop los laten.
Bovendien zou het de drempel voor andere mannen kunnen verlagen om ook eens een rok te proberen ;)

dit zou een tussenweg kunnen zijn.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

En in onze kouwe kikkerland doen ze hier weer zoals gewoonlijk weer niets mee. Nu weet ik niet hoe die rok er uit ziet, maar als dat net zo'n onding is als die van OTTO, dan hoeft dat voor mij niet. Je trapte continue op de onderkant met als gevolg dat je uit moest kijken dat je niet van de trap afkukelde.
rokwens

Bericht door rokwens »

Jos, dit is een goed idee. Ik vind het trouwens ook aangenamer winkelen waar er zowel een heren-, als damesafdeling onder hetzelfde dak zit, dan kan je eens over het hek loeren. Helaas is de tendens bij een aantal ketens om dames-, en herenkleding in apparte winkelpanden onder te brengen. De drempel om als man een dameswinkel binnen te stappen is daardoor veel hoger.

Bij de herenwinkels zie je toch opmerkelijk veel dames rondhangen. Tja, ze moet voor haar ventje toch wat meebrengen (dat zij zelf graag ziet) anders krijgt hij de indruk dat ze het kledingbudget geheel aan zichzelf besteedt. En de meeste mannen slikken dat nog steeds gedwee en zonder morren in het grootste vertrouwen dat de rekening klopt. Dat zijn dan zij die zich "echte man" plachten te noemen. Ze zijn nog blij met de zoveelste tijdloze donker-blauwe trui en de saaie das.

Het moeilijke punt is ook dat interne regels bij grote winkelketens bepaald worden door het internationaal bestuursorgaan en dat hier niet landelijk kan van afgeweken worden. We zullen dan moeten uitzoeken tot wie we ons dienen te richten.
c&a zit bv in Keulen.

Misschien kunnen we hetvolgende promoten : In elke winkel een afdeling " unisex " Daar kunnen toch heel wat dingen terecht waar ze dan een extra potentiëel voor creëren. bv; jeans, sokken, truien, korte jasjes, bodywarmer, riemen, petten, tassen en haast alle sportgerief, sneakers enz.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens

Bericht door rokwens »

Opmerkelijk stil bij c-tendence : geen reacties meer de laatste 2 dagen.
Ik ben nog wel ergens een Franstalige posting tegen gekomen op internet van iemand zie beweert dat hij een
reclamefoto gezien heeft van H&M met een aantal personen erop en dat hij daar tot zijn grootste verwondering een man in kilt heeft zien tussen staan. Dat zal dan wel ergens in Parijs geweest zijn.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Bericht door ecokilt »

in alle H&M vestigingen gaan vragen wanneer die daar komt (kwestie van wat aan te porren en interesse betonen)
Is het minste wat we kunnen doen.
Nu de vorige rokpoging van H&M was dacht ik in 2002(?). Ik heb in 2006 of 2007 in H&M Antwerpen naar die rok gevraagd. Verkoopster wist van niets.
Ludwigcw
Contacteer:

Bericht door Ludwigcw »

We moeten zeker H&M aanschrijven met vragen over die mannenrok, zodat ze zien dat er wel degelijk mannen daarop zitten te wachten. Zal ik ook doen samen met een foto van mijzelf op optreden met mijn vorige H&M rok. Er is wel degelijk interesse van mannen in een mannenrok, maar die voor de rest niet geïnteresseerd zijn in ons forum gebeuren. Maar vanaf het moment dat ze horen dat het nog niet verkrijgbaar is in de regulaire kledingswinkels haken ze meestal af. Ook de reactie van de meeste familie - vrienden enz is van " je ziet dat toch nog niet in de gewone winkels" is iets wat ik veel hoor. Wat mij doet vermoeden dat wanneer het normaal aangeboden wordt in de winkelketens het ook veel vlugger aanvaard zal worden. En dat moeten we aan die winkelketens hun verstand kunnen brengen.

En Rokwens op c-tendens loopt die topic toch gewoon door hoor, gisteren en vandaag toch al enkele postings bijgekomen, maar niks echt nieuws bijgekomen.
Het zal er een beetje van afhangen hoe massaal er gereageerd wordt naar H&M toe, en wat H&M daar zal mee aanvangen.
Op één over andere manier zouden we het in de pers moeten krijgen. Die winkelketen in Londen die ook mannenpanty ( aan 70 pond :o en volgens dat ik al ergens gelezen heb ook legging en een rok ) verkopen hebben ook een ruime weerklank gehad in de internationale pers , alhoewel het enkel Londen betreft.

Ecokilt, het zal ergens rond die periode zijn, ik heb hem toen in Gent gekocht en hij hing toen ook op een mannelijke etalagepop.

Ludwigcw
rokwens

Bericht door rokwens »

Nee Willy zo ging het er niet aan toe
Ik ben bij H&M geweest in Wijnegem om naar die mannenrokken te vragen. Na de 4de verkoopster aangesproken te hebben
wilde ik het opgeven. Het waren allemaal buitenlandse (Poolse) vrouwen die amper Nederlands praten.
Dan maar aan de kassa gevraagd aan een Indische. Die wist te zeggen dat dit zeker niet bij hun in de winkel zou komen.
En dat ik dus wel degelijk naar Parijs moet. ik heb gezegd dat ik daar dan een dozijn zal van meebrengen en bij hen in de winkel kom hangen. Dat vond ze een goed idee. Ze wist ook van het bestaan van de vorige herenrok en dat die alleen in Antwerpen te koop was.
rokwens

Bericht door rokwens »

Onze Franse collega's zijn volop bezig met H&M aan te schrijven aangaande de mannenrok. Iemand heeft ergens een foto van een rok gevonden en aan de hand daarvan een mail gestuurd met de vraag of het misschien deze kan zijn ?
Anderen vragen of hij ook in de provincie te koop zal zijn (niet alleen in de hoofdstad)
Iemand uit Brussel gaat bij H&M Brussel informeren en zal het resultaat melden.
Hier een antwoord van H&M Parijs. Ook wij kunnen nu deze vrouw aanschrijven voor info.

Franse rokdrager:

salut à tous,
Voici le réponse de H&M à mon mail quant à la distribution de leur jupe homme. Je leur ai évidemment répondu pour montrer ma déception et encore une fois insister sur la négligence des magasins de province par rapport aux magasins de la capitale :

H&M Parijs :
De : "Camilla.Strandberg@hm.com" <Camilla.Strandberg@hm.com>
Objet : FW: France : Jupe Homme H&M
Bonjour,

Tout d'abord, nous tenons à vous remercier de l'intérêt que vous portez à notre société et à nos collections.
La jupe pour homme sera disponible à partir de la semaine 45 ou 46 mais, malheureusement, uniquement dans les magasins H&M proposant la collection Trend Men, soit 120 rue de Rivoli et 54 boulevard Haussmann à Paris.

En souhaitant vous compter parmi nos fidèles clients, nous vous adressons nos sincères salutations,

L'équipe H&M

vertaald: Vooreerst houden we eraan u te bedanken voor de interesse die u toont in ons bedrijf en in onze collectie.
De mannenrok zal beschikbaar zijn vanaf week 45 of 46 maar, ongelukkig genoeg uitsluitend in de winkels van H&m waar ze de collectie "Trend Men" hebben...+ adressen

De Franse rokdragers gaan nu ook een aantal mails richten naar H&M om toch méér verkooppunten te hebben en ook vragen of ze de mannenrokken in het buiten land gaan verkopen.
Er is ook sprake van een zeer positief artikel van een journaliste...ik zal dit nog nakijken.
Laatst gewijzigd door rokwens op 30 okt 2009 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
rokwens

Bericht door rokwens »

intervieuw van Jupe-Skirt met een manager, verantwoordelijk voor de productie van de mannenrok H&M.

Jupe-Skirt a interviewé Magali Jouishomme, Fashion PR manager de la marque H&M qui révolutionne le prêt-à-porter masculin en proposant une jupe aux hommes. ( Demande de photos de la jupe en cours de réponse)

Bonjour Magali.
D'où vous est venue cette idée ?
La mode est un eternel recommencement, il y a quelques années, un créateur visionnaire initiait la tendance.
Quel style de jupe avez vous choisi de proposer et pourquoi ?
Derrière la jupe pour homme il y a une sorte de liberté prise avec le vêtement. Il s'agit à la fois de conjuguer une certaine forme de liberté en reprenant les codes vestimentaires inspirés de contrées de nous bien connues.
Vous ne proposez qu'une jupe. N'est ce qu'un début, avec pour but d'élargir la gamme par la suite ?
H&M aime innover comme vous le savez, aujourd'hui nous lançon ce produit, si il est apprécié sans doute nous irons plus loin.
Sa sortie est pour bientôt et le froid arrive. Pourquoi avoir choisi l'hiver pour proposer une jupe ?
En effet pour bientôt cet automne, à chacun sa manière de se couvrir les jambes, chaussettes, collants, guêtres leggings, à chacun de créer son look et ce sera selon sa propre personnalité et envies du moment. La femme n'a pas seulement le monopole de la jupe et accessoires qui vont avec !
Est ce que l'ensemble de vos magasins vont faire bénéficier les hommes de cette jupe ?
Comme il s'agit d'une pièce bien particulière pour le moment seuls quelques magasins à travers la monde auront ce produit.
Enfin, un point important pour les hommes aux budgets serrés ou pour ceux qui ne veulent pas trop dépenser pour essayer la jupe, à quel prix sera t'elle ?
39,95 euros, un prix très avantageux

Even vrij vertaald : Vraag : Hoe zijn jullie op het idee gekomen ? Antw. De mode is een steeds wederkerend verschijnsel. Enkele jaren geleden heeft een "trendwatcher" deze tendens ontdekt. Vraag: Welke stijl van rok hebben jullie gekozen om voor te stellen en waarom ? Antw. Achter de mannenrok schuilt een soort van vrijheid die hiermee aangeboord wordt. het gaat tegelijkertijd over het samengaan van een zekere vrijheid en de inspiratie uit de ons alombekende kledingregels.
Vraag : U stelt alleen een rok voor. Is dit slechts een begin om nadien het kledinggamma uit te breiden ? Antw: Zoals u weet houdt H&M ervan om vernieuwend te zijn. Vandaag lanceren wij dit product. Als het bijval heeft gaan we ongetwijfeld verder.
Vraag : De komst is voor binnenkort maar het wordt koud. Waarom werd de winter gekozen om een rok te lanceren ?
Antw : Inderdaad het is voor binnenkort en voor de herfst. Het is aan ieder om een manier te vinden om zijn benen te beschermen : kousen, collants , leggings...het is aan eenieder om zijn eigen "look" te creëren en het zal zijn eigen persoonlijkheid weergeven en de stemming van het moment. De vrouw heeft niet als enige het monopolie op de rok en de toebehoren die erbij passen. Vraag : Gaat het geheel van uw winkelketen de man voordeel laten halen uit de rok ?
Antw: Omdat het voor het ogenblik om een zeer eigenzinnig stuk gaat zullen slechts enkele winkels over de wereld dit product krijgen. Vraag : Ten slotte een belangrijk punt voor de man met een klein budget of voor de man die nog niet veel wil uitgeven om het eens te proberen : wat gaat dat kosten ? Antw: 39.95 € , een zeer bereikbare prijs.
Laatst gewijzigd door rokwens op 30 okt 2009 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
rokwens

Bericht door rokwens »

Een andere Franse collega heeft een gelijkaardig antwoord gekregen. Ze zijn daar dus blijkbaar toch gewillig om te antwoorden.
"Bonjour,
Tout d'abord, nous tenons à vous remercier de l'intérêt que vous portez à notre société et à nos collections.
La jupe pour homme sera disponible à partir de la semaine 45 ou 46 mais, malheureusement, uniquement dans les magasins H&M proposant la collection Trend Men, soit 120 rue de Rivoli et 54 boulevard Haussmann à Paris.
Cependant, H&M ne pratique pas pour le moment de vente en ligne ou par correspondance en France. La vente à distance est possible dans certains pays où H&M est implanté et ce service sera progressivement étendu aux autres marchés.
En souhaitant vous compter parmi nos fidèles clients, nous vous adressons nos sincères salutations,"

Belangrijk is het volgende : Het is niet de bedoeling van H&M om te gaan verkopen on-line of per post. De verkoop of afstand is mogelijk in bepaalde landen waar H&M gevestigd is en deze dienst zal progrtessief uitgebouwd worden naar de nadere markten.
Plaats reactie