mannenmode en rokken
Re: mannenmode en rokken
Willy , volledig akkoord. Ik had dezelfde gevoelens bij het lezen van Martine's tekst. Die vrouw zou ik wel eens onder 4 ogen willen spreken. Of zullen we ze uitnodigen op 10 oktober ?
Ze spreekt inderdaad opruiende taal. ik was al op zoek naar een of ander aanknooppunt om haar van antwoord te dienen.
Ze begint al met te zeggen dat ze het een goede zaak vindt dat vrouwen zelfstandig zijn en zodus geen mannen nodig hebben.
Dit is een rake uitspraak maar er schuilt veel waarheid in. Onze maatschappij gaat inderdaad die richting uit. We worden binnnekort nog op de lijst gezet van de bedreigde diersoorten. De commentaren die ik onderaan las waren ook al ergerlijk.
kunnen wij die vrouw traceren om op haar donder te geven ?
Verder frappeerde me ook nog volgende stelling in een andere tekst die duidelijk maakt wat er met onze mode aan de hand is.
" Mannenmode is immers een kwestie van variaties op een tamelijk beperkte en traditionele garderobe; gegoochel met subtiele details " De modeontwerpers weten het dus wel en enkelen proberen iets te doorbreken, maar anderen haken gewoon af en doen verder met damesmode om hun creativiteit te kunnen botvieren.
"""""""""""""""""""""""""beperkte en traditionele garderobe""""""""""""""""""""""""""""""""
Mijn lof aan allen die de moeite deden om deze links op te sporen. Helaas is het voor sommige artikels wat laat om nog te kunnen reageren.
Ze spreekt inderdaad opruiende taal. ik was al op zoek naar een of ander aanknooppunt om haar van antwoord te dienen.
Ze begint al met te zeggen dat ze het een goede zaak vindt dat vrouwen zelfstandig zijn en zodus geen mannen nodig hebben.
Dit is een rake uitspraak maar er schuilt veel waarheid in. Onze maatschappij gaat inderdaad die richting uit. We worden binnnekort nog op de lijst gezet van de bedreigde diersoorten. De commentaren die ik onderaan las waren ook al ergerlijk.
kunnen wij die vrouw traceren om op haar donder te geven ?
Verder frappeerde me ook nog volgende stelling in een andere tekst die duidelijk maakt wat er met onze mode aan de hand is.
" Mannenmode is immers een kwestie van variaties op een tamelijk beperkte en traditionele garderobe; gegoochel met subtiele details " De modeontwerpers weten het dus wel en enkelen proberen iets te doorbreken, maar anderen haken gewoon af en doen verder met damesmode om hun creativiteit te kunnen botvieren.
"""""""""""""""""""""""""beperkte en traditionele garderobe""""""""""""""""""""""""""""""""
Mijn lof aan allen die de moeite deden om deze links op te sporen. Helaas is het voor sommige artikels wat laat om nog te kunnen reageren.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ik heb de sites ook pas zaterdagnacht gevonden en ben pas rond 2 uur 's ochtends van alle ellende maar gestopt, toen ik een iets minder negatieve gevonden had.
ik heb ze allemaal gevonden via google met als zoekoptie: mannenmode en rokken (zie titel van het onderwerp)
ik zal kijken of ik verder nog iets kan vinden, waarop we enige reactie kwijt kunnen

ik heb ze allemaal gevonden via google met als zoekoptie: mannenmode en rokken (zie titel van het onderwerp)

ik zal kijken of ik verder nog iets kan vinden, waarop we enige reactie kwijt kunnen
een fervent rokdrager
Mooi zo Jos, laat maar horen ! En dan zulen we die "trut" eens een gepeperde brief sturen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Ik heb nog niet echt veel kunnen vinden; zij is blijkbaar journaliste voor ZE. en binnenkort komt er blijkbaar meer informatie over haar. Daarnaast gevonden welke artikelen zij nog meer heeft geschreven
; wordt je niet echt vrolijk van
http://www.ze.nl/author.php?name=Martine&page=4

een fervent rokdrager
-
- Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant
het monster ‘Martine’
Echt wel kras.Ik wordt echt bloeddorstig van een 'wijf', dat zo ongenuanceerd haar mening ventileert
En oefening voor deze dame(s): vervang in je krasse uitspraken eens man door 'zwarte' en vrouw door 'blanke'. Met wat aanpassingen ter zake krijg je extreme uitspraken. Zeg maar racisme waar iedereen terecht van huivert..
Over haar zelf is nog niet veel meer bekend, behalve dat ze Martine Zeeman heet en een heel aantal artikelen heeft geschreven. Te bekijken met onderstaande link±
een fervent rokdrager
Helaas betreft het hier een site die onder bewind staat van een redactie, welke een juffrouw met conservatieve, neerbuigende ideeën over mannen, de ruimte geeft haar vuiligheid te spuien en daarmee andere vrouwen op te ruien tegen mannen (en vrouwen) met andere, meer eigentijdse meningen over mannenkleding.
Elk weldenkend mens zal het (deze publicaties lezend) opvallen, dat er vrouwen (en mannen) zijn die nog steeds niet door hebben dat de wereld gewoon doordraait. En of ze ‘t nu leuk vinden of niet, met alle veranderingen die daarbij horen.
Het is onmiskenbaar dat de bij deze site betrokken vrouwen stil zijn blijven staan op het punt waar de visuele scheiding tussen mannen en vrouwen het grootst was.
‘Het moment dat de vrouw werd toegestaan, alles, maar dan ook werkelijk alles aan te trekken en op te smeren, wat de industrie op de markt bracht en de man er nog steeds uitzag als de armoedzaaier aan het einde van de tweede wereldoorlog’.
Mijns inziens staan deze vrouwen bol van de frustraties over hun verleden van onderdrukking en weigeren zodoende in te zien dat emancipatie bedoelt is voor vrouwen én mannen. Ze weigeren te accepteren, dat de man als lompe fokstier, zijn langste tijd heeft gehad en tot het verleden gaat behoren.
Of ze het nu leuk vinden of niet, ook de mannen leven in de eenentwintigste eeuw.
Met al hun gekrijs zullen ze niet in staat zijn de (mannenmode)ontwikkeling tegen te houden. Hoogstens zullen zij die, met hun vuilspuiterij, iets kunnen vertragen.
Elk weldenkend mens zal het (deze publicaties lezend) opvallen, dat er vrouwen (en mannen) zijn die nog steeds niet door hebben dat de wereld gewoon doordraait. En of ze ‘t nu leuk vinden of niet, met alle veranderingen die daarbij horen.
Het is onmiskenbaar dat de bij deze site betrokken vrouwen stil zijn blijven staan op het punt waar de visuele scheiding tussen mannen en vrouwen het grootst was.
‘Het moment dat de vrouw werd toegestaan, alles, maar dan ook werkelijk alles aan te trekken en op te smeren, wat de industrie op de markt bracht en de man er nog steeds uitzag als de armoedzaaier aan het einde van de tweede wereldoorlog’.
Mijns inziens staan deze vrouwen bol van de frustraties over hun verleden van onderdrukking en weigeren zodoende in te zien dat emancipatie bedoelt is voor vrouwen én mannen. Ze weigeren te accepteren, dat de man als lompe fokstier, zijn langste tijd heeft gehad en tot het verleden gaat behoren.
Of ze het nu leuk vinden of niet, ook de mannen leven in de eenentwintigste eeuw.
Met al hun gekrijs zullen ze niet in staat zijn de (mannenmode)ontwikkeling tegen te houden. Hoogstens zullen zij die, met hun vuilspuiterij, iets kunnen vertragen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
helemaal mee eens willi.willi schreef:Of ze het nu leuk vinden of niet, ook de mannen leven in de eenentwintigste eeuw.
Gelukkig komen er meer mannen, die iets anders willen.
Maar er zijn nog veel te veel mannen, die het wel gemakkelijk vinden zo. En als ik heel eerlijk ben, heb ik die gedachte ook wel eens gehad: waarom niet gewoon net als de meeste andere mannen een spijkerbroek aan met een saaie trui of indien "noodzakelijk" een keurig net kostuum. Maar op enig moment kom ik mezelf weer tegen en kleed mij toch zoals ik zelf wil; of dit nu in broek is of in rok.
een fervent rokdrager
Dat geldt ook voor mij Jos.
Ik heb af en toe ook wel eens het gevoel, 'waar doe je het allemaal voor'.
Alleen maar gezeur om je heen wordt je wel 'ns teveel, maar als ik dan weer ons forum open, weet ik het weer.
Dáár doe je het voor!
Ik heb af en toe ook wel eens het gevoel, 'waar doe je het allemaal voor'.
Alleen maar gezeur om je heen wordt je wel 'ns teveel, maar als ik dan weer ons forum open, weet ik het weer.
Dáár doe je het voor!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Kan mij helemaal vinden in deze mening. Als er weer eens gezeik is, van de ene of andere klojo op straat, die het noodzakelijk acht wat te roepen, dan had ik ook zoiets, bah, ik word het zat. Maar tegelijkertijd had ik dan ook wel weer zoiets van ik laat mij niet meer hierdoor uit mijn rok jagen. Ik heb er dan alleen maar mijzelf mee. En zij zijn dan de overwinnaar. Dat gun ik ze geen enkel moment.