Wat anders dan een spijkerrok
Re: Wat anders dan een spijkerrok
Dan moet je de onzichtbaarheidsmantel van Harry Potter gebruiken, maar even serieus onopvallend in een rok? Denk dat je dan toch echt aan de broek moet.
Daarin zou je je best wel eens in kunnen vergissen. Toen ik nog in België woonde en samen met mijn vriendin, in rok, naar het shopping center in Wijnegem ging stonden er veel mensen niet bij stil dat elke vitrine ook als spiegel fungeert. De elleboogstootjes en het wijzen naar ons was overvloedig in beeld. Ondertussen woon ik al zo'n zeven jaar in een condominium in de Algarve in Portugal en draag alle dagen een rok, in de wintermaanden met panty's eronder. Naar de supermarkten, naar het cultureel centrum, naar de prachtige stranden, eigenlijk naar alles en iedereen. Ik heb fantastische buren en zelfs echte ware vrienden gemaakt... Ooit heb ik één nare opmerking gekregen... Van een dronken Engelse toerist...
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
-
IK krijg hier in mijn plaats ook geen opmerkingen, mar dat betekent niet dat het niet opvalt.
Ik denk toch ook dat het enorm verschilt met wat je draagt en hoe je er zelf in staat.
Ik heb meerdere voorbeelden daarvan. Zo heb ik weleens (in spijkerrok en enkellaarsjes) bij een winkeldame om een bepaalde maat van iets gevraagd. Waarop de winkeldame vroeg ‘is uw vrouw nog in de paskamer, zal ik even meelopen?’ En ik reageerde met ‘nee het is voor mezelf, kijk, ik draag nu ook een rok’ en zij verbaasd aangaf het écht niet te hebben gezien.
Of een paar maanden geleden; ik vroeg op station Duivendrecht aan een mevrouw of ze een foto (zie hieronder) van me wilde maken. Ze vond het raar dat ik op station Duivendrecht gefotografeerd wilde worden, waarop ik aangaf dat het me niet om de omgeving ging, maar om de kleding die ik droeg. Nog steeds begeeep ze het niet, tot ik zei dat ik niet altijd in rok gekleed ga. Toen vertelde ze dat ze dat totaal niet had gezien en niet vond opvallen. Ook toen had ik een spijkerrokje aan, met een panty en sneakers.
Wanneer ik een heel kort rokje of jurk draag, of mega glanzende panty’s of torenhoge hakken draag, dan valt het extra op.
Maar goed, het stadium dat ik me daar zorgen om maak ben ik ook allang voorbij. Dan valt het maar op
Ik heb meerdere voorbeelden daarvan. Zo heb ik weleens (in spijkerrok en enkellaarsjes) bij een winkeldame om een bepaalde maat van iets gevraagd. Waarop de winkeldame vroeg ‘is uw vrouw nog in de paskamer, zal ik even meelopen?’ En ik reageerde met ‘nee het is voor mezelf, kijk, ik draag nu ook een rok’ en zij verbaasd aangaf het écht niet te hebben gezien.
Of een paar maanden geleden; ik vroeg op station Duivendrecht aan een mevrouw of ze een foto (zie hieronder) van me wilde maken. Ze vond het raar dat ik op station Duivendrecht gefotografeerd wilde worden, waarop ik aangaf dat het me niet om de omgeving ging, maar om de kleding die ik droeg. Nog steeds begeeep ze het niet, tot ik zei dat ik niet altijd in rok gekleed ga. Toen vertelde ze dat ze dat totaal niet had gezien en niet vond opvallen. Ook toen had ik een spijkerrokje aan, met een panty en sneakers.
Wanneer ik een heel kort rokje of jurk draag, of mega glanzende panty’s of torenhoge hakken draag, dan valt het extra op.
Maar goed, het stadium dat ik me daar zorgen om maak ben ik ook allang voorbij. Dan valt het maar op

Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…