Niet zo'n leuke ervaring bij AH in mijn buurt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jan

Re: Niet zo'n leuke ervaring bij AH in mijn buurt

Bericht door jan »

Bij "mijn" AH weten ze niet beter dan dat ik rokken draag. Eén keer kreeg ik omgedraaid commentaar van een invalkracht die zei ": Verrek, ik wist niet dat U ook broeken heeft". Hij had mij alleen maar in rokken gezien.........
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Ik doe mijn wekelijkse boodschappen altijd in rok en ook altijd bij dezelfde vestiging van AH.
Als je mij vraagt ken je de medewerk(st)ers die daar werken, dan moet ik zeggen nee. Voor mij zijn het iedere week weer nieuwe. Er is hooguit een wat oudere Nederlandse medewerker, die ik overigens de laatste tijd niet meer gezien, die ik dus wel herken. Dat kan dan weer komen doordat hij zijn haar weleens in een paardenstaart draagt en een bril draagt. Een vrij herkenbaar gezicht. Eerst deed ik mijn boodschappen atijd op zondag, nu sinds kort wissel ik tussen de vrijdagavond en zaterdagmorgen. Heb ik nog wat aan mijn zondag om eens iets te doen. Ik kan dus ook niet inschatten of iedereen die daar werkt mij als dusdanig kent in rok.
Dat doet er ook niet toe, al is het zo dat er iedere week weer andere medewerk(st)ers werken, die mij in rok zien lopen, hebben ze zich nog fatsoenlijk te gedragen. Overigens moet je dat als klant natuurlijk ook doen. Dit verwacht je zeker niet van mensen die jou moeten bedienen als klant. Dan is ze niet geschikt voor haar werk.
jan

Bericht door jan »

Ik ben zo iemand die makkelijk contact maakt en ik maak altijd geintjes met het AH-personeel. Ik noem ze ook altijd bij de voornaam en sommige kennen ook mijn naam. Op die manier is boodschappen doen een plezierige bezigheid.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Vroeger had ik dat wel, maar er is daar veel veranderd. De vertrouwde gezichten zijn weg.
willi

Bericht door willi »

Mijn vrouw en ik doen al een eeuwigheid boodschappen bij een buurtsupermarkt die na vele omzwervingen uiteindelijk een franchise AH werd. Er is in al die tijd niets veranderd en er werken nog veel dezelfde mensen. Vriendelijk maar zakelijk.
Ze hebben mij daar intussen in veel verschillende outfit's gezien, ook in rok, maar nog nooit enig commentaar gegeven.
Misschien omdat ze daar bij mij niet de tijd voor krijgen, want ik stuif altijd met een rotvaart door de winkel.
Nee, ik moet meer oppassen voor een stel hangjongeren bij de ingang.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Desondanks loop ik niet als een angsthaas door die winkel na deze ervaring. Ik loop ook nooit te stieren door de winkel. Ik loop heel rustig zoals ik dat vroeger toen ik nog niet in een rok op straat liep, ook altijd gedaan heb. Als je namelijk heel hard door die winkel gaat lopen, loop je al heel snel de kans dat dat de mensen opvalt. En dan ook nog als je dan als man in een rok loopt, nog eens extra. Ik voel mij heel zelfverzekerd. Overigens zegt dat niets of er bepaalde lieden zijn die wel eens een opmerking kunnen maken. Het is wel zo als je zelfverzekerd loopt straal je dat ook uit, en zijn de reacties veel en veel minder dan dat je angstig om je heen gaat lopen kijken. Dan trek je ook al de aandacht. Dat is algemeen bekend. Als jij bang bent, en je passeert een hond, die ruikt dat, en dan gaat hij grommen, mits het geen valse hond is.

In de begintijd toen ik pas in rok naar buiten ging en zoiets gebeurde kon ik afhankelijk van hoe het mij raakte weleens een week een pas op de plaats maken. Ik droeg dan even geen rok, en liep dan weer in een broek. Maar naar gelang wordt je steeds sterker. Op een gegeven moment bereik je het stadium als je na een aantal keren dit ervaren hebt, en je weer terug gaat in een broek, 'ik heb alleen mezelf ermee, en dit is juist de kleding die ik zo heerlijk vind dragen in al zijn facetten'. Dan wordt je sterker en zeg je 'ik laat mij niet meer uit mijn rok jagen'. Die vriend van mij die ik toen tijdens de opname van Hello Goodbye op Schiphol op ben wezen halen zei: 'Je laat ze dan in jou energieveld komen, en je geeft ze hun zin' Met andere woorden dat je dus altijd bij jezelf moet blijven.
john

Bericht door john »

Hoi Rokster,
ik denk dat het feit dat je op een andere dag (vrijdag, zaterdag) bent gaan inkopen, al het wezenlijke verschil maakt.
Er zitten dan veel meer losse krachten (vrijdag en zaterdag-hulpen) dan op andere dagen.
En daardoor heb je meer kans op onbegrip omdat de mensen je nog niet (eerder) in rok gezien hebben.

John
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

john schreef:Hoi Rokster,
ik denk dat het feit dat je op een andere dag (vrijdag, zaterdag) bent gaan inkopen, al het wezenlijke verschil maakt.
Er zitten dan veel meer losse krachten (vrijdag en zaterdag-hulpen) dan op andere dagen.
En daardoor heb je meer kans op onbegrip omdat de mensen je nog niet (eerder) in rok gezien hebben.

John
Dat kan allemaal wel zo zijn, Dit slaat nergens op.

Ik behoor mij als klant fatsoenlijk te gedragen. Van zo'n (hulp)verkoopmedewerk(st)er ongeacht of deze daar maar af en toe helpt verwacht ik dit soort onfatsoenlijke gedrag ook niet. We lopen uiteindelijk niet op straat waar de simpele zielen van onze maatschappij zich geroepen voelen onterecht dingen tegen ons te zeggen. Dat doen ze dan maar als ze dit normaal vinden tegen de gelijkstemden, maar niet tegen mij en ons. Basta !
willi

Bericht door willi »

Zo Rokster, dat is er uit. Ik heb je nog niet vaak zo direct en agressief defensief gehoord.
Goed zo!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Jos

Bericht door Jos »

John, het maakt niet uit wat voor soort personeelslid het is, want de klant is koning.

Wat jullie commentaar betreft over het winkelpersoneel, moet ik zeggen, dat ik nergens last van heb. Ik kom op de meest wisselende tijden in mijn vaste supermarkt (en ook een tweede), maar ik heb nog nooit rare opmerkingen van hun gehad. Eigenlijk alleen maar positief. Het personeel herkent mij veel eerder, zijn altijd vriendelijk, velen van hen groeten mij, als ik langs loop en, wat nog het leukste is: ze kunnen meteen aan elkaar doorgeven, van die en die klant, zonder je naam te kennen, kwam ik eens met een klacht. Bij mijn volgende bezoek kreeg ik meteen van een van de andere collega's een antwoord op mijn klacht. Dat is pas gemakkelijk. :)

Op het duitse forum wordt af en toe gezegd: de rok voor de man is een heel sociaal kledingstuk; ik heb nog nooit zo gemakkelijk contact gemaakt met anderen als in rok (of kilt).
Deze uitspraak is natuurlijk juist: ik ben zelf ook diverse malen door vreemdelingen aangesproken; van een van hen heb ik laatst een uitnodiging gekregen om bij hun thuis een langs te komen
een fervent rokdrager
Plaats reactie