willi schreef:Maar . . . ik ben ervan overtuigd dat de combinatie broek/rok voor mannen is ontstaan uit angst. Angst voor de publieke opinie. Die broek moet ervoor zorgen dat de drager tenminste gezien wordt als een redelijk normale man.
Ik zie dit heel anders.
Tegenwoordig zie ik steeds meer meisjes/vrouwen met lange of halflange leggings onder hun rok, daarnaast hebben ze onder korte rokjes meestal een vast broekje zitten; kijk maar naar het damestennis bijv.
Volgens mij geeft het hun meer een gevoel van vrijheid, omdat niemand zo onder hun rok(je) kan kijken
Natuurlijk Jos, voor vrouwen maakt het niets meer uit wat ze (over elkaar) aantrekken. Zij hebben het kledingwalhalla al bereikt. Ik begrijp alleen niet wat het voor zin heeft een ultra kort (sexy) rokje te dragen, om daarna het plaatje te verpesten met een daaronder gedragen spijkerbroek. Oké, een legging kan nog, want die volgt de contouren van het been en heeft meer het effect van een kous. Maar om met alle geweld een rokje te willen dragen bij het sporten. . . ? Ik dacht dat dát nou juist voor vrouwen één van de redenen was om broeken te kunnen dragen!
Maar een man die een rok draagt doet dat m.i. juist, om de broek eens in de kast te laten hangen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
je blijft proberen de vrouwen te begrijpen willi, hetgeen ik zeer prijzenswaardig vind. Maar ik heb het idee dat een deel van hen niet te begrijpen valt , omdat er geen logica in zit
Ik laat er mijn eigen logica op los, in de hoop er zo iets zinnigs van te kunnen maken
niets zo onlogisch als de mens als het aan komt op smaak en wat we mooi of toepasselijk vinden.
ik ben er dan al een tijdje geleden mee opgehouden om mijn medemensen te doorgronden, het kost al genoeg tijd en moeite om mezelf te kennen.
en het dragen van een broek onder een sportrokje is niets nieuws dat deden we bij hockey 35 jaar geleden al als het 's winrets koud was. Ook hadden we vaak een kort sportbroekje aan in de rest van het jaar omdat die rokjes zo makkelijk omhoog wapperen en je dan niet je nijntje roze onderbroek wou laten zien die later uiteraard is vervangen door iets meer bij de leeftijd passende onderkleding
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Oké, ik luister nu naar mijn echtgenote, die het idee om een broek onder een rok dragen niet alleen onprettig, maar ook afschuwelijk lelijk vindt. En sporten doe je ook als vrouw (als ze het vervelend vindt dat men haar ondergoed ziet) in een sportbroekje. Daar is het voor bedoeld, want sporten is geen modeshow.
Daar zijn de meningen over verdeeld, kijk maar naar het damestennis, met name de zusjes Williams, ofschoon tegenwoordig de Russische dames er ook zeer modieus uitzien
Maar het blijft zinloos om in een rok te sporten. Wat er op de tennisbaan gebeurt is pure commercie en ter meerdere glorie van ontwerpers en lieftallige juffrouwen.
moet eerlijk bekennen dat van de wereltop tennisters toch lang niet elke dame een betere uitstraling krijgt in een tennisrokje. Ook uit commercieel oogpunt heb ik zo mijn twijffels bij het zitvlees van sommige sporters....
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Zo zie je maar, wat eens begon als een belangrijk element binnen de vrouwenbeweging ter opheffing van onderdrukking en het bereiken van gelijkheid, is alweer achterhaald door de modewereld. De grote voorvrouwen van de emancipatie draaien zich in hun graf om als ze zien hoe de huidige (sport)vrouwen zich kleden.
Instinkt is machtiger dan rede.
@Willi: meatmarket'
Maar goed even terug op die Japanse mannen, ik hoop dat als ze deze zomer weer door europa komen rennen dat ze dan hun rokje mee nemen (zonder broek mag ook) en zo onze grote steden bevolken. We hebben tenslotte een geschiedenis waarin we ons hebben aangepast aan anderen om handel te drijven, dus dat moet bij de toeristen ook kunnen. En dat kan weer positief zijn voor onze acceptatie.