Holland’s best fashion designers is een nieuw modeprogramma op RTL5.
Een aantal gemengde koppels strijdt om de eerste plaats met een kledinglijn voor Björn Borg.
Een kledinglijn voor . . . dames! Natuurlijk!
Sommige koppels bestaan uit twee vrouwen, de meeste uit een man en een vrouw en één koppel zelfs uit twee homoseksuele mannen.
De eerste opdracht bestond uit het maken van vernieuwende kledingstukken voor het merk Björn Borg, met gebruikmaking van oude kleding.
Maar nu komt het, beide leden van een koppel werden geacht hun ontwerpen zelf te presenteren, ik bedoel als model.
Verreweg de meeste ontwerpen waren jurken en rokken (het was immers voor dames bedoeld) en hier en daar een short. (ook voor de dames)
Kijk, nu had ik het leuk gevonden als sommige mannen hun zelfgemaakte rok of jurk in eigen persoon hadden geshowd. Dat zou toch moeten kunnen? Maar nee, de schijters droegen natuurlijk die paar shorts, zelfs die twee homo’s. (die moesten van ellende wel twee shorts maken)
Nu weet ik vanzelfsprekend niet of het een eis van de programmaleiding was of angst van de mannelijke deelnemers, maar dit is natuurlijk verschrikkelijk truttig.
En dan zijn we nota bene bezig met ‘vernieuwen’, want dáárop werden de koppels beoordeeld.
Een gemiste kans.
Stom, stom, stom.
Vernieuwen?
Vernieuwen?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Re: Vernieuwen?
Geef jezelf op willi voor een volgende ronde, wie weet gebeurt er dan wel meer
een fervent rokdrager
Wat verwacht je dan van RTL? Dat is simpelheid en domheid troef en eerlijk gezegd zou het me verbazen als ze iets van niveau zouden uitzenden. Als je een van die modegoeroes-in-de-dop zou vragen of rokken iets zou zijn voor mannen zouden ze zeggen: "Welnéé zeg, hoe kóm je erbij! Gatsie bah néé!"
Dat soort tiepjes zou je eigenlijk aan hun oren moeten slepen naar échte catwalks zoals Vivien Westwood of J P Gaultier en dat soort vernieuwers.
Dat soort tiepjes zou je eigenlijk aan hun oren moeten slepen naar échte catwalks zoals Vivien Westwood of J P Gaultier en dat soort vernieuwers.
Uiteraard Jan, RTL5 is een puur commerciële zender voor het klootjespubliek en is niet alleen als de dood voor afkeurende geluiden van dat publiek, maar nog meer van hun adverteerders. Daarom gaat zo’n programma al vanaf het begin de mist in.
Jammer, want het concept is best aardig en schept mogelijkheden om eindelijk eens af te rekenen met die ‘alleen voor vrouwen cultuur’.
Jammer, want het concept is best aardig en schept mogelijkheden om eindelijk eens af te rekenen met die ‘alleen voor vrouwen cultuur’.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.