kast verkocht

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Jos

Re: kast verkocht

Bericht door Jos »

jan reijman schreef:De echte mannenrokker gaat niet voor de spiegel staan om te beoordelen of de kleurcombinatie wel kán.
dit ben ik niet helemaal met je eens Jan. Of ik nu een rok of en broek aan heb, ik wil toch af en toe wel eens voor de spiegel gaan staan om te kijken of de combinatie, die ik aan wil trekken, ook leuk uitziet. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om het op het bed uit te stallen ;) , dan heb ik de spiegel inderdaad niet nodig :D
een fervent rokdrager
Natuurmens

Bericht door Natuurmens »

Ik vind het iets te ver om zo iets te vragen. Als ze wat wil zeggen zegt ze het wel.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
Jos

Bericht door Jos »

Natuurmens schreef:Ik vind het iets te ver om zo iets te vragen. Als ze wat wil zeggen zegt ze het wel.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens natuurmens.
In dit geval kon ik me eigenlijk totaal niet voorstellen, dat iemand zo druk is mijn haar eigen bezigheden, dat zij totaal niet ziet, dat ik anders gekleed ben, dan de normale man. Meestal ziet een vrouw, op dit gebied, veel meer dan een man.
Daarnaast heb ik het ook met haar gehad over haar pyama. Toen ik bij haar wilde beginnen over mijn rok, bleek dat de jongste kinderen de hele dag nog vrijwel niet hadden gegeten (het was half drie) en dus ben ik vertrokken en heb haar een dag later opgebeld.

Buiten dit specifieke geval, merk ik vaker bij mensen, dat zij wel iets willen vragen of zeggen, maar niet weten hoe te beginnen. Ik prober dan altijd zelf een opmerking ergens over te plaatsen en aldus een gesprek op gang te krijgen, waardoor mensen hun drempelvrees kwijt raken.
een fervent rokdrager
mikvanes

Bericht door mikvanes »

jan reijman schreef:... De echte mannenrokker gaat niet voor de spiegel staan om te beoordelen of de kleurcombinatie wel kán. Gewoon comfortabele kleding en aantrekken die hap! We lopen tenslotte niet op een modeshow.
Ja, Jan, ik begrijp wat je bedoelt en voor mijn idee klopt dat ook wel. Ik ben dan dus geen echte mannenrokker, want ik ga echt wel voor die spiegel staan. Had ik net een soort identiteit gevonden, ben ik hem weer kwijt. Maar het geeft niet. Ik ben er nog niet depri van. Komt misschien nog.

Maar hoe moet ik mezelf dan beschrijven? 'Man in rok' vind ik wel een mooie term. Je draagt dan als man een rok, maar je bent niet in volledige travestie (met borsten, pruik en weggewerkte baard). Er zijn dan dus in beginsel twee soorten mannen in rok: de echte mannenrokkers en de onechte mannenrokkers waartoe ik behoor.

Ook wat een moeilijke term, vind ik. Een 'echte vrouwenrokker' lijkt me ook niet erg duidelijk. Goed, ik ben dus soms man in rok, maar geen echte mannenrokker.

Hoe zien andere mensen mij nu als ik als man op een vrouwelijke manier een rok draag? Mijn ervaring is dat mensen het verschil met echte travestie vaak helemaal niet zien. Dus ze zien wel dat ik man ben, maar ik roep iets vrouwelijks op en ze zien me dan dus als een man die de vrouwenrol probeert te spelen. Eén van de problemen is bijvoorbeeld dat ze beleefd willen zijn en je dan gaan aanspreken met 'mevrouw'. In hun optiek is het dus gewoon travestie. Pas als ik ze er op attendeer zien ze dat ik wel een baard heb, geen borsten heb en dat het haar niet klopt, maar dat verandert hun idee niet echt.

Wat gebeurt er nu als ik me wel volledig als vrouw verkleed? Wel, dan krijg je in ieder geval bij sommige mensen de reacties dat ze je niet meer als man willen zien, ook al zeg je het met nadruk. Ze weten toch zeker wel wat ze zien. Op dat moment zien sommige mensen me niet meer als 'travestiet' en eerlijk gezegd, vind ik het dan niet meer leuk en wat 'spooky' worden. Maar het voordeel van die volledige travestie is dat het veiliger is omdat het plaatje minder afwijkt.

Als ik dus op een gevaarlijke tijd en een gevaarlijke plaats uitga, (zaterdagnacht na 12.00 uur in een horeca gebied) doe ik dat veiligheidshalve het liefst in volledige travestie. Inmiddels heb ik ook wel ervaring met man in rok op een heel vrouwelijke manier. Ook dat gaat prima, maar is toch duidelijk wel wat linker, valt wel wat minder goed.

Ervaringen in dit soort gebieden dat ik als echte mannenrokker ga, heb ik (nog) niet. Wat zijn jullie ervaringen? Volgens mij is dit behoorlijk link en vragen om problemen.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Hallo,

Maar dat vind ik nu juist het knappe van je, dat je het zo uitdraagt, dat het geen travestie is en ook niet een man die alleen maar een rok draagt en voor de rest niets. Zoals jij het uitdraagt, dat is volgens mij wat hier meer mannen willen. Ieder heeft zo zijn eigen niveau, wat hij wil en tot hoever hij het voor zichzelf nog acceptabel vindt. Ik vind juist zoals jij het neerzet dat dat uiteindelijk het doel voor ons mannen moet zijn die dit echt willen. Dan kun je echt spreken over een uitgebreide garderobe. Je moet het natuurlijk in beginsel wel zelf doen.

Dus 'Petje af' en rokje/jurkje aan'. :D
willi

Bericht door willi »

Dat wij op een aantal gebieden op één lijn zitten is wel duidelijk Mik. Travestie is een min of meer aanvaard gegeven binnen de samenleving. Men weet, of denkt te weten wat dat is en ‘t wekt nog hoogstens agressiviteit op bij onverbeterlijke macho’s. De rest speelt al dan niet van harte het spel mee en noemt je mevrouw.

Voor de geconditioneerde medeburger wordt het echter té moeilijk om een man, stijlvol en gecombineerd met bijpassende kleding in een rok gekleed, nog als een ‘echte’ man te zien; en beste Mik, dáár krijg ik kramp van in m’n kaken . . , van die vooringenomenheid van onze brave, sleetse en op de kar van de vér achter-rijdende samenleving meedeinende medemens.
‘Je herkent mannen en vrouwen aan wat ze dragen, niet aan wat ze werkelijk zijn!’.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie