Minirok verhoogt kans op ongevallen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder

Minirok verhoogt kans op ongevallen

Bericht door RokSterNL »

Bron: http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/min ... allen.aspx

18/09/'08 Minirokjes leiden de aandacht van de bestuurders teveel af, waardoor er meer ongevallen voorvallen. Nsaba Buturo, de minister van ethiek en integriteit van Oeganda, wil daarom het ultrakleine kledingstuk voorgoed verbieden.

"Het dragen van een minirok is te vergelijken met naakt rondlopen, en onzedelijkheid is strafbaar" aldus Buturo. Hij heeft nu een aanvraag ingediend om zijn voorstel in het wetboek te laten opnemen.

"Als je iemand naakt ziet rondlopen, ga je op die persoon letten in plaats van de weg. Je kunt tegenwoordig moeders en dochters niet meer uit elkaar houden; ze lopen allemaal halfnaakt rond" besluit Buturo.
Bijlagen
minirok-verhoogt-kans-op-ongevallen_9_165x165.jpg
minirok-verhoogt-kans-op-ongevallen_9_165x165.jpg (5.66 KiB) 11385 keer bekeken
masker

Re: Minirok verhoogt kans op ongevallen

Bericht door masker »

En dat zegt dan meer over de vaak mannelijke bestuurders van die auto's dan over de dames in korte rok
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:En dat zegt dan meer over de vaak mannelijke bestuurders van die auto's dan over de dames in korte rok
Ben ik helemaal met je eens.

Vraagje aan jou Masker, als een man er exact hetzelfde bij zou gaan lopen, net als wat die vrouw draagt, en jij passeert daar in je auto, wat denk zou jij een risico lopen :?: Kijk als ik daar loop in mijn minirok beste Masker, dan weet ik op zeker dat jij tegen een boom of lantaarnpaal aan rijdt, toch ? :lol: Die ellende wil ik je echter besparen, dus zorg ik er dan wel voor dat ik in een hobbezakkerige broek daar loop. Dan moet ik het wel zeker weten dat jij daar passeert, anders doe ik het natuurlijk niet, want je weet ik heb zo langzaam aan echt een antipathie tegen broeken. Nog net geen allergie. Alleen maar voor jou doe ik dat dan. :D :o

En andere vrouwen die dan in hun auto passeren, wat denk je zouden die daar door afgeleid kunnen raken als een man er precies hetzelfde gekleed bij zou lopen als bijvoorbeeld die vrouw. Alleen is en blijft hij voor de rest een man. ?
john

Bericht door john »

Korte rokken bij vrouwen / meisjes lijden inderdaad de aandacht van bestuurders (m/v) af.
Gelukkig dragen de meesten onder deze breed uitgevallen riemachtige rokken een legging. :(

Maar een MAN met een extreem korte rok zal nog wel weer (verkeers)onveiliger zijn.
Volgens mij heb je nog veel meer bekijks.

Een beetje aangepaste roklengte is zeker niet verkeerd, maar enkellang hoeft voor mij ook niet.
Een mooie lengte is voor mij net boven de knie, of misschien zelfs nog wat korter.
Een echte mini wordt al gauw ordinair en dat imago willen we natuurlijk ook niet.

John
Jos

Bericht door Jos »

john schreef:Maar een MAN met een extreem korte rok zal nog wel weer (verkeers)onveiliger zijn.
Volgens mij heb je nog veel meer bekijks.

Een beetje aangepaste roklengte is zeker niet verkeerd, maar enkellang hoeft voor mij ook niet.
Een mooie lengte is voor mij net boven de knie, of misschien zelfs nog wat korter.
Een echte mini wordt al gauw ordinair en dat imago willen we natuurlijk ook niet.
Dit is toch precies hetzelfde wat de meisjes/vrouwen in de 60-er jaren ook hadden, zij werden al snel voor hoertjes uitgemaakt. terwijl de meesten van hen er alleen maar hip uit wilden zien
een fervent rokdrager
masker

Bericht door masker »

ach vrouwen kunnen beter multi-tasken dus ik ga gewoon lekker kijken en ook nog op tijd stoppen voor het zebrapad (met genoegen natuurlijk want dat is langer kijken)
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:ach vrouwen kunnen beter multi-tasken dus ik ga gewoon lekker kijken en ook nog op tijd stoppen voor het zebrapad (met genoegen natuurlijk want dat is langer kijken)
:lol: :lol: Je praat je er weer op een slimme manier uit, Masker.

Weet je waarom vrouwen zogenaamd zo goed kunnen multi-tasken, dat zeggen ze tenminste ?. Omdat het no nonsense werkjes zijn die ze doen. Bijvoorbeeld de vloer met een mop dweilen en telefoneren. Begrijp je. Maar wij mannen doen het grotere denkwerk, en dan zijn al onze hersens nodig om dat ene werk goed af te handelen. :D
willi

Bericht door willi »

Het zijn niet alleen de dames in minirokjes, die laten zien wat je anders niet ziet en die de aandacht van een verkeersdeelnemer afleiden, maar ook de billboards met verleidelijke, in lingerie afgebeelde fotomodellen met watertandende maten en rondingen. De vrouw kijkt naar het pakje (en is wellicht jaloers), en de man kijkt naar de fraaie rondingen.

Maar beste forumleden, daar is toch niets mis mee? Jagen is nu eenmaal een gevaarlijke (mannen?)sport. Vooral het jagen op vrouwen.
De kledingindustrie en de reclamewereld zijn zo vriendelijk om de, voornamelijk mannelijke, autobestuurder zijn prooi op een presenteerblaadje aan te bieden. Alleen is het frustrerend voor deze jager dat hij niet mag schieten! Hij moet zich aan de spelregels houden en mag alleen maar kijken naar al dat moois.
En dan vindt men het gek dat er ongelukken gebeuren!

In een minder liberaal-democratische omgeving zou de overheid dit soort uitingen van ‘ver(af)leiding’ dan ook terstond verbieden.

Hetzelfde, maar dan om een andere reden, zal er gebeuren als mannen in ‘ongewone’ kleding langs de openbare weg flaneren. De ‘vrouwelijke automobilist’ is echter een chauffeur met een groter verantwoordelijkheidsgevoel en zal zich niet zo gauw laten afleiden. Zeker niet door een man die er wellicht in háár ogen ‘niet uitziet’. Het zal haar rijgedrag nauwelijks beïnvloeden.
Helaas biedt dat niet de garantie dat er geen ongelukken gebeuren.

Vrouwen zijn exebitionisten en mannen zijn gluurders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:In een minder liberaal-democratische omgeving zou de overheid dit soort uitingen van ‘ver(af)leiding’ dan ook terstond verbieden.

Hetzelfde, maar dan om een andere reden, zal er gebeuren als mannen in ‘ongewone’ kleding langs de openbare weg flaneren. De ‘vrouwelijke automobilist’ is echter een chauffeur met een groter verantwoordelijkheidsgevoel en zal zich niet zo gauw laten afleiden. Zeker niet door een man die er wellicht in háár ogen ‘niet uitziet’. Het zal haar rijgedrag nauwelijks beïnvloeden.
Helaas biedt dat niet de garantie dat er geen ongelukken gebeuren.

Vrouwen zijn exebitionisten en mannen zijn gluurders.
Nou wat betreft de billboards die langs de weg geplaatst worden, daar wordt nu al over gesproken in algemene zin dat deze de automobilist afleidt. Laat staan dat er een advertentie van Hunkemöller op zou staan, van een jonge schoonheid in een mooie slipdress of setje BH met slip met kant er aan. Dan raken veel mannen ongewild aan de kant .......... van de weg in de berm.

Wat betreft dat laatste, 'Vrouwen zijn exebitionisten en mannen zijn gluurders.' gaat maar gedeeltelijk op voor de vrouwen. Exebitionisten doen iets wat men in de rechtspraak 'openbare schennis' noemt'.

Vrouwen die dus in een minirok lopen wordt niet gezien als dusdanig, omdat de eerbare geslachtsdelen niet openlijk zichtbaar zijn. Wat die vrouw in Den Bosch heeft gedaan, om haar rok op te tillen in het voorbijgaan van mannen, valt daar wel onder. Terecht dat zij daar ook voor opgepakt is geworden, dat gebeurt bij een man ook als hij zijn geslachtsdeel toont zodra er een vrouw passeert.

Dat mannen gluurders zijn in het geval dat vrouwen in een minirok lopen, kun je de man ook niet verbieden/kwalijk nemen, want de mode-industrie speelt daar geraffineerd op in, en het is er ook voor bedoeld dat mannen onbewust daar naar toe getrokken worden. Daar komt het oerinstinct van miljoenen jaren wat in ons mannen zit tot uiting. Dat dat dan de verkeersveiligheid niet ten goede komt, ja dat is een ander verhaal, maar dat is de verantwoordelijkheid van de man. Die moet dan zelf maar inschatten hoe lang hij naar zo'n 'lekker ding' zit te kijken. Daar kan je de vrouwen dan niet de schuld van geven, want een minirok is een algemeen geaccepteerd kledingstuk.

Dat die zogenaamde kerels afgeleid zijn als ze een man in een rok zien lopen, en hem daarom belachelijk (willen) maken, dat kan mij dan geen moer schelen, als zo'n kerel afgeleid is, en tegen de eerste de beste boom of lantaarnpaal knalt. Dan leert hij het hopelijk eens af, als hij al de hersens heeft om dat te kunnen bevatten. Anders reageerde hij al niet zo idioot.
willi

Bericht door willi »

Rokster, zo precies uitgemeten heb ik dat ook niet bedoeld. Ik wilde slechts weergeven dat de 1 graag wat wil laten zien, terwijl de ander daar graag naar kijkt. Meer niet.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie