Vrouwenpost op En Dan Dit

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder

Vrouwenpost op En Dan Dit

Bericht door RokSterNL »

Ik heb het artikel zowel gekopieerd als tekst, en de link van de site geplaatst. Mocht de site ooit niet meer bestaan, dan hebben we altijd nog de tekt en bijbehorende foto's.

Vrouwenpost: mannen in rok (foto's)
Bron: http://www.endandit.nl/entertainment/li ... -rok-fotos

Wat is er beter om naar te kijken dan een man in rok? Een man zonder rok. Dat snappen wij ook. Vrouwen die dat willen doen verwijzen we graag door naar deze site (nsfw). Vrouwen die dat niet willen doen kijken gewoon naar de foto's van het New Yorkse Dressed to Kilt. Dat is een modeshow die wordt gehouden in het kader van de liefdadigheid. En daar loopt dus iedereen in een rok.

Reacties:
Anoniem (geen lid):

laat dan ook de zanger van Korn zien, voor de grap
06-04-2010 18:18

Anoniem (geen lid):

plaatje 6...
is dat een man??
06-04-2010 18:21

Anoniem (geen lid):

Nee, dat is Joan Jett

Bekend geworden eind jaren 70 en begin jaren 80
http://www.youtube.com/watch?v=vPGG69wB4ys
06-04-2010 18:35

Anoniem (geen lid):

toch nog iets vrouwelijks in deze mannen lijst
06-04-2010 22:00
Bijlagen
Glenfiddich_Presents_2010_3800.JPG
Glenfiddich_Presents_Dressed_1c08.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_3a4a.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_65b8.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_82b7.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_150f.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_937b.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_2764.jpg
Glenfiddich_Presents_Dressed_c70f.jpg
willi

Re: Vrouwenpost op En Dan Dit

Bericht door willi »

Als ik de man op foto 6 bekijk, schiet mij een engels woord te binnen. Peacock. En dat is zoals het hoort. De man als mooiste van de twee seksen, of in ieder geval ‘visueel’ de uitdagendste.
Dit bevestigd mijn mening over hoe mannen zich eigenlijk zouden moeten kleden.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Bericht door jan »

Jammer Willi, volgens het commentaar op dit artikel is plaatje 6 een vrouw, Joan Jett......
Je kunt niet alles hebben!
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

jan reijman schreef:Jammer Willi, volgens het commentaar op dit artikel is plaatje 6 een vrouw, Joan Jett......
Je kunt niet alles hebben!

Is dat die rockzangeres Joan Jett and The Blackhearts, van o.a. 'I love Rock and Roll ?
Ik ken haar gezicht persoonlijk niet zo goed herinneren, en als ik via Google foto's van haar zie, herken ik haar nog niet als ik die vergelijk met deze foto op het forum. Dat komt waarschijnlijk door de zonnebril.

Aannemende dat dat zo is, waarom plaatsen ze dan zo'n foto van een vrouw er tussen in. Misschien om aan te geven dat mannen dit ook moeten kunnen dragen. Het kan ook zo zijn dat degene die de foto's geplaatst heeft ook in de veronderstelling is geweest te doen te hebben met een man.
willi

Bericht door willi »

Eerlijk gezegd interesseert ‘t me niet dat het een vrouw is. (op foto 6) Het gaat om het beeld van de kleding. Ze ziet er voor mij erg ‘mannelijk’ uit in dit pakje, ondanks de rok, bh en andere opvallende kledingstukken. Gek hè? Waarschijnlijk door de jas en die stevige ‘stampers’, maar zeker ook door haar houding. (stoer?) Ook de rok heeft een mannelijke look.
Een ‘slanke’ man zou dit ook moeten kunnen dragen, maar dan in plaats van die bh een ‘tepelband’. Ach, en die hoofdtooi is leuk maar hoeft van mij niet.

Deze dame, of haar stylist(e) heeft er duidelijk moeite voor gedaan om er mannelijk/vrouwelijk of vrouwelijk/mannelijk uit te zien. (United sexes, in one person)
Subliem!
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Eerlijk gezegd interesseert ‘t me niet dat het een vrouw is. (op foto 6) Het gaat om het beeld van de kleding. Ze ziet er voor mij erg ‘mannelijk’ uit in dit pakje, ondanks de rok, bh en andere opvallende kledingstukken. Gek hè? Waarschijnlijk door de jas en die stevige ‘stampers’, maar zeker ook door haar houding. (stoer?) Ook de rok heeft een mannelijke look.
Een ‘slanke’ man zou dit ook moeten kunnen dragen, maar dan in plaats van die bh een ‘tepelband’. Ach, en die hoofdtooi is leuk maar hoeft van mij niet.

Deze dame, of haar stylist(e) heeft er duidelijk moeite voor gedaan om er mannelijk/vrouwelijk of vrouwelijk/mannelijk uit te zien. (United sexes, in one person)
Subliem!
Voor de rest interesseert mij dat ook niet hoor Willi. Het ziet er gewoon fantastisch uit, dat wij dat ook als man moeten kunnen dragen. Natuurlijk zonder de bh. Maar een zwart topje wat net tot boven de navel reikt zou mijns inziens ook bij deze outfit niet misstaan.
willi

Bericht door willi »

Joan Jett (52) is een zich nogal ‘mannelijk’ presenterende Rockzangeres. Ze draagt op foto 6 waarschijnlijk voor het eerst sinds zeer lange tijd een rok. Dus ook zij behoort tot de categorie mensen die in plaats van een broek, een rok dragen; net als sommige mannen.
Op de een of andere manier is het aan haar te zien. Wellicht beweegt ze zich hetzelfde als een professioneel mannenmodel in een rok; wat onwennig.

Ik zie dat meer bij vrouwen. Vrouwen die jaren achtereen slechts (spijker)broeken hebben gedragen en dan voor 1 keer (b.v. bij een trouwpartij) ‘ns een rok of (erger nog) een jurk aanhebben.
Er klopt iets niet, ze voelen zich als een kat in een vreemd pakhuis en gedragen zich daarnaar; wat houterig en onzeker. Met het gevolg dat ze niet ‘de zo gewenste 'vrouwelijke' sierlijkheid’ overbrengen, maar erbij lopen als een man in een jurk.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Zie je ik kende haar naam van vroeger. Dus mijn kennis dat het een rockzangeres is, was juist. Als ik haar gezicht via Google op foto's zie, heeft ze toch duidelijk een echt vrouwelijk gezicht. Misschien wel een iets hardere kaaklijn, maar toch overduidelijk zie ik een vrouw.

Inderdaad zijn er vrouwen die je altijd in broek ziet, en als je ze dan ineens in een rok of jurk ziet, is dat voor mij ook onwennig om te zien.

Zie het tegenovergestelde wat ik vandaag ervaren heb onder het hoofdforum 'In de openbaarheid' met als titel van mijn posting: 'Reactie van buurtgenoot: Heb je nu wel een rok aan ?'
rokwens

Bericht door rokwens »

Inderdaad, dat heb ik dit weekend nog meegemaakt. Een vrouw die zich steeds met veel fantasie in lange rokken en jurken wikkelt stond nu in een lange salopet-jeans. Maar sommigen zien me uitsluitend in rok en als ik dan eens een pantalon draag vragen ze zich af waarom... Maar wat die foto's betreft, Ik vind dat men met dergelijke wansmakelijke combinaties en met wat zwaardere mannen niet echt een goed beeld ophangt van de man in rok. Het lijkt wel of ze er mee lachen. Waarom eens geen normale en mooie , draagbare outfit presenteren ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Ik vind eigenlijk de 1e foto dan nog het aardigste model rok. Voor de rest vind ik de combinaties 10 x niets. Ik zou ze in principe geen van allen willen.

En een kilt is voor mij niet het uiterste. Dan val je toch al snel weer in een bepaalde volkscultuurkleding. Ik neem aan dat vrouwen in Schotland ook niet alleen maar in een kilt lopen. Je hebt ook dameskilts. Die zullen af en toe maar eens zo'n kilt aantrekken bij gelegenheid. Ik prefereer toch de gewone rokken boven de kilts. Als we alleen maar in gaan zetten op kilts dan wordt het ook weer zo'n eenheidsworst.
Plaats reactie