Rokken keuze. Wie zal bepale wat voor rokken wij gaan dragen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi

Re: Rokken keuze. Wie zal bepale wat voor rokken wij gaan dragen

Bericht door willi »

Ik (sorry dat ik met ‘ik’ begin) ben ervan overtuigd dat het wel zal lukken om het intelligentere, tolerantere, beschaafdere deel van het publiek te overtuigen van onze mening en dus vrij snel tot acceptatie zal overgaan. Mits we het goed weten te verkopen!
Het grote probleem zal altijd die ‘andere’ groep blijven. De groep jongeren, vooral de (puber)jongens, die belast zijn met een geringe hoeveelheid hersens en beschaving, en dit helaas compenseren met intolerantie en agressie.

Het 'massaal' in de rok krijgen van mannen zal ‘voorlopig’ wel een utopie blijven.
. . . ‘Op het slagveld een held, maar in de rok een lafaard’. . .
Bovendien hebben verreweg de meeste mannen geen behoefte aan een uitbreiding van hun garderobe. Ze vinden het wel goed zo. Al dat 'gedoe' over kleding gaat als ‘totaal onbelangrijk’ aan hen voorbij.
Het bezig zijn met kleding is een activiteit voor vrouwen!

Ik las:
een rok ‘is’ ook "vrouwelijk" maar daar zijn wij nu al overheen.
Graag niet dat bevestigende ‘is’ gebruiken, want het ‘is’ niet zo. De rok ‘lijkt’ alleen maar ‘vrouwelijk’ omdat de vrouw, in onze ‘huidige’ cultuur, de enigen was die ‘m tot nu toe droeg.
‘Korporaal der eerste klasse bij de landmacht’ was tot voor kort ‘mannelijk’, maar ‘is’ dat ‘nu’ niet meer!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
ecokilt
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Bericht door ecokilt »

De groep jongeren, vooral de (puber)jongens, die belast zijn met een geringe hoeveelheid hersens en beschaving,
Mag ik dit een beetje nuanceren?
De grote meerderheid zou hier voor open kunnen staan.
Bij pubers heerst een enorme sociale druk: ze willen erbij horen, zeker geen not-done dingen doen, sommigen vrezen gepest te worden.. Toch zie ik op school vaak 15-17 jarigen die iets anders durven dragen. Hopelijk komt er ooit zo'n rokdrager-trendsetter.
Maar ja, de grote meerderheid durft niks afwijkend en dat blijft nog lang doorwerken als ze al twintigers zijn..
rokwens

Bericht door rokwens »

Het zou kunnen dat pubers +/- 15 jaar zich niet anders durven profileren om "erbij "te horen maar als ik jongeren hoor in de leeftijd van -20-25 klinkt dat wel anders. Ik dans wekelijks in grote volle balzalen waarvan de helft jeugd. Ik krijg daar veel positieve reacties en goedkeurende glimlachjes. Maar "ik" blijf er wel goed mannelijk herkenbaar. Anders komen de gasten mij ten dans uitnodigen en dat wil ik niet meemaken . :o
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi

Bericht door willi »

Ik (daar is ie weer) had het over puberjongens met een 'groot gebrek aan hersens en beschaving!'.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Jos

Bericht door Jos »

je hebt gelijk willi.
Ik zie dit gedrag heel duidelijk terug bij mijn kinderen (allebei VMBO gedaan/doen). Iedereen vertoont hetzelfde kudde gedrag om er maar bij te horen: spijkerbroek en trui voor iedereen.
Mijn dochter is nu circa 2 jaar hieraan ontsnapt en gaat gedeeltelijk haar eigen gang. Ik zal op een andere plek hierover iets meer vertellen.
een fervent rokdrager
w-sure

Bericht door w-sure »

wel grappig dat deze post nu weer zoveel leven krijgt terwijl het mij erom ging dat kiltair iets over EMC schreef.
Plaats reactie