Je mag iemand pas een travestiet o.i.d. noemen als hij zelf aangeeft dat te zijn.
Vind ik een heel exacte definitie. Alleen het motief van de persoon zelf bepaalt dat.
Neemt niet weg dat men (of wij) soms de reactie hebben 'dit is travestie' omdat we het 'zeer vrouwelijk' vinden, maar dit mag alleen een eerste reactie zijn. We zouden dezelfde fout maken als sommige mensen die zelfs de braveheart in kilt een travestiet noemen omdat ze vinden dat een kilt een rok is en een rok vrouwelijk.
Hoe jij jezelf wilt noemen, moet jij zelf weten. Daar gaat het mij niet om.
Het punt waar het mij om gaat, is dat jij door die ¨toevallig wat vrouwelijke kleding¨ te maken krijgt met het stempel waar RokSter het over had. En of jij dat nu terecht vindt of niet, of je dat nu wilt of niet, dat stempel wordt op jou gedrukt door je omgeving door die ¨toevallig wat vrouwelijke kleding¨. En jouw omgeving noemt je dan ´homo, travestiet, vreemd, gek, afwijkend, apart´ zonder jou te vragen of je dat wel een goeie omschrijving vindt.
En dan is het precies zo als RokSter schrijft: ¨En dat dat niet leuk is, zal ik niet ontkennen.¨
Maar misschien loop je nog niet zo lang ¨toevallig wat vrouwelijk gekleed rond¨ en dan moet je dit nog ontdekken. Maak je niet bezorgd, die ontdekking komt tenslotte echt wel.
Ik begrijp uit je reactie ook dat je travestie en transgender ziet als hetzelfde. Dat is niet zo. Met transgender bedoelen we alles dat invalt tussen 100% man en 100% vrouw. Als jij dus toevallig wat vrouwelijk gekleed gaat zo af en toe, ben je transgender. Als jij toevallig een wat vrouwelijk overkomende man bent, of een mannelijk overkomende vrouw, ben je ook transgender, want ook dan krijg je te maken met dat stempel dat je omgeving ongevraagd voor je klaar heeft liggen.
Ik heb hem gekocht maar hij is aardig kort vind ik zelf
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.