Waarom geen jurk?
Re: Waarom geen jurk?
Wat ik wel jammer vind is dat je bijna geen spijkerjurken ziet, in ieder geval geen nauwsluitende wel van die brede.
Verder waarom bestaan er voor volwassenen (bijna) geen 2 part jurken (rok met shirt erboven)
Terwijl dit voor kinderen wel volop is te vinden: https://www.google.com/search?q=like+fl ... s-wiz-serp
Of bestaat er voor volwassen ook dat/zoiets en hoe noem je dat?
Verder waarom bestaan er voor volwassenen (bijna) geen 2 part jurken (rok met shirt erboven)
Terwijl dit voor kinderen wel volop is te vinden: https://www.google.com/search?q=like+fl ... s-wiz-serp
Of bestaat er voor volwassen ook dat/zoiets en hoe noem je dat?
Re: Waarom geen jurk?
Schiet mij nog 2 voordelen van een jurk te binnen (nouja die 2de is ook maar hoe je het bekijkt)
Een jurk kan niet gaan draaien. Waardoor in het geval van een spijkerrok de knoop/rits niet meer in het midden zit, maar bv. aan de zijkant. (zie foto)
Je heb geen gedoe of twijvel hoe hoog of laat je het moet dragen dat gaat bij de jurk automatisch.
(in het geval van jonge dames hoef je als ouder niet boos te worden omdat ze de rok te hoog hebben opgehesen)
Een jurk kan niet gaan draaien. Waardoor in het geval van een spijkerrok de knoop/rits niet meer in het midden zit, maar bv. aan de zijkant. (zie foto)
Je heb geen gedoe of twijvel hoe hoog of laat je het moet dragen dat gaat bij de jurk automatisch.
(in het geval van jonge dames hoef je als ouder niet boos te worden omdat ze de rok te hoog hebben opgehesen)
Re: Waarom geen jurk?
Jonathan,
Je hebt helemaal gelijk met hoe hoog de rok zit. Het maakt niet uit.
En soms heb je er ook helemaal geen invloed op. Hij kruipt op op de meest ongelegen momenten.
Maar het belangrijkste is wanneer zit hij het lekkerst.
En, natuurlijk ook belangrijk is dat je als een vrouw zit, met je benen tegen elkaar om de inkijk te vermijden. hihihihi
Je hebt helemaal gelijk met hoe hoog de rok zit. Het maakt niet uit.
En soms heb je er ook helemaal geen invloed op. Hij kruipt op op de meest ongelegen momenten.
Maar het belangrijkste is wanneer zit hij het lekkerst.
En, natuurlijk ook belangrijk is dat je als een vrouw zit, met je benen tegen elkaar om de inkijk te vermijden. hihihihi
Re: Waarom geen jurk?
Op zich een goede vraag!
Ik draag nu al jaren korte rokjes in plaats van korte broeken, gewoon omdat die veel plezieriger voelen. Ooit begonnen toen mijn vrouw zei dat rokjes vaak een verademing waren en wij dachten: waarom dragen mannen die eigenlijk niet?
Jurkjes zijn geen vervanging voor een korte broek maar een heel ander kledingstuk dat ook je schouders en je bovenlijf omvat.
In tegenstelling tot een rokje is de anatomie van een vrouw in dat gebied wel wat anders dan bij de man, door hun borsten.
Die ruimte heb je niet nodig als man en de spannende decollete's al helemaal niet.
Mijn vrouw is wel dol op blote korte jurkjes met spaghetti straps, als enige kleding in de zomer. Je bent in een keer klaar met aan en uitkleden, ideaal voor het (naakt)strand.
Ik heb ze al wel eens geprobeerd maar ze vallen niet zo best en het ziet er niet geweldig uit. Het is wel zoeken naar passende modellen voor een man, lijkt het.
Het idee spreekt mij wel aan dat er ook hier geen reden is dat een dergelijk kledingstuk alleen aan vrouwen is voorbehouden.
Rokjes zijn wel simpeler en goed te combineren met standaard mannelijke shirts. Maar een goed passend jurkje in een specifieke stijl (effen, strak en kort) kan zeker ook interessant zijn voor mannen, heel praktisch en heel comfortabel.
Ik draag nu al jaren korte rokjes in plaats van korte broeken, gewoon omdat die veel plezieriger voelen. Ooit begonnen toen mijn vrouw zei dat rokjes vaak een verademing waren en wij dachten: waarom dragen mannen die eigenlijk niet?
Jurkjes zijn geen vervanging voor een korte broek maar een heel ander kledingstuk dat ook je schouders en je bovenlijf omvat.
In tegenstelling tot een rokje is de anatomie van een vrouw in dat gebied wel wat anders dan bij de man, door hun borsten.
Die ruimte heb je niet nodig als man en de spannende decollete's al helemaal niet.
Mijn vrouw is wel dol op blote korte jurkjes met spaghetti straps, als enige kleding in de zomer. Je bent in een keer klaar met aan en uitkleden, ideaal voor het (naakt)strand.
Ik heb ze al wel eens geprobeerd maar ze vallen niet zo best en het ziet er niet geweldig uit. Het is wel zoeken naar passende modellen voor een man, lijkt het.
Het idee spreekt mij wel aan dat er ook hier geen reden is dat een dergelijk kledingstuk alleen aan vrouwen is voorbehouden.
Rokjes zijn wel simpeler en goed te combineren met standaard mannelijke shirts. Maar een goed passend jurkje in een specifieke stijl (effen, strak en kort) kan zeker ook interessant zijn voor mannen, heel praktisch en heel comfortabel.
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Re: Waarom geen jurk?
Bedoel je zo iets Corpas,
Geen last van de decollete sluit strak aan om je lichaam en is stretch
Geen last van de decollete sluit strak aan om je lichaam en is stretch
Als de zon maar schijnt.
Re: Waarom geen jurk?
Hallo Koes64, dat jurkje dat je laat zien gaat inderdaad een eind in de richting van wat ik voor mannen geschikt zou vinden.
Geen typisch vrouwelijk decolleté, strak en effen zonder bloemen of andere ornamenten.
Het vrouwelijke model vertoont wel het meest extreme zandloperprofiel dat ik in tijden heb gezien...
Geen idee of dat ook in de pasvorm van het jurkje zit en dan loop je wel het risico dat het als een hobbezak valt, op een rechtlijnig mannenlijf.
Gelukkig zijn er ook modeontwerpers die heel bewust 'genderless fashion' propageren, vond ik laatst.
Dat zijn ook vaak jurkjes en daarbij letten zij op een pasvorm die voor iedereen goed uit moet pakken.
Een daarvan is Jeanne Friot, die ook dit jaar zulke jurkjes toonde.
Hieronder twee daarvan en ik moet zeggen dat ik die best leuk zou vinden.
Helaas duurt het altijd lang voor zulke pioniers ooit in de winkel te vinden zijn, als zij er ooit komen.
Het zijn vrij korte, rechte jurkjes in effen kleuren, die los vallen langs het lichaam, opgehangen aan stoere riemen.
Inderdaad geheel genderneutraal en moeten heerlijk zitten.
Ik zou er alleen geen laarzen bij dragen maar mijn gebruikelijke teenslippers...
Geen typisch vrouwelijk decolleté, strak en effen zonder bloemen of andere ornamenten.
Het vrouwelijke model vertoont wel het meest extreme zandloperprofiel dat ik in tijden heb gezien...
Geen idee of dat ook in de pasvorm van het jurkje zit en dan loop je wel het risico dat het als een hobbezak valt, op een rechtlijnig mannenlijf.
Gelukkig zijn er ook modeontwerpers die heel bewust 'genderless fashion' propageren, vond ik laatst.
Dat zijn ook vaak jurkjes en daarbij letten zij op een pasvorm die voor iedereen goed uit moet pakken.
Een daarvan is Jeanne Friot, die ook dit jaar zulke jurkjes toonde.
Hieronder twee daarvan en ik moet zeggen dat ik die best leuk zou vinden.
Helaas duurt het altijd lang voor zulke pioniers ooit in de winkel te vinden zijn, als zij er ooit komen.
Het zijn vrij korte, rechte jurkjes in effen kleuren, die los vallen langs het lichaam, opgehangen aan stoere riemen.
Inderdaad geheel genderneutraal en moeten heerlijk zitten.
Ik zou er alleen geen laarzen bij dragen maar mijn gebruikelijke teenslippers...
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Re: Waarom geen jurk?
Deze zijn inderdaad erg leuk en beter als man te dragen. Ik heb even via AI gekeken en kreeg de onderstaande oplossing misschien dat je er wat aan hebt. Misschien heb je voor niet te veel geld een perfect passende jurk.
De handige hobbyist (Social Media & Marktplaats)Professionele naaiateliers rekenen logischerwijs een uurtarief. Enthousiaste hobbyisten doen dit vaak puur voor de hobby of als bijverdienste.Facebook-groepen: Er zijn actieve groepen zoals 'Wie maakt dit voor mij?' of lokale naaigroepen waar je een foto of schets kunt plaatsen met de vraag wie dit goedkoop voor je wil maken.Marktplaats: Zoek op termen als "naaister gevraagd" of "coupeuse aangeboden" om in contact te komen met particulieren die thuis achter de naaimachine kruipen.
Groetjes Frank
De handige hobbyist (Social Media & Marktplaats)Professionele naaiateliers rekenen logischerwijs een uurtarief. Enthousiaste hobbyisten doen dit vaak puur voor de hobby of als bijverdienste.Facebook-groepen: Er zijn actieve groepen zoals 'Wie maakt dit voor mij?' of lokale naaigroepen waar je een foto of schets kunt plaatsen met de vraag wie dit goedkoop voor je wil maken.Marktplaats: Zoek op termen als "naaister gevraagd" of "coupeuse aangeboden" om in contact te komen met particulieren die thuis achter de naaimachine kruipen.
Groetjes Frank
Als de zon maar schijnt.
Re: Waarom geen jurk?
Daarnet nog een leuke denim spijkerjurk gescoord in de kringloopwinkel,
past perfect in maatje 50 want deze is niet stretchy.
*
past perfect in maatje 50 want deze is niet stretchy.
*
Dagelijks in rok, in de openbaarheid, boodschappen, dokter of tandarts, de autodealer, kortom, bij iedere gelegenheid, zelden nog broeken tenzij in de winter. Vrouwen lopen vaakst in broeken dus mogen mannen rokken dragen.