Kortrokje schreef: ↑02 apr 2026 14:07De mensen gaan niks zeggen ..PeteM schreef: ↑08 jan 2026 11:24Er zijn twee steeds terugkerende vragen bij haar,ellen schreef: ↑07 jan 2026 18:40
De manier waarop je de initiele vraag stelde verraadde al wel dat het inderdaad niet zo simpel is.
Dan is het een bijzonder lastig dilemma. Ik weet natuurlijk ook niet waarom jouw partner er een probleem mee heeft en waarom dat dan kennelijk zelfs niet eens bespreekbaar is.
Dat moet toch immens veel energie vergen om zich zo te storen aan wat anderen doen, terwijl je er zelf eigenlijk geen nadeel van ondervindt? Ik zou daar toch echt een gesprek over voeren om het minstens te begrijpen. Want ik heb het gevoel dat je nu een broek zou dragen om de vrede te bewaren en niet omdat je begrip hebt voor je partner. Dat lijkt me een foute reden die uiteindelijk alleen maar tot meer frustratie bij jezelf zal leiden.
En dat lijkt ook te spelen bij je partner. Begrijpt ze waarom je zo graag in een rok rondloopt? Wil ze het begrijpen?
1) waarom moet ge nu een rokje dragen?
2) wat gaan de "mensen" zeggen...
Wat de mensen"denken" da's een ander verhaal .
Maar meestal zeggen de mensen totaal niks ..
Da's mijn ervaring al een paar jaren(7)
De mensen "zeggen" niks .. En wat ze denken weet je toch niet.. Dus da's ook maar een flauwe reden hé... Maar ja, ik snap dat het niet makkelijk is voor u .. Je wil je vrouw niet verliezen maar je wil ook een rok dragen als jij dat wilt...
Tsja.. Toch maar blijven proberen om er samen uit te komen zou ik zeggen..
Groeten
Één vraag?
Re: Één vraag?
Ik ben de afgelopen weken wat vaker in rok en jurk de straat op gegaan. Deels geïnitieerd door een cursus die ik heb gevolgd, deels als challenge.
De cursus heeft me er toe gebracht opener te zijn voor mijn behoefte in plaats te willen voldoen aan (aangeleerde) regels qua kleding.
Ik ging daardoor eerst steeds vaker kilts en rokken dragen. Eerst een tijd vaak gedekt zwart, daarna kleuriger.
Afgelopen weekend ben ik zelfs alleen in een zwarte leren jurk op pad geweest. Ook in cafe en bij tankstations eigenlijk gedaan alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. En geen enkele negatieve reactie.
Heerlijk dat gevoel dat je kunt dragen wat je wilt.
John
De cursus heeft me er toe gebracht opener te zijn voor mijn behoefte in plaats te willen voldoen aan (aangeleerde) regels qua kleding.
Ik ging daardoor eerst steeds vaker kilts en rokken dragen. Eerst een tijd vaak gedekt zwart, daarna kleuriger.
Afgelopen weekend ben ik zelfs alleen in een zwarte leren jurk op pad geweest. Ook in cafe en bij tankstations eigenlijk gedaan alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. En geen enkele negatieve reactie.
Heerlijk dat gevoel dat je kunt dragen wat je wilt.
John
Laatst gewijzigd door john op 08 apr 2026 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is vaak ook zo John, doe gewoon je ding en niemand stoort zich er aan en gaat verder met zijn, haar of diens leven.
Dat was ook mijn eigen ervaring toen ik nog als man in rok door het leven ging. Nu voelt het vreemd om een broek aan te hebben als vrouw.
Dat was ook mijn eigen ervaring toen ik nog als man in rok door het leven ging. Nu voelt het vreemd om een broek aan te hebben als vrouw.
Cool, zo zou het moeten horen.
Ik ben benieuwd naar die outfit! Heb je een foto voor ons?
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…