Bestaan er sport rokjes ZONDER binnenbroek? (skort)

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
jonathan7

Bestaan er sport rokjes ZONDER binnenbroek? (skort)

Bericht door jonathan7 »

Ik heb er nog nooit 1 gezien maar bestaan die? Ik bedoel niet eruit knippen met een schaar.
Rik

Re: Bestaan er sport rokjes ZONDER binnenbroek? (skort)

Bericht door Rik »

Tja, die sportrokjes zijn allemaal best kort en tijdens sporten bewegen de dames uiteraard in alle mogelijke posities en situaties. Het is de bedoeling dat het in alle omstandigheden deftig, zedig en comfortabel blijft. Ik zie al een handstand doen met zo'n sportrokje waar geen binnenbroekje aan zit. Een afzonderlijke slip geeft geen 100% garantie bij sommige bewegingen. Ik heb er zelf ook zo twee "skorts" (skirt & shorts) en draag die heel graag in de zomer. Zo'n vast binnenbroekje geeft een zelfzeker gevoel ;)
Dagelijks in rok, in de openbaarheid, boodschappen, dokter of tandarts, de autodealer, kortom, bij iedere gelegenheid, zelden nog broeken tenzij in de winter. Vrouwen lopen vaakst in broeken dus mogen mannen rokken dragen.
jonathan7

Re: Bestaan er sport rokjes ZONDER binnenbroek? (skort)

Bericht door jonathan7 »

Het antwoord is trouwens NEE denk ik?

slip, we hebben ten eerste ook nog de boxershort (in ieder geval iets van pijpjes, sluit ook beter af bij de naden), in geval van sport zou ik inderdaad geen slip of string doen.

En er bestaat ook ondergoed met lange pijpen.

Bij mij (en bepaalde vrouwen zullen het ook niet hebben) is het ding ook nog dat ik geen taille heb en als ik dan rok op heup draag dan zit dat binnenbroekje te laag. Maar draag ik rok op taille (navelhoogte) zit het daar irritant strak.
Een voordeel aan een losse short vind ik dat het meer keuze geeft hoe hoog rok te dragen, ander ding nog die binnenbroekjes hebben natuurlijk geen extra ruimte voor de penis, en een mannenboxer wel.

Draag je trouwens dan nog een onderbroek onder dat binnenbroekje? Of dat binnenbroekje direct op de huid.

Wel opmerkelijk ik had het er eens eerder over maar bij Belgische scouts (scouts en gidsen vlaanderen, veel te lange rotnaam trouwens maar ik heb het ook niet bedacht) en Chiro vlaanderen hebben ze ook rokjes, maar die hebben geen binnenbroekje.
Wel losse ondershort:
https://www.hopper.be/nl/TE000406
https://www.debanier.be/product/8102036 ... olwassenen
Doen daar wel echt van alles in, klimmen in torrens, stoeien, op grond zitten, rugby achtige activiteiten.....

Gelukkig kunnen die binnenbroekjes er wel eenvoudig uit met een schaar.
Plaats reactie