plaatsen van foto's op deze site

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
jaguar

plaatsen van foto's op deze site

Bericht door jaguar »

Ik werd er door een ander gewaardeerd lid van dit forum al op gewezen (hij heeft dit ook al elders geschreven) dat foto's op deze site massaal worden gedownload door geautomatiseerde bots, dit soms duizenden keren. :o

Ik wil heel graag foto's delen met medestanders op deze site maar op deze manier is het risico heel reëel dat deze elders ongewenst zouden opduiken.

Het probleem is dat iedereen die al dan niet per toeval op deze site belandt foto's kan downloaden.
Ik ben niet computer technisch aangelegd maar ik vraag me af of het zo niet kan worden ingesteld dat enkel leden foto's kunnen bekijken ?

En als bijkomende voorwaarde zou ik voorstellen dat deze persoon eerst moet deelnemen aan een aantal posts (5 ? 10 ?)
Ik denk dat we dan al heel wat kaf van het koren zouden scheiden.
Misschien bestaat zelfs de mogelijkheid dat alleen bekijken mogelijk is, niet downloaden ?
Of een duidelijk watermerk plaatsen ?

Opinies en opmerkingen zijn welkom.

Voor het moment : wie mij een PM stuurt met zijn emailadres (en een korte kennismaking) wil ik graag een inzicht geven in mijn leven als rok/jurk dragende man ;)

Jaguar
Kortrokje

Re: plaatsen van foto's op deze site

Bericht door Kortrokje »

jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Ik werd er door een ander gewaardeerd lid van dit forum al op gewezen (hij heeft dit ook al elders geschreven) dat foto's op deze site massaal worden gedownload door geautomatiseerde bots, dit soms duizenden keren. :o

Ik wil heel graag foto's delen met medestanders op deze site maar op deze manier is het risico heel reëel dat deze elders ongewenst zouden opduiken.

Het probleem is dat iedereen die al dan niet per toeval op deze site belandt foto's kan downloaden.
Ik ben niet computer technisch aangelegd maar ik vraag me af of het zo niet kan worden ingesteld dat enkel leden foto's kunnen bekijken ?

En als bijkomende voorwaarde zou ik voorstellen dat deze persoon eerst moet deelnemen aan een aantal posts (5 ? 10 ?)
Misschien bestaat zelfs de mogelijkheid dat alleen bekijken mogelijk is, niet downloaden ?
Of een duidelijk watermerk plaatsen ?

Opinies en opmerkingen zijn welkom.

Voor het moment : wie mij een PM stuurt met zijn emailadres (en een korte kennismaking) wil ik graag een inzicht geven in mijn leven als rok/jurk dragende man ;)

Jaguar
Ik denk dat dat risico zeker bestaat... Maar er staat niks verkeerd op, en onze naam en adres staan er nu ook niet op getatoeëerd hé, dat kan iedereen zijn die foto... Da's denk ik een beetje de andere zijde van internet.. Wat erop gaat, gaat er nooit meer af, en kan inderdaad rondreizen... Maar als u er een oplossing voor weet, hoor ik het graag via onze groep . Persoonlijk lig ik er niet wakker van eigenlijk...
Groeten aan de mede-rokkers..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
ellen

Bericht door ellen »

jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Ik werd er door een ander gewaardeerd lid van dit forum al op gewezen (hij heeft dit ook al elders geschreven) dat foto's op deze site massaal worden gedownload door geautomatiseerde bots, dit soms duizenden keren. :o
Dat gaat dan over zoekrobots. Op zich zijn die robots niet problematisch, maar dat maakt wel dat de foto vindbaar wordt op bvb Google. Bovendien wordt er tegenwoordig mbv AI geanalyseerd wat er op de foto staat, waardoor ook de afbeeldingen een pak makkelijker terug te vinden worden.
jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Ik wil heel graag foto's delen met medestanders op deze site maar op deze manier is het risico heel reëel dat deze elders ongewenst zouden opduiken.
De voorgaande observatie heeft mij in het verleden alvast tegengehouden om foto's te posten. Het risico dat foto's elders opduiken is zeker reëel, en dan krijg je ze nooit meer weg.
jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Het probleem is dat iedereen die al dan niet per toeval op deze site belandt foto's kan downloaden.

Dat kan zo ingesteld worden door een onderdeel van het forum aan een groep te hangen waarvan de beheerder beslist wie lid is en wie niet. Ik ben daar voorstander van, want nu kan iedereen een account aanmaken om het besloten deel van het forum te bekijken. Dus ook malafide personen, spammers en allerlei robots.
Dan moet er misschien wel nagedacht worden over objectieve criteria. Bvb een minimaal aantal posts, zichzelf voorgesteld hebben, geen spam of obscene posts, ...
En dan nog bestaat er een (weliswaar klein) risico dat iemand zich voordoet als een rokdragende man om op zijn minst tijdelijk toegang te krijgen tot het besloten deel. Ik ben niet zeker of ik daar foto's zou posten, en al zeker niet met een herkenbare identiteit of zelfs maar een herkenbare achtergrond.
jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Misschien bestaat zelfs de mogelijkheid dat alleen bekijken mogelijk is, niet downloaden ?
Dat kan niet, als het kan bekeken worden kan er ook gedownload worden. Er bestaan methodes om het moeilijk te maken, maar helemaal onmogelijk is het nooit. En screenshots kan je al helemaal niet tegengaan.
jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Of een duidelijk watermerk plaatsen ?
Een watermerk kan technisch wel maar de meerwaarde is beperkt. Als iemand forumleden zou willen viseren lukt dat even goed met een foto waar een watermerk in staat. En dan weet je nog niet wie de foto verspreidt heeft.
jaguar schreef: 04 apr 2025 09:29 Voor het moment : wie mij een PM stuurt met zijn emailadres (en een korte kennismaking) wil ik graag een inzicht geven in mijn leven als rok/jurk dragende man ;)
Ik geloof u op uw woord ;)
WesleyN

Bericht door WesleyN »

Ja is niet zo moeilijk. Kopiëren is heel makkelijk. Maar wat heb je er aan?!
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
jaguar

Bericht door jaguar »

Bedankt voor de reacties.
Heel verhelderende uitleg Ellen waarvoor mijn dank !

Wordt wellicht vervolgd.

Nog iemand een idee/voorstel/opmerking ?

Wat denkt de beheerder van dit forum ?
Rik

Bericht door Rik »

De beheerder kan in het beheer van het forum "spambotpreventie" activeren
alle vakjes aanvinken
Dagelijks in rok, in de openbaarheid, boodschappen, dokter of tandarts, de autodealer, kortom, bij iedere gelegenheid, zelden nog broeken tenzij in de winter. Vrouwen lopen vaakst in broeken dus mogen mannen rokken dragen.
Plaats reactie