Hat een paar werklaarzen (stalen neus) van Dunlop, scheurt en irriteert heel erg op bloot been.
Nu een paar andere besteld met wollen binnenkant, gaat hopelijk beter, maar hoe kun je scherende laarzen voorkomen? (met bloot been, nee ik wil GEEN panty, of broek)
Werklaarzen doen pijn op bloot been, schuurt.
Re: Werklaarzen doen pijn op bloot been, schuurt.
Ik heb ook zo'n paar lederen laarzen, schuren ook redelijk.
Ik zou eerst proberen met fijn schuurpapier aan de binnenkant de rand wat afronden naar buiten toe. Lukt dat niet dan kan je bij een schoenmaker langs de binnenkant een zacht textiel boord laten tegen naaien of lijmen. Je kan dat eerst zelf uittesten met dubbelzijdige tape en een zacht materiaal.
Ik zou eerst proberen met fijn schuurpapier aan de binnenkant de rand wat afronden naar buiten toe. Lukt dat niet dan kan je bij een schoenmaker langs de binnenkant een zacht textiel boord laten tegen naaien of lijmen. Je kan dat eerst zelf uittesten met dubbelzijdige tape en een zacht materiaal.
Dagelijks in rok, in de openbaarheid, boodschappen, dokter of tandarts, de autodealer, kortom, bij iedere gelegenheid, zelden nog broeken tenzij in de winter. Vrouwen lopen vaakst in broeken dus mogen mannen rokken dragen.
De laarzen zijn van PVC/rubber.
Bij een stel andere laarzen met stoffenbinnenkant had ik er ook nog eens last van ddat de sokken steeds uitgleden.
Bij een stel andere laarzen met stoffenbinnenkant had ik er ook nog eens last van ddat de sokken steeds uitgleden.
Laarzen met smallere schacht zou ook een optie zij maar dan kom je automatisch wel op dames laarzen uit.
Zijn die ook een beetje waterdicht? het is voor wandelen door de bossen. plassen etc.
Dacht ook nog aan de dijband, maar die is denk ik te wijd.
Zijn die ook een beetje waterdicht? het is voor wandelen door de bossen. plassen etc.
Dacht ook nog aan de dijband, maar die is denk ik te wijd.
Heb nu die wollen binnen, die schuren minder maar het is gewoon niet fijn dat het been zo erg heen en weer gaat in de schacht. Denk dat ik toch smallere schacht moet hebben.Rik schreef: ↑10 dec 2024 19:16 Ik heb ook zo'n paar lederen laarzen, schuren ook redelijk.