1 van de voordelen van een rok vind ik ook dat het in tegenstelling tot een lange broek, niet van boven tot onder aan je benen plakt als het zeiknat wordt van de regen. Alleen heb ik best veel spijker rokken en die blijven boven dan weer wel plakken. Ook wordt het ondergoed extra snel nat maar das beter dan een hele natte broek.
Bestaan er stoffen die niet volzuigen met water maar wel ademen, en wat zijn die stoffen?
(heb een rokje waar het water er van boven gewoon afloopt, maar die stof ademt niet volgens mij. Nu zou dat bij een rok ook geen probleem moeten zijn aangezien de lucht wel van onder komt. (van onder ademt)
Stof dat niet volzuigt met water.
Re: Stof dat niet volzuigt met water.
In outdoor zaken hebben ze wel rokken in een materiaal dat heel snel droogt, ik heb zo'n "skort" (skirt/short) van Jack Wolfskin in zo'n materiaal.
Dagelijks in rok, in de openbaarheid, boodschappen, dokter of tandarts, de autodealer, kortom, bij iedere gelegenheid, zelden nog broeken tenzij in de winter. Vrouwen lopen vaakst in broeken dus mogen mannen rokken dragen.
O, in dat geval hebben ze vast ook broeken in hetzelfde materiaal.
Merken zoals The North Face Lafuma, Vaudé, Jack Wolfskin hebben zo'n technische stoffen in hun kledij
Ze hebben allemaal gemeen dat ze zeer duur zijn omdat het niche producten zijn.
https://www.jack-wolfskin.be/kalahari-s ... 0_034.html is een skort
Dagelijks in rok, in de openbaarheid, boodschappen, dokter of tandarts, de autodealer, kortom, bij iedere gelegenheid, zelden nog broeken tenzij in de winter. Vrouwen lopen vaakst in broeken dus mogen mannen rokken dragen.