Hier een artikel om je Franse taal een beetje op te halen.
http://jeanguyetco.free.fr/index.php?Hi ... our-hommes
vive la France
vive la France
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Re: vive la France
Nou Jan, eindelijk ‘ns plaatjes van een échte man gekleed in een rok. Daar kun jij je hart aan ophalen.
Voor mij hoeft dit niet, zo’n baardman die er zo echt ‘mannelijk’ bijstaat; nonchalant met harige benen in stoere kistjes.
Maar ik begrijp dat dit voorbeeld mogelijk andere mannen doet besluiten ’t ook ‘ns te proberen.
Voor mij hoeft dit niet, zo’n baardman die er zo echt ‘mannelijk’ bijstaat; nonchalant met harige benen in stoere kistjes.
Maar ik begrijp dat dit voorbeeld mogelijk andere mannen doet besluiten ’t ook ‘ns te proberen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
inderdaad, Jan. Fijn dat hij ook hier en daar wat in het engels erbij heeft gezet
. (Gelukkig wordt mijn frans de laatste tijd steeds iets beter door mijn contacten met Jean-Luc)
Hij heeft in ieder geval veel moeite gedaan om allerlei naslagwerken erbij te halen.
Een goede verzameling teksten en mooie voorbeelden van rokken voor mannen, ofschoon ze niet allemaal mijn voorkeur hebben.

Hij heeft in ieder geval veel moeite gedaan om allerlei naslagwerken erbij te halen.
Een goede verzameling teksten en mooie voorbeelden van rokken voor mannen, ofschoon ze niet allemaal mijn voorkeur hebben.
een fervent rokdrager
Jullie weten inmiddels dat ik dit soort informatie op de site zet om aan te tonen dat rokken voor mannen steeds meer in de publiciteit komen.
Of het mooi of draagbaar is mag iedereen zelf uitmaken. Ik ben zelf ook niet al te enthousiast over de modellen.
De "kilt" ziet er wel aardig uit doch heeft maar één plooi van achteren en dat fietst niet lekker.
Jos, misschien kun jij aan Jean-Luc vragen waarom hij ons niet op tijd heeft geattendeerd op de mannenrokken expo in Frankrijk.
Wellicht was er iets te regelen geweest als het wat eerder bekend was gemaakt.
Zie Bijeenkomsten.
Of het mooi of draagbaar is mag iedereen zelf uitmaken. Ik ben zelf ook niet al te enthousiast over de modellen.
De "kilt" ziet er wel aardig uit doch heeft maar één plooi van achteren en dat fietst niet lekker.
Jos, misschien kun jij aan Jean-Luc vragen waarom hij ons niet op tijd heeft geattendeerd op de mannenrokken expo in Frankrijk.
Wellicht was er iets te regelen geweest als het wat eerder bekend was gemaakt.
Zie Bijeenkomsten.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Die collectie bevalt me omdat ze een mannelijk karakter uitstralen.
Ik zie een link met de mannenrok van Idriz Josha.
Hij heeft een gelijkaardig model in Belgie in een aantal winkels verkocht gekegen.
oa in De Kammenstraat in Antwerpen en in het Shoppingcenter in Wijnegem,
wel enkele jaren geleden, maar ik draag die nog regelmatig. Oa gisteren om naar
een huwelijksfeest te gaan.
Ik vind dat dit de instap voor velen iets lichter maakt, niet alleen voor henzelf maar ook voor
de directe omgeving die daar vaak zeer onwennig en soms sceptisch tegenover staat.
Het is toch ons doel om een voldoende grote basis te gaan vormen van mannen die rokken dragen
zodat de handel er op de duur niet meer omheen kan.
Maar voorzichtige beginners zullen altijd eerst naar de kilt grijpen, eventueel met alles erop en eraan.
Nadien gaan ze wel verder.
Ik zie een link met de mannenrok van Idriz Josha.
Hij heeft een gelijkaardig model in Belgie in een aantal winkels verkocht gekegen.
oa in De Kammenstraat in Antwerpen en in het Shoppingcenter in Wijnegem,
wel enkele jaren geleden, maar ik draag die nog regelmatig. Oa gisteren om naar
een huwelijksfeest te gaan.
Ik vind dat dit de instap voor velen iets lichter maakt, niet alleen voor henzelf maar ook voor
de directe omgeving die daar vaak zeer onwennig en soms sceptisch tegenover staat.
Het is toch ons doel om een voldoende grote basis te gaan vormen van mannen die rokken dragen
zodat de handel er op de duur niet meer omheen kan.
Maar voorzichtige beginners zullen altijd eerst naar de kilt grijpen, eventueel met alles erop en eraan.
Nadien gaan ze wel verder.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.