Ik bedoel ook niet het fietsen zelf, maar het op en afstappen. Dat kan als je snel moet reageren problemen opleveren.jan reijman schreef:Dat een herenfiets gevaarlijk is voor vrouwen (of heren!) in rok lijkt mij baarlijke nonsens.
rare jongens, die Amerikanen
Re: rare jongens, die Amerikanen
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
dat snel reageren telt altijd, willi, als we het hebben over een fiets met een stang tussen zadel en stuur (ook wel herenfiets genoemdwilli schreef:Ik bedoel ook niet het fietsen zelf, maar het op en afstappen. Dat kan als je snel moet reageren problemen opleveren.jan reijman schreef:Dat een herenfiets gevaarlijk is voor vrouwen (of heren!) in rok lijkt mij baarlijke nonsens.

een fervent rokdrager
Oké heren, vertel mij dan maar ‘ns waarom de vrouwen in ’t begin van de vorige eeuw er zo’n drukte over maakte; over dat niet kunnen fietsen als ze geen broek mochten dragen. En dan niet aankomen met een verhaal luidende: daar hebben de vrouwen nooit over geklaagd, want dat hebben ze wel.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Heel eenvoudig: vrouwen zeuren altijd. Dat zou jij als hetero nog beter moeten weten als ik.
Vroegere fietsen heetten trouwens velocipède en die dingen hadden een klein achterwieltje en een heel groot voorwiel.
De trappers bedienden direct het voorwiel en maakten dus een veel grotere slag. misschien ging dat minder makkelijk met zo'n hoepelrok van vroeger.
Ik verzin maar wat......
Vroegere fietsen heetten trouwens velocipède en die dingen hadden een klein achterwieltje en een heel groot voorwiel.
De trappers bedienden direct het voorwiel en maakten dus een veel grotere slag. misschien ging dat minder makkelijk met zo'n hoepelrok van vroeger.
Ik verzin maar wat......
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
ik zal je nog wat verder helpen, Jan.jan reijman schreef:Ik verzin maar wat......
en bovenop dat grote voorwiel zat het zadel. met een rok bleef dus de stof tussen de spaken zitten en dan valt er weinig te fietsen.jan reijman schreef:Vroegere fietsen heetten trouwens velocipède en die dingen hadden een klein achterwieltje en een heel groot voorwiel.
Later kwamen er andere fietsen met twee gelijke wielen en voor de stevigheid zat er een horizontale stang in het frame, toen wel noodzakelijk. Maar het was voor een vrouw niet netjes om haar ene been over de fiets te gooien. Denk hierbij ook aan het paard rijden. In vroeger tijd was en een speciaal dameszadel, waarbij beide benen aan dezelfde kant van het paard waren. Er zat een knop bovenop het zadel, waarover een knie werd gelegd, zodat ze stevig op het paard kon zitten en de lange rok gevallig over het paard gedrapeerd kon worden.
Tevreden

een fervent rokdrager
Tevreden
Nee, als je toch uitvoerig doet had je nog kunnen vermelden dat het gaat om de zogenaamde AMAZONE-ZIT

Nee, als je toch uitvoerig doet had je nog kunnen vermelden dat het gaat om de zogenaamde AMAZONE-ZIT

INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Vanavond "A Girl like me" gezien op RTL8. Amerikaanse tearjerker in sommige opzichten, maar ik heb toch geboeid gekeken. Geen happy end, helaas.
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Girl_Lik ... aujo_Story
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Girl_Lik ... aujo_Story
Het is ook een real life story. In real life komt het wel vaker voor dat transgenders geen happy end hebben.karel schreef:Geen happy end, helaas.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Jos:
Een lange rok is wel een probleem, omdat die in het achterwiel vast kan komen te zitten.
Is geen probleem. Gewoon je been over de stang tillen of zwaaien. Ik heb wel eens moeten fietsen op een herenfiets in een ontzettende strakke leren minirok. Dat gaat prima. De rok schuift gewoon wat omhoog. Maar omdat je er natuurlijk toch een broekje onder hebt, maakt dat niet uit. Wat wel een probleem is, dat de panty bij het zadel langs kan schuren. Als je een lange fietstocht hebt, kan je panty aan het einde een slijtplek hebben.Ik zie met mooi weer wel meer vrouwen op een herenfiets in een kort rokje. Ik heb dit al een ergens aangegeven, want ik zou graag eens zien hoe ze van de fiets op- of afstappen
Een lange rok is wel een probleem, omdat die in het achterwiel vast kan komen te zitten.