Psychologische nepkilts

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
jan

Psychologische nepkilts

Bericht door jan »

Er zijn nogal wat nepkilts te koop op het net. Utilikilt was de eerste, snel gevolgd door imitaties als Amerikilt, Nationkilt, Commandkilt, Unionkilt en Skilt, om maar wat voorbeelden te noemen. Unionkilt maakt ze van een stijf soort polyester met, geloof het of niet, een anti-aanbaklaag. Goed plooihoudend maar de stugheid maakt het allemaal niet comfortabel.
De rest wordt vervaardigd uit katoen, ook stijf, maar iedereen die een beetje thuis is in stofkunde weet dat plooien in katoen niet houden en bovendien kreukt het als de neten. Dat is dus elke avond strijken geblazen en ik ken maar weinig mensen die strijken als hun hobby beschouwen. Toch heeft Utilikilts er sinds 2000 vele tienduizenden van verkocht.

Nu even wat anders. Nu ik niet meer kan werken zit ik me thuis te pletter te vervelen maar Maps.Google en Streetview bieden uitkomst: Ik heb vele fraaie stadjes bezichtigd zonder er naartoe te hoeven. Handig. En je komt verrassende dingen tegen.
Zoals het huis van de ondernemer die Skilts op de markt heeft gezet, zie http://www.skilt.co.uk.
Als je zijn adres koekelt zie je staan http://www.psychicplumbing.com. Blijkt deze Richard ook nog psycholoog te zijn. Wel tactisch gezien van hem: Als je in een psychose raakt door al dat strijken kun je bij hem terecht voor therapie. Wat wel opvalt is dat mijnheer de psycholoog bij zijn introductie een BROEK draagt! Schande!

Niet zo'n belangrijk artikeltje, ik weet het, maar het is een beetje komkommertijd in mannenrokkenland dus alles is meegenomen.
Op de foto zie je de psycholoog. Niet echt het type bij wie je uithuilt....

dsc016114.jpg
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Jos

Re: Psychologische nepkilts

Bericht door Jos »

jan reijman schreef:Op de foto zie je de psycholoog. Niet echt het type bij wie je uithuilt....
helemaal mee eens Jan; het is meer spiegoloog, ofschoon ik niet het idee heb, dat hij zichzelf vaak in de spiegel wil bekijken :)
Toch leuke weetjes, ga zo door Jan, weten wij ook weer wat meer. :)
een fervent rokdrager
treintje

Bericht door treintje »

Ja, leuk! Zo ontdek je nog eens wat.
Houd ons op de hoogte!

Zijn er eigenlijk ook kilts die wel goed plooi houden en toch ook comfortabel zijn?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
jan

Bericht door jan »

Ja, Treintje, en of die er zijn.
De http://www.sportkilt.com springt eruit in positieve zin. Soepele stof die ook nog licht van gewicht is en de plooien zijn er niet uit te krijgen. Ze hebben lang niet zoveel stof als Schotse kilts die loeizwaar zijn en je kunt als optie steekzakken nemen waardoor deze nepkilts ideaal zijn voor op reis. Ze zijn zeer betaalbaar.
Verder hebben ze niet de rare frontconstructie met plooien aan de voorkant als Utilikilts con sorte.
Ik bezit twee sportkilts en een van onze Belgen is er ook tevreden over.
rokwens

Bericht door rokwens »

Hallo, hoe lang komen die kilts , Kan je de lengte kiezen ?
Ik vind dat gele schildje er wat banaal aan. kan dat eraf ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
jan

Bericht door jan »

Hallo Rokwens.
Ga naar http://www.sportkilt.com en dan in het linker rijtje de bovenste, the original sportkilt. Er zijn niet minder dan 58 kleurcombinaties. Andere types zijn verkrijgbaar in uni-kleuren maar dat is van stijver materiaal en dat durf ik zelf niet uit te proberen; als het niet bevalt is het weggegooid geld.

Alleen Medium is in twee lengtes verkrijgbaar. Mijn sportkilts heb ik 4 cm korter gemaakt maar voor iemand die 1,8 tot 2 meter lang is hebben ze de juiste lengte. Overigens is dat ook een kwestie van smaak.
Met een klein tornmesje of kleinste maat afbreekmesje snij je voorzichting door het stiksel van dat inderdaad foeilelijke gele embleem en dan verwijder je het in een wip.
Mocht je moeite hebben met Engels wil ik je wel helpen; stuur in dat geval maar een PB-tje.
willi

Bericht door willi »

Kijk, hiervoor is dit forum nu bedoeld. Lekker babbelen over kilts, materiaal en pasvorm.
Gelukkig ben jij er nog Jan.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Ik vind het wel een beetje een typische mannensite. Nergens staat de precieze samenstelling van de stof. Ook de foto die bij de ultra-miniskirts staat, gaat Otto echt niet op haar website zetten.
jan

Bericht door jan »

Dank je de koekoek; het IS ook een mannensite: ROKVOORMANNEN.
De sportkiltsite vermeldt poly-viscose en wat Otto en ultra minirokken met dit topic van doen hebben ontgaat mij geheel.
Je hebt tal van topics tot je beschikking om over vrouwelijke dingen te kletsen, Mik, dus laat ALSJEBLIEFT dit topics nou eens beperkt blijven tot waarvoor het bedoeld is.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Ik zie anders een rubriek Women's kilts staan:

http://www.sportkilt.com/category/11/Wo ... Kilts.html

Wel interessant om te weten dat die dus kennelijk bedoeld zijn voor mannen.
Plaats reactie