Véél mannen in rokken

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi

Re: Véél mannen in rokken

Bericht door willi »

Welke waren dat Jan? Twee kunnen er best genoeg zijn om bij de psychiater aan te moeten kloppen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Bericht door jan »

In een steegje liepen twee vrouwen achter me en ik hoorde de een tegen de ander zeggen: "Nee, hij draagt geen panty".
Op een terras zei een man tegen de ander "Het moet niet gekker worden".
De mening van een psycholoog ken ik wel; lang geleden "liep" ik bij het Riagg vanwege idioot veel tegenslagen in het leven (dat heb ik nog steeds).
Na drie sessies volgde een concluderend gesprek met het volgende oordeel:
"Er is niets mis met je, inderdaad heb je een overdaad aan pech en daar is geen medicijn tegen. Maar die rokken tonen aan dat je goed in het leven staat en als meer mannen dat zouden durven kon ik halve dagen gaan werken."
Laatst gewijzigd door jan op 23 jun 2011 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi

Bericht door willi »

Niet erg economisch van die psycholoog. Kost 'm geld.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
treintje

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Ik liep vanavond nog door Amsterdam als man-in-rok. Dan merk je echt, denk ik, dat men dat eigenlijk niet kent.
jan reijman schreef:Toch blijft Amsterdam de meest tolerante stad; in al die jaren kan ik me slechts twee opmerkingen herinneren.
Klopt allebei wel denk ik. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Eergisteren heb ik ook weer eens door de stad gelopen. Weinig reacties gehoord, maar wel veel reacties gezien. Weinig verbaal dus, maar wel veel verbaasde blikken en opgetrokken wenkbrauwen. Ook wel vaak een glimlach trouwens, dus kennelijk zag het er wel oké uit.

Het is dus heel goed mogelijk dat mensen voor het eerst een man in rok zien en daar tolerant tegenover staan.
Mensen kunnen heel tolerant zijn tegenover dingen die ze voor het eerst zien. En helaas zijn er ook wel eens mensen minder tolerant.

Ik vraag me trouwens af of tolerantie wel het juiste woord is. Veel mensen zien het, en lopen vervolgens gewoon door.
Het is heel goed mogelijk dat ze eigenlijk helemaal niet zo tolerant zijn, maar ze nemen niet de moeite om er iets van te zeggen. Waarom zouden ze ook?

Overigens kan ik me van ons uitstapje in Amsterdam ook twee opmerkingen herinneren. Maar die zijn dan wel op dezelfde dag in een tijdsbestek van nog geen uur gemaakt door verschillende mensen. En misschien zijn er nog wel meer opmerkingen gemaakt die ik niet gehoord heb of me niet zijn bijgebleven. De opmerkingen die ik me herinner waren één verbaasde en één leuke. Geen negatieve.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie