Deze morgen, 7:30, ben ik naar de bakker gegaan in rok. Rok van dienst was mijn cargo rok. De mensen die mij bij de bakker bedienen, kennen me nu al zo'n 2 jaar als een regelmatige klant. Omdat ze altijd met de glimlach bedienen, was het moeilijk uit te maken wat er vanmorgen achter die glimlach schuilging.
Er was slechts 1 man voor mij en die heeft vrijwel zeker mijn rok niet gezien. Vooraf had ik eigenlijk gehoopt op een wachtrij, maar achteraf gezien, maakt dit niets uit. Ik had het gevoel niet dat ik wilde gezien worden. Nee, in tegendeel, naar mijn gevoel was er niets te zien. Het voelde allemaal vrij normaal aan, al was het wel wat frisjes rond de kuiten. Geen enkel moment heb ik me oncomfortabel gevoeld.
Dit was trouwens de eerste maal dat ik in de buurt in rok wandelende bij klaarlichte dag. Er zijn heel wat mensen die mij gezien hebben. Het zal misschien hun sociaal banden helpen versterken als ze kunnen vertellen dat ze deze morgen een man in rok hebben gezien. Dan heb ik zo al meteen mijn goeie daad voor vandaag gedaan.

PS: dit is zeker voor herhaling vatbaar.