Mooie benen, mevrouw ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder

Mooie benen, mevrouw ?

Bericht door RokSterNL »

Ik was vanmiddag nog even in de winkelstraat bij mij in de buurt in de outfit op bijgevoegde foto.

Ik passeer een paar bekende vrouwelijke buurtgenoten, en we beginnen zo een praatje. Zij zijn volledig bekend met mijn rokdragen en hebben ook zoiets je doet maar lekker wat jezelf wil, ze hebben toch altijd wat van je te vertellen, hoe je er ook gekleed bij loopt.

Op dat moment passeert er een vrouw. Ik had haar niet gezien, omdat ik in gesprek was. Kennelijk liep deze mij op te nemen en vervolgens ging ze even stil staan op een afstand van 5 meter achter mij om mij nog eens goed te bekijken.
1 van mijn vrouwelijke buurtgenoten zei, mevrouw ziet U het goed, mooie benen met die rok ! Toen keek ik om, en zei dat mens tegen mij terwijl ik nog niets gezegd had 'je bent toch geen vrouw'. Ik zei: 'Maar U draagt een broek, dus dan bent U een man, dag meneer'. Toen liep ze door. Heel goed gezegd zeiden bij buurtgenotes, die ook hartelijk moesten lachen om mijn adremme reactie.

Het deed mij verder niets, maar genoot er van om haar even op een humoristische wijze een antwoord te geven.

Zie foto van de outfit. Helaas zijn mijn schoenen er een beetje af gevallen.
Bijlagen
RokSterNL bij Blokker in lichtblauwe mini jeansrok.740.jpg
Jos

Re: Mooie benen, mevrouw ?

Bericht door Jos »

leuk gereageerd Rokster
en ik hoop dat je schoenen alleen op de foto eraf zijn gevallen :D
een fervent rokdrager
treintje

Bericht door treintje »

Ad rem, Rokster!

Maar misschien was het nog leuker geweest om eerst antwoord te geven: Nee, ik ben geen vrouw, maar een man. Dat is toch geen schande, man zijn? Kijken hoe ze daarop reageert. Ze zal dan iets zeggen in de trant van: nee, man zijn is geen schande, maar een man draagt toch geen rok? Dan ontlok je een discussie en kun je haar mening peilen. Uit haar vraag: "je bent toch geen vrouw" spreekt op zichzelf nog geen afkeuring, wel verbazing en ongeloof.
De grap met de broek=man kun je dan achter de hand houden om haar van repliek te dienen als ze in de discussie laat blijken het af te keuren.

Maar ik ben zelf ook niet altijd zo ad rem hoor. Achteraf weet ik vaak heel goed hoe ik het beter had kunnen doen. Maar op het moment zelf kap ik het ook vaak te snel af ;)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Jos schreef:leuk gereageerd Rokster
en ik hoop dat je schoenen alleen op de foto eraf zijn gevallen :D
@Jos: Nee gelukkig niet. En het antwoord kwam zo ineens uit de rokzak tevoorschijn. Ik heb niet na hoeven te denken over het juiste antwoord.

@Treintje: Het kan, om de situatie werkelijk te beoordelen moet je het toch zelf meemaken. De ene interpreteert het als nog niet zo afkeurend, maar ik hoorde met wat voor toonzetting ze het zei. Ik was totaal niet geïrriteerd door deze situatie. Vond het wel grappig zoals ik het gezegd heb. Als het fout was geweest hadden die 2 bekende buurtgenotes ook wel iets gezegd, want die zijn ook niet op hun mondje gevallen. :D
willi

Bericht door willi »

Het is ook geen schande om voor een vrouw te worden aangezien. Toch?
Ikzelf maak me daar al lang niet meer druk om. Mijn vrouw wel! Maar ja, die wil niet worden aangezien voor een pot.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Het is ook geen schande om voor een vrouw te worden aangezien. Toch?
Ikzelf maak me daar al lang niet meer druk om. Mijn vrouw wel! Maar ja, die wil niet worden aangezien voor een pot.
Als ik je eerlijk zeg, ik ook niet.

Daarom kan het weleens leuk zijn om iemand even in verlegenheid te brengen door een kwinkslag die juist de humor uitstraalt.
Plaats reactie