Citaat van een eerdere posting die ik geplaatst heb:
Kijken - flits - rok - vrouw
Berichtdoor RokSterNL » 26 okt 2009, 21:00
Jullie zullen wel denken waar gaat die RokSter ons nu mee verrassen ? Een puzzel waar je een zin van moet maken. Nee hoor rokvrienden, ik ga jullie het niet moeilijk maken. Het heeft wel degelijk een betekenis, en ik zal het uitleggen.
Was vanavond bij de super met de initialen A.H. algemeen bekend dus. Ik had mij mijn boodschappen klaar, en wil richting kassa lopen. Een jongeman van pakweg 30 jaar, was kennelijk een beetje in gedachte, en ziet dat ik met de winkelwagen langs wil. Hij verontschuldigd zich door te zeggen, heel keurig oveigens, oh neemt U mij niet kwalijk mevrouw. Ik zeg zo droog, ik ben een man hoor. Zijn antwoordt daar op was toen, hoe kan ik dat nu zien als je in een rok loopt. Ik vertelde hem dat ik een rokdragende man ben, want ja, kennelijk had hij gezien zijn reactie dat niet gezien. Kijken - flits - rok - vrouw. Vandaar dus deze 4 woorden. Hij was zeer positief. Als je dat toch fijn vindt om te dragen, lekker doen , wat maakt dat uit. Bij mij knelt het nu antwoordde hij. Eigenlijk schoot het toen niet direkt bij mij te binnen, om te zeggen, misschien dan ook maar eens een rok proberen. Hij was eerder bij de kassa dan ik, en inmiddels stond er tussen mij en hem nog een klant. Hij begroette mij toch nog door te zeggen, nog een fijne avond.
Deze rok, jack en de laarzen met omslag aan de kappen had ik aan.
Positieve reactie op mijn outfit
Re: Positieve reactie op mijn outfit
Markus, omdat je vroeg of er wel meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt, hieronder een voorbeeld uit mijn ervaringen.
Dit is een ervaring die ik zelf recentelijk heb meegemaakt:
De associatie rok=vrouw is bij sommigen dus wel erg hardnekkig.
Met de vraag "kleed je eens uit" nam ze me waarschijnlijk in de maling, maar de aanleiding was toch echt dat ze twijfelde over mijn verschijning. Blijkbaar worden sommige mensen toch in verwarring gebracht door hoe je eruit ziet.Kleedt u zich eens uit?
Die vraag kreeg ik vorige week na een korte discussie met twee dames, vermoedelijk een moeder met haar volwassen dochter.
Ik ging boodschappen doen en de dames liepen achter mij, toen ik op een bepaald moment de oudere vrouw tegen de jongere hoorde zeggen: "Is dat nou een man of een vrouw?"
Mijn outfit bestond uit een enkellange blauwe spijkerrok met een zwarte wollen parka erop en stoere, eveneens zwarte, een beetje western-achtige laarsjes met een 6 cm hoge grove hak eronder.
Ik draaide me om en gaf antwoord: "Nou, ik kan u gerust stellen hoor; Ik ben toch echt een man."
"Maar je hebt anders wel mooie hakken aan." kreeg ik terug.
"Ja mooi he" antwoordde ik.
"Kleed je eens uit?" vroeg de dame toen.
"Pardon?"
"Ja, dan kan ik het zelf zien, anders geloof ik het niet."
"Wat niet?" vroeg ik ten overvloede.
"Nou, dat je man bent."
Ik heb maar geantwoord dat me dat niet zo'n goed idee leek en ben toen maar door gelopen.
Wat moet je daar nou mee?
Ik ben er nog steeds niet uit of ze me nou in de maling nam of niet.
Maar ergens moest ik er toch ook wel weer om lachen.
De associatie rok=vrouw is bij sommigen dus wel erg hardnekkig.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Ja. Ik heb wel gehad een vrouw waarmee ik in gesprek was geraakt, niet kon geloven dat ik gewoon een man was. Bij mannen heb ik dat nog veel vaker meegemaakt.Markus: Maar toch krijg ik het idee dat ze mij wel zo zien, rok/kleedje is een vrouw.
Hebben jullie dat ook?????
Maar als je erover nadenkt, is het heel begrijpelijk. Mensen bepalen je geslacht normaal op basis van je plaatje. Verder kijken ze soms niet zo goed, omdat het meestal goed gaat en anders nog niks uitmaakt. En wanneer ze je dan eenmaal ingedeeld hebben als man of vrouw of eventueel trans (komt tegenwoordig ook voor), vinden ze het moeilijk dat weer los te laten.
Er zijn natuurlijk travestie-kunstenaars die je volledig op het verkeerde been kunnen zetten; maar voor de rest. . . Als ik naar de avatar van Mik kijk zie ik toch echt een man.
Het is pure gemakzucht die mensen ertoe brengt iemand in een rok tot vrouw te verklaren. En niet alleen dat: elke vorm van versiering die een man bij zichzelf aanbrengt verleidt de oververmoeide toeschouwer tot deze conclusie. Zelfs als je als man (in een broek) geknield voor een rek met (dames)kleding zit. . . “Kan ik u helpen mevrouw?”. . . Want wat doe je immers als man in de damesafdeling? (in tegenstelling tot de vrouw in de herenafdeling)
Het klinkt misschien erg pedant, maar het is mij nog nooit overkomen iemand voor het verkeerde geslacht te houden. Wellicht heeft dat te maken met mijn beroep. ‘Goed kijken’ is voor mij van essentieel belang! (anatomie en houding)
Zij die een vorm van kleding bestempelen als ‘vrouwelijk’ zijn gewoon slordig. Zij nemen niet de moeite het totaalplaatje te evalueren. . . Het is zus en zo, dus is het ‘vrouwelijk’! Men denkt niet zelf, maar laat de modemedia voor zich denken.
Het is pure gemakzucht die mensen ertoe brengt iemand in een rok tot vrouw te verklaren. En niet alleen dat: elke vorm van versiering die een man bij zichzelf aanbrengt verleidt de oververmoeide toeschouwer tot deze conclusie. Zelfs als je als man (in een broek) geknield voor een rek met (dames)kleding zit. . . “Kan ik u helpen mevrouw?”. . . Want wat doe je immers als man in de damesafdeling? (in tegenstelling tot de vrouw in de herenafdeling)
Het klinkt misschien erg pedant, maar het is mij nog nooit overkomen iemand voor het verkeerde geslacht te houden. Wellicht heeft dat te maken met mijn beroep. ‘Goed kijken’ is voor mij van essentieel belang! (anatomie en houding)
Zij die een vorm van kleding bestempelen als ‘vrouwelijk’ zijn gewoon slordig. Zij nemen niet de moeite het totaalplaatje te evalueren. . . Het is zus en zo, dus is het ‘vrouwelijk’! Men denkt niet zelf, maar laat de modemedia voor zich denken.
Laatst gewijzigd door willi op 19 mar 2011 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Tja, Willi, Daar kun je je tegen afzetten; je kunt je er kwaad om maken, maar dat is wel hoe het werkt.willi schreef:Zij die een vorm van kleding bestempelen als ‘vrouwelijk’ zijn gewoon slordig. Zij nemen niet de moeite het totaalplaatje te evalueren. . . Het is zus en zo, dus is het ‘vrouwelijk’! Men denkt niet zelf, maar laat de modemedia voor zich denken.
De mensen zullen toch eens tot een ander inzicht moeten komen, en als ze daar niet uit zichzelf tot komen, dan moeten wij hen dat duidelijk proberen te maken dat dat toch echt anders ligt. Ik zeg proberen, want kennelijk zijn mensen nogal volhardend in hun ziens- en denkwijze, helaas.treintje schreef:Tja, Willi, Daar kun je je tegen afzetten; je kunt je er kwaad om maken, maar dat is wel hoe het werkt.

Tja, Willi, Daar kun je je tegen afzetten; je kunt je er kwaad om maken, maar dat is wel hoe het werkt
En dat moet ik me dan maar laten welgevallen?
’n Schop onder hun reet moeten ze krijgen!
En dat moet ik me dan maar laten welgevallen?
’n Schop onder hun reet moeten ze krijgen!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Alle 16 miljoen? 

Willi, heeft wikipedia een verklaring van het woord reet? Het komt mij onbekend voor............
Volgens mij maak je een grapje, en wil je het graag uit d mond van Willi horen. Ik heet geen Willi, ook niet Wortel, maar zag je vraag en wil je hem met veel genoegen beantwoorden.jan reijman schreef:Willi, heeft wikipedia een verklaring van het woord reet? Het komt mij onbekend voor............
En dan gaan we weer On Topic.

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reet