Kleedt u zich eens uit?
Re: Kleedt u zich eens uit?
Als ik een vrij vrouwelijke indruk maak, maar ondertussen zeg dat ik volledig man ben, krijg ik die opmerking of een soortgelijke ook wel. Dat is dus niet echt bijzonder of vreemd, hoewel het op jou misschien wel even zo overkomt.
De verklaring is heel simpel. Mensen leiden je sekse af uit je uiterlijk, want dat doen ze van jongs af aan. Jij zet een vrouwelijk uiterlijk neer, in hun optiek. Op basis van dat uiterlijk concluderen ze dat je wel 'vrouw' zult zijn. Daarna zeg jij, dat jij 'man' bent. Die informatie klopt niet met wat ze voor hun idee hebben gezien. Verder gebruiken ze die verbale informatie normaal nooit om de sekse af te leiden. Het resultaat is dus, dat ze je niet echt geloven en het dan graag eerst willen zien. Ze vinden hun ogen betrouwbaarder, dan wat jij zegt en daar zit natuurlijk wel iets in.
De verklaring is heel simpel. Mensen leiden je sekse af uit je uiterlijk, want dat doen ze van jongs af aan. Jij zet een vrouwelijk uiterlijk neer, in hun optiek. Op basis van dat uiterlijk concluderen ze dat je wel 'vrouw' zult zijn. Daarna zeg jij, dat jij 'man' bent. Die informatie klopt niet met wat ze voor hun idee hebben gezien. Verder gebruiken ze die verbale informatie normaal nooit om de sekse af te leiden. Het resultaat is dus, dat ze je niet echt geloven en het dan graag eerst willen zien. Ze vinden hun ogen betrouwbaarder, dan wat jij zegt en daar zit natuurlijk wel iets in.
De meeste mensen kijken nu eenmaal erg oppervlakkig en vertrouwen blindelings op 'meisjes hebben rokjes aan . . . en de rest'.
Toch is de stem meestal voldoende om hen op het rechte spoor te brengen.
Toch is de stem meestal voldoende om hen op het rechte spoor te brengen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ik had de box direkt omlaag gedaan en mijne piep laten zien, ze vragen daar toch om
Nee dir is iets waar ik niet om treur.
Een man in rok is een man in rok meer niet.
Zo als een vrouw in een broek.Waarom zijt gij in rok en ik in een broek?
Of anderom.
Kleding is maar een gegeven.
Bij ons is het anders.
Dames en heren kleding in een kast, zoek maar uit wat u wil dragen.
Mijn vriendin zit er nie mee.
Nee dir is iets waar ik niet om treur.
Een man in rok is een man in rok meer niet.
Zo als een vrouw in een broek.Waarom zijt gij in rok en ik in een broek?
Of anderom.
Kleding is maar een gegeven.
Bij ons is het anders.
Dames en heren kleding in een kast, zoek maar uit wat u wil dragen.
Mijn vriendin zit er nie mee.
Ik zit er ook niet mee hoor Markus!
Ik vond het alleen wel opmerkelijk, meer niet.
Wat leuk dat je vriendin er niet mee zit, daar heb je het goed mee getroffen.
Ik vond het alleen wel opmerkelijk, meer niet.
Wat leuk dat je vriendin er niet mee zit, daar heb je het goed mee getroffen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
je bent een bevoorrecht iemand, Markus.Markus schreef:Mijn vriendin zit er nie mee.
veel vrouwen hebben er problemen mee, als het om hun eigen man of vriend gaat
heerlijk om zo je eigen gang te kunnen gaan
een fervent rokdrager
@ Dames- en herenkleding in één kast, zoek maar uit wat je wil dragen. @
Dat roept Jean Paul Gaultier nou al tientallen jaren. Het zal nog wel even duren voordat die ideale situatie een feit is.
Welkom op dit forum, Markus. Gij zijt 'ne goeie!
Dat roept Jean Paul Gaultier nou al tientallen jaren. Het zal nog wel even duren voordat die ideale situatie een feit is.
Welkom op dit forum, Markus. Gij zijt 'ne goeie!
Ja, maar als ik me dan omdraai zou ik toch verwachten dat ze dan toch wel kunnen zien dat ik een man ben, als ze nog eens goed kijken. Maar de eerste indruk is blijkbaar allesbepalend.mikvanes schreef:De verklaring is heel simpel. Mensen leiden je sekse af uit je uiterlijk, want dat doen ze van jongs af aan. Jij zet een vrouwelijk uiterlijk neer, in hun optiek. Op basis van dat uiterlijk concluderen ze dat je wel 'vrouw' zult zijn. Daarna zeg jij, dat jij 'man' bent. Die informatie klopt niet met wat ze voor hun idee hebben gezien. Verder gebruiken ze die verbale informatie normaal nooit om de sekse af te leiden. Het resultaat is dus, dat ze je niet echt geloven en het dan graag eerst willen zien. Ze vinden hun ogen betrouwbaarder, dan wat jij zegt en daar zit natuurlijk wel iets in.
Het gekke is ook dat vrouwen die mannelijk gekleed gaan niet voor een man aangezien worden.
Blijkbaar zijn we er bij vrouwen dus aan gewend dat ze een mannelijke verschijning kunnen hebben.
Laatst stond er een foto in de krant van een man met zijn vrouw en twee dochters. Ze waren allemaal ongeveer hetzelfde gekleed; spijkerbroek met een trui. Toch herken ik feilloos dat er drie vrouwen en één man in de foto zitten. Hoe werkt dat dan?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Ja treintje, jij heb betere ogen dan die dame... maar misschien ben je ook meer gevoelig aan kleine verschillen, en die dame is meer gewend aan "brutale" verschijnselen van mannen op straat, misschien is ze gewoon om uit de weg geduwd te worden, misschien dacht zij , wat een fijn meisje, maar achteraf bleek het toch een man te zijn van daar haar ontgoogeling?
Ik weet het ook niet... misschien moeten wij het haar gaan vragen??? en zou dat niet de oplossing zijn??

Ik weet het ook niet... misschien moeten wij het haar gaan vragen??? en zou dat niet de oplossing zijn??

Ja, de eerste indruk is heel bepalend. Als mensen je eenmaal hebben ingedeeld als vrouw, zijn ze altijd heel hardnekkig op dat punt. Vermoedelijk vinden ze het ook vervelend om aan zichzelf toe te geven, dat ze zich op -- in onze samenleving -- zo'n belangrijk punt vergist hebben.Ja, maar als ik me dan omdraai zou ik toch verwachten dat ze dan toch wel kunnen zien dat ik een man ben, als ze nog eens goed kijken. Maar de eerste indruk is blijkbaar allesbepalend.
Ook van artsen is iets soortgelijks bekend. Als een arts eenmaal een foute diagnose gesteld heeft, blijft hij die foute diagnose heel lang volhouden, ook al is anderen al lang duidelijk dat hij fout zit. Daar heb je dus een soortgelijk mechanisme. En dat is natuurlijk niet beperkt tot alleen artsen, maar iets heel menselijks.
Om dezelfde reden is je uiterlijk ook zo belangrijk. Als de eerste indruk is: vreemd, ben je ook vreemd. Ook al ben je misschien in feite heel aardig. Mensen zullen dat dan nooit meer ontdekken. Maar als de eerste indruk is: leuk, cool, vinden mensen het vervolgens moeilijk toe te geven dat je eigenlijk een vervelende nitwit bent.
Ja, dat klopt. Vrouwen proberen al heel lang mannelijk over te komen. Ze dragen niet alleen broeken, maar ook grote horloges. Willen er niet opgemaakt uitzien. Veel jonge vrouwen hebben stemproblemen, omdat ze voortdurend te laag praten. Dus van vrouwen zijn we dat ondertussen wel gewend.Het gekke is ook dat vrouwen die mannelijk gekleed gaan niet voor een man aangezien worden.
Blijkbaar zijn we er bij vrouwen dus aan gewend dat ze een mannelijke verschijning kunnen hebben.
Bij een man is niet iedereen daar evenzeer aan gewend. In Amsterdam kijken ze bijvoorbeeld veel scherper dan in Assen als ze iets vrouwelijks zien. Aan de andere kant lopen ze in Amsterdam meestal gewoon door, omdat ze dit soort dingen veel vaker zien, terwijl je in Zuid-Drenthe soms echt uit moet kijken voor problemen.