Brug te ver
Re: Brug te ver
Te walgelijk voor woorden. Laten we maar blij zijn dat wij in Nederland zijn geboren.
Inderdaad,maar dit is een extreem voorbeeld van cultuur en godsdienst verschil .
Maar je hoeft niet ver te zoeken ,in Frankrijk is het nog altijd verboden dat de vrouw een broek draagt
Mensen dit is geen grap.
Maar je hoeft niet ver te zoeken ,in Frankrijk is het nog altijd verboden dat de vrouw een broek draagt
De wet die vrouwen in Parijs verbiedt broeken te dragen, dateert van 1800 en werd, zo blijkt, nooit ingetrokken, al heeft men het een paar keer geprobeerd.De wet is wel een paar keer versoepeld - vrouwen mogen een broek dragen om paard te rijden of te fietsen - maar is dus nog steeds van kracht.In 1969 vroeg het stadsbestuur aan de politiecommissaris om de regel te schrappen; die vond dat niet nodig want "regels mogen toch niet afhangen van de mode van de dag?" De laatste poging, die dateert uit 2003, draaide ook op niets uit. Zodat je dus, als je in Parijs als vrouw rondwandelt met een broek aan, eigenlijk in overtreding bent.
Mensen dit is geen grap.
Ja, dit is te erg voor woorden.
Maar het illustreert wel op een ontzettend indringende manier waar ik het eerder over had: die twee verschillende vrouwopvattingen die er bestaan. Hier is die vrouw een soort speelobject van die politiemannen. Ze heeft niks te vertellen. Het is ook volstrekt niet duidelijk dat ze ook maar iets heeft misdaan.
Maar in zo'n westerse clip als van Gaga, Madonna en Kelly Rowland bepalen zij wat er gebeurt en spelen mannen de ondergeschikte rol.
Maar het illustreert wel op een ontzettend indringende manier waar ik het eerder over had: die twee verschillende vrouwopvattingen die er bestaan. Hier is die vrouw een soort speelobject van die politiemannen. Ze heeft niks te vertellen. Het is ook volstrekt niet duidelijk dat ze ook maar iets heeft misdaan.
Maar in zo'n westerse clip als van Gaga, Madonna en Kelly Rowland bepalen zij wat er gebeurt en spelen mannen de ondergeschikte rol.
Hoho! Wat dacht je van al die mannen die hun cd’s kopen en kaartjes voor een voorstelling. Daar zijn ze tóch afhankelijk van. Tenzij alleen vrouwen in staat zijn hen in stand houden, kunnen ze wel stoppen als de mannen geen belangstelling zouden hebben en ze financieel ondersteunen. Ik bedoel de mannen die kicken op deze wijze van entertainen. Ik niet dus.
Hoho! Wat dacht je van al die mannen die hun cd’s kopen en kaartjes voor een voorstelling. Daar zijn ze tóch afhankelijk van. Tenzij alleen vrouwen in staat zijn hen in stand houden, kunnen ze wel stoppen als de mannen geen belangstelling zouden hebben en ze financieel ondersteunen. Ik bedoel de mannen die kicken op deze wijze van entertainen. Ik niet dus.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Wat verschrikkelijk om dit te moeten ondergaan. Ik heb het bekeken, maar werd hier echt niet goed van. Zelfs bemerkte ik bij mij een opkomende woede. Net wat Jan ook al zegt, laten we dan maar blij zijn dat we in Nederland wonen.
Ik denk dat je als vrouw liever in de positie verkeert dat een paar duizend mannen verlekkerd naar je kijken, terwijl ze je met geen vinger mogen en kunnen aanraken en je daar ondertussen ook nog eens vorstelijk voor betalen, dan dat je als vrouw door een paar mannen afgeranseld wordt zonder dat je daar iets tegen kunt doen.
Ik denk dat je als vrouw liever in de positie verkeert dat een paar duizend mannen verlekkerd naar je kijken, terwijl ze je met geen vinger mogen en kunnen aanraken en je daar ondertussen ook nog eens vorstelijk voor betalen, dan dat je als vrouw door een paar mannen afgeranseld wordt zonder dat je daar iets tegen kunt doen.
Dat gaat ook op voor mannen die rokken dragen, alleen worden zij er niet voor betaald.
Dat gaat ook op voor mannen die rokken dragen, alleen worden zij er niet voor betaald.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.