“wat ziet u er bijzonder fraai uit”

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
willi

“wat ziet u er bijzonder fraai uit”

Bericht door willi »

Wat is ‘t volk toch weinig gewend.

Als je denkt, ik doe deze keer toch maar geen rok aan want dan trek ik misschien teveel de aandacht, en je besluit je in een lichtgrijze, stevig uitgevoerde sportieve tuniek te steken, met aan de benen een eveneens zeer dikke zwarte legging met iets geblokhakte laarzen, dan wordt je alsnog van alle kanten bekeken. Want het is tóch anders!

In deze outfit, aangevuld met een in de taille sluitend geinig sportief jack met bontrandcapuchon en bijpassende schoudertas, bewoog ik mij opgeruimd en met veerkrachtige tred door de reuzendraaideur van het plaatselijke ziekenhuis, alwaar ik een afspraak had met de cardioloog; een vlotte nog jonge man die ik niet anders kende dan gekleed in een keurig grijs kostuum.

Of het nu kwam door mijn goede humeur of door iets anders, de altijd wat neerslachtige stemming die in een wachtkamer heerst sloeg acuut om toen ik mij met een guitige kwinkslag melde aan de balie. De baliehoudster, een aantal assistenten/verpleegsters en de wachtende patiënten werden op slag vrolijk.
Welwillend bezichtigd en uitgelaten te woord gestaan, besefte ik dat ik ineens het middelpunt van de afdeling geworden was en gelijk een vorst schier feestelijk de spreekkamer werd binnengeloodst, alwaar dokter Baars mij ontving met de woorden: “wat ziet u er bijzonder fraai uit”. Of woorden van gelijke strekking.

Dit nu, geachte lezers, verbaasde mij zeer. Want zeg nu zelf, zo bijzonder was ’t niet; die outfit van mij. Als ik nu nog een mooie rok had aangehad, of een sierlijke jurk. . . Maar een min of meer middeleeuwse plunje in de kleuren van een horige boer vermag toch niet een dergelijke overweldigende indruk te maken . . , neem ik aan.

Nee . . , het volk is niet veel gewend.
Laatst gewijzigd door willi op 15 dec 2010 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen

Re: “wat ziet u er bijzonder fraai uit”

Bericht door Viqueen »

Eigenlijk wel,want zo'n outfit loopt ook geen enkele man in.Zelfs met jeanslegging en laarzen word je al bekeken.Dus op zich positief,want deze kleding vinden ze kennelijk wel mooi.

Helemaal als je ziet waar de doorsnee man in loopt :mrgreen:

Dus positief bekijken,ze zijn al heel wat gewend..en dat dankzij een handjevol mannen :twisted:
jan

Bericht door jan »

Dat hebben ze nou nog nooit tegen mij gezegd.
Leuk dat de dokter dat zei maar belangrijker is zijn oordeel over je hart. Of zei hij misschien: "wat ziet Uw hart er bijzonder fraai uit"?
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Je kleedt je als man wat afwijkend/opvallend en je krijgt positieve reacties. Misschien hebben mensen wel gewoon genoeg van al die grijze muizen.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Gister ben ik naar het ziekenhuis geweest,mijn moeder ligt daar.Ik had mijn platte laarzen aan en de bekende jeanslegging,lange [dames] trui met daarover heen mijn mooie korte jas.Zelfs dan wordt je al bekeken...ik ben van plan om vandaag mijn jeanslegging te vervangen door 1 van mijn leggings,ben wel benieuwd.

We staan nog aan het begin zullen we maar zeggen,en niet alleen ik...ook de grote meerderheid...
Plaats reactie