rokkunde

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

rokkunde

Bericht door mrcsk »

https://www.kickstarter.com/projects/sRokkunde
15 u
·
Onze wikkelrok is nog een week verkrijgbaar op Kickstarter!
https://www.kickstarter.com/.../skirtcr ... x-skirts-3
Het project heeft zijn doel al bereikt 🎉, maar het is nog niet te laat om je rok te kopen voor de Kickstarter-prijs! U kunt dit doen door het project op elk gewenst moment vóór 22 juni te ondersteunen. ⏳kirtcraft/unisex-skirts-3?fbclid=IwAR0FqZ31x7D_OIZu2RRADBj5zatJQ6YQZd14na_tM0C1zqZauQraVsiwVKw

Spijtig dat ik er geen foto kan bijplaatsen .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: rokkunde

Bericht door ellen »

De links werken niet helemaal, maar dit is de kickstarter die je bedoelde: https://www.kickstarter.com/projects/sk ... x-skirts-3

Je kan ook de foto van de kickstarter pagina hier invoegen door op het afbeeldingsicoontje te klikken en de link naar de foto tussen de img tags te kopieren:
Afbeelding

Ziet er inderdaad wel een handige rok uit, maar ik neem aan dat we met importbelastingen geconfronteerd zullen worden? Dat maakt dat er toch al snel nog eens 20 a 25 euro bijkomt...
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rokkunde

Bericht door Jos »

ellen schreef: 16 jun 2023 17:27 Ziet er inderdaad wel een handige rok uit, maar ik neem aan dat we met importbelastingen geconfronteerd zullen worden? Dat maakt dat er toch al snel nog eens 20 a 25 euro bijkomt...
Dat klopt.
Ik heb indertijd een van de eerste rokken bij skirtcraft gekocht en betaalde zo"n 25 euro aan importbelastingen
een fervent rokdrager
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: rokkunde

Bericht door ellen »

Zonde. Het ziet er een degelijke rok uit waar grondig over nagedacht werd, maar de totale kost komt dan op bijna 100 euro. Dat vind ik toch wat veel eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: rokkunde

Bericht door Rik »

ellen schreef: 18 jun 2023 00:07 Zonde. Het ziet er een degelijke rok uit waar grondig over nagedacht werd, maar de totale kost komt dan op bijna 100 euro. Dat vind ik toch wat veel eerlijk gezegd.
Mijn rokken (zijn er al vrij veel) komen voor 90% uit de kringwinkel aan €5 tot €7,5.
Voor mij zijn trouwens vrijwel alle rokken "unisex" hoor ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: rokkunde

Bericht door MaricaV »

Ik heb 4 Unaligned rokken van Skirtcraft al 5 jaar in gebruik, ook tijdens mijn werk op de vrachtwagen. Niet kapot te krijgen zo goed zijn ze. En daarom is die prijs misschien wat aan de hoge kant, je krijgt wel uitstekende kwaliteit. Wat ik er nog aan gedaan heb ,is de twee grijze rokken zwart geverft. Nu wacht de khaki rok hetzelfde lot na het morsen van rode inkt op die rok. Zwart dekt alles tenslotte.

Voor 4 rokken betaalde ik 4x $75,00

$300,00
Shipment weet ik echt niet meer en douanekosten waren iets van €45,00 voor het totaal. Lijkt veel, alleen stond de $ gunstiger dan nu het geval is met de €
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: rokkunde

Bericht door ellen »

Voor 4 rokken betaalde ik 4x $75,00

$300,00
Shipment weet ik echt niet meer en douanekosten waren iets van €45,00 voor het totaal. Lijkt veel, alleen stond de $ gunstiger dan nu het geval is met de €
Interessante denkpiste Marica. In Belgie zijn de douanekosten opgebouwd uit een vast bedrag + een percentage van de aankoopprijs. Dat maakt dat het hoe dan ook voordeliger is om in grotere hoeveelheden te bestellen.

Maar niet alleen de dollar is duurder, ook de importtarieven zijn aangepast. Ik heb eens even opgezocht wat het zou kosten om 3 rokken te bestellen (het maximum bij de kickstarter campagne) voor levering in Belgie.

Dat is 219 USD + 57 USD verzending = 276 USD of 253.17 EUR. Er wordt een importtarief van 8% gerekend (niet op de kost van de verzending), vervolgens worden er 37 EUR douaneformaliteiten bijgeteld en op dat totaal nog eens 21% BTW (wat niet eerlijk is want er is al BTW betaald op zowel de inhoud als op de verzending).
Dan komt het op 370.53 EUR voor 3 rokken of 123.51 EUR per rok. Dat is zowat het dubbele van de prijs van de rok zelf...

Ik heb dezelfde denkoefening gemaakt voor 1 rok, dan is er slechts 17.5 EUR douaneformaliteit en 26 USD verzending, maar dan komt het uiteindelijk op 144.71 EUR voor 1 rok :o
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: rokkunde

Bericht door MaricaV »

Het wordt voor Skirtcraft bijna lonend om een vestiging op te zetten in de EU. Want nu denkt iedereen wel twee keer na voordat er op Kopen wordt geklikt.

Stom dat ik er niet aan dacht toen we een paar jaar geleden in Minneapolis waren, dan had er zo weer 4 bijgekocht.
Plaats reactie