Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door RokSterNL »

Aanstaande woensdag 18 juni dient de rechtzaak in verband met mijn huurhuis. De verhuurder heeft net na het overlijden van mijn vader laten weten dat ik er zo snel mogelijk uit moet. Dus heb ik het Juridisch in werking laten zetten. Ongunstiger had het niet gepland kunnen worden zo net 1 week voor mijn vakantie naar Madeira. Ik heb aan mijn advocaat gevraagd dat ik wel heel graag in een rok in de rechtzaal wil verschijnen. Hij vindt dat geen enkel probleem. 'Als U dat prettig vind, moet U dat gewoon doen'. Dus ik ga aanstaande woensdag dus in een nette rok naar de rechtzaak. Hoop in ieder geval dat het wel positief voor mij uit gaat pakken. Hoor natuurlijk niet direkt de beslissing, maar als ik dat dan na mijn vakantie hoor, en het is negatief, is mijn nagenietgevoel van de vakantie in 1 klap weg. Ik zou het wel heel heel erg vinden. Mijn beide ouders weg, mijn werk kwijt, en dan ook nog mijn huis kwijt zijn. En dan nog als ik het verlies kan ik zo'n € 900,00 gaan betalen voor die rechtzaak. Maar ik hoop maar op een goede afloop.

Groetjes van RokSterNL
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door ecokilt »

Was er dan een reden dat je eruit moest?
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door RokSterNL »

Niet dat ik wist, want ik betaal keurig nu de huur. Maar het is zo dat de huurbescherming die vroeger bestond veranderd is. Vroeger als je ouders kwamen te overlijden en jij woonde nog thuis, dan ging automatisch de huurovereenkomst en huur over op jou naam. Kijk als je daar verder nooit mee te maken hebt gehad, hoe kan je dat dan weten. Ik had het inmiddels al wel een paar jaar geleden gehoord van een aantal mensen hier uit mijn woonomgeving dat dat anders was geworden. Mijn vader zou weleens een keer met mij gaan praten bij een notaris om vast te laten leggen dat het huis dan verder gaat op mijn naam. Dat is er helaas niet van gekomen. Ik hoop maar op het beste.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door rokwens »

Ik wens je heel veel sterkte en een gunstig resultaat met het proces.
Ik zou niet weten hoe dat hier in Belgie geregeld wordt, maar dit lijken me geen normale , menselijke toestanden.
Zulke situatie strekt Nederland niet tot eer.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door Peter v »

Omdat ik mee leef voel ik mij geroepen het wat aan te vullen. Als ik het mag, even voor RoksterNL, zo als ik het zie en voor zover als ik het weet:
Het is toch vrij normaal, dat wanneer een huur contract wordt beëindigd door opzegging of overlijden, door de contract houder, dat de woning ter beschikking komt van de verhuurder. Die kan het dan opnieuw aanbieden aan een nieuw groep wachtenden / ingeschrevenen. Of dat het betreffende pand wordt verkocht. Zolang als de zittende huurder / contract houder het contract aanhoudt, mag die in principe er blijven wonen. In het geval van RoksterNL, was hij inwonend kind, en had hij zelf geen contract met de verhuurder.

Echter door zeer trieste omstandigheden is hij binnen zeer korte tijd zijn lieve ouders verloren en is alleen achter gebleven, zoals hij ons dat heeft gemeld.

Het zijn die omstandigheden die de situatie bepalen. Iemand die het verlies van zijn beide ouders moet verwerken, en dan ook nog vrijwel direct uit het ouderlijke huis zou moeten, heeft een zware last te dragen. Dat moet allemaal verwerkt worden. Al zou een verhuizing, op den duur niet per definitie nadelig hoeven te zijn. Alleen zeker nu op dit moment even niet, daar moet je naar toe kunnen werken, en zou vrijwillig moeten zijn, als je dat zou willen.

Zoals ik het begrepen heb, wil RoksterNL er in zijn ouderlijke huis blijven wonen, dat kan echter alleen als de verhuurder het opnieuw wil verhuren, dan zou dat naadloos op naam van RoksterNL overgezet kunnen worden. Heeft de verhuurder echter plannen om het pand te verkopen, dan is er geen sprake van verder verhuren en staan die strikt genomen ( zonder alle wettelijke bepalingen te weten) volledig in hun recht.

Dat zou de zoveelste klap voor RoksterNL zijn te verwerken in een korte tijd, wat heel voorzichtig gezegd, niet prettig is.
Verhuurders zijn zakelijke mensen / bedrijven en doen niet aan liefdadigheid, al wordt de huur nu nog door betaald. Zeker niet als er plannen zijn om die pand van de hand te doen. Ik weet niet wat de verhuurder van plan is.

Wat echter wel kan gebeuren is dat er bijzondere omstandigheden in acht worden genomen, en dat men een coulance regeling treft. Dat is altijd mogelijk. Voor RoksterNl is het vanzelf een heel emotionele en een praktische probleem, als het tot nu toe getroffen regeling er voorlopig in te mogen blijven wonen wordt beëindigd. Dat zou dan een verhuizing betekenen, waarschijnlijk op korte termijn, ongepland en ongewenst, waar RoksterNl niet op zit te wachten.

En nu maar afwachten wat er uit de rechtszaak komt.
Ik hoop dat ik het duidelijk en correct heb verklaard.
Met alle respect opgemaakt,
Peter v.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door RokSterNL »

Peter v,

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ook gezien de diagnose die bij mij nu vastgesteld is geworden en de uitslag die ik daarover heb gekregen. Dit roept nu alleen al na dit lezen van dit bericht heel veel emotie en frustratie op. Verhuizen is voor mij onder mijn zojuist bekend geworden handicap, waar ik hier verder op het forum niet over wil uitwijden voor mij niet goed. Gelukkig denken de mensen waar ik voor gesprekken kom hier hetzelfde over als dat ik er over denk.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door Wiha »

Heren,

Ik denk dat bovenstaande zaken beter niet hier op het forum over gediscussieerd dient te worden. Als men hier ideeen over heeft dan per PB of e-mail maar niet hier op het forum.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door RokSterNL »

Het was voor mij niet bedoeld hier verder over de rechtzaak te praten. Het ging mij alleen maar om kenbaar te maken dat ik in een rok naar de rechtbank ga. En dat is toch iets bijzonders, want je zou dat niet denken dat dat zou kunnen.

Overigens ben vandaag wederom in rok bij mijn advocaat geweest om de zitting te bespreken. Dus ik doe het gewoon.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door jptje »

heeeeeel veel sterkte ik hoop voor je dat je er mag blijven wonen
groeten jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ga a.s. woensdag in rok naar rechtzaak voor mijn huurhuis

Bericht door RokSterNL »

Ja bedankt, dat hoop ik ook. Rechter was gelukkig op mijn hand, en de definitieve uitspraak van het vonnis is op 25 oktober. Hoef in ieder geval volgens mijn advocaat niet meer bij de rechtbank te verschijnen.

Maar ga nu eerst a.s. donderdag 26 juni lekker genieten van een vakantie op Madeira.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie