Koninginnedag in Groningen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Koninginnedag in Groningen

Bericht door Wiha »

In Groningen hadden ze voor koninginnedag op de vismarkt een soort keltisch deel met live muziek en kraampjes. Er waren hier veel mannen in een kilt en heb er ook een jongen in een enkel lange spijkerrok gezien. Hij was er met een paar vrienden denk ik want hij praatte en danste met hun. Helaas was ik niet in de gelegenheid om deze persoon aan te spreken. Zo zie je maar weer, kom je toch wel eens mannen in een rok tegen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Peter v

Re: Koninginnedag in Groningen

Bericht door Peter v »

Dat is zo, was vast wel leuk om te zien. Er zijn natuurlijk wel veel mannen die rokken openlijk dragen, nu alleen de kunst om ze bij elkaar te krijgen, dit ter behartigen van het beeld van de rok dragend man.

Durf ik wel te vragen of jij er was in je kilt? :? ;)
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koninginnedag in Groningen

Bericht door Wiha »

Nee, jammer genoeg was ik niet in rok. Mijn vrouw en moeder waren erbij dus kon niet, en dus ook even geen contact met de jongen maken.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Peter v

Re: Koninginnedag in Groningen

Bericht door Peter v »

Wat een uitgelezen gelegenheid om stoer voor de dag te komen, in een mooie kilt, de trots van de vrouw. ;) en er dan een prachtige dag er van te maken terwijl de man ( algemeen gesproken) zich van binnen opvreet omdat hij als een kleine kind wordt behandeld ( mijn idee) Het gedachte om een rok te willen dragen is niet meer weg te zetten, daar moet je het wel mee doen, dus is het absurd het klakkeloos te verbieden. Een zeer ongelukkige situatie.

Bijna met tranen in mijn ogen moet ik het lezen, dat een rok drager die zo mooi begonnen is, tot vrijwel geen rok dragen meer to in staat is. Dat ins natuurlijk ieder zijn persoonlijke zaak, probleem. Doch lijkt het mij dat het gaat wringen, het moet een zeer onaangename situatie zijn, lijkt mij, en mogelijk dat er bonje van komt, wat een heel treurige uitkomst zou zijn. Dat wil niemand. Nog altijd ter behartigen en voorkomen van die situaties, vraag ik aan ieder, te weten te komen wat nu precies het grote probleem is, dat zo groot is dat de vrouw haar veelal getrouwde partner zijn vrijheid ontzegt, datgene belemmert dat hij ambieert, dat voor hem wel degelijk belangrijk is.

Met eerlijke en duidelijke uitvoerige antwoorden op die vraag kunnen wij misschien iets ondernemen om de angsten, misverstanden of wat het dan ook mocht zijn op te helderen, en zo mogelijk doen verdwijnen, waardoor het rok dragen mogelijk wordt, de man gelukkiger, en een gezonde relatie weer tot stand is gekomen. Verboden in een huwelijk / partnerschap zijn alles behalve gezond. Nog altijd heb ik geen antwoord op die vraag. Om het te weten te komen, zou ik het zelf aan de betreffende stellen moeten vragen. Maar dat lijkt mij geen haalbare zaak, en gaat wat te persoonlijk worden, ik ben geen relatie bemiddelaar. Het zal echt vrijwillig van diegene zelf moeten komen die daar in verkeren, en het weten en bereid zijn het te vertellen, hier op de forum. Als gelijke partner moet de man het weten, anders is het helemaal scheef. Vandaar dat ik denk, de man in die situaties heeft het recht om het te weten en de vrouw als verbiedende partner de plicht te vertellen wat haar reden/-en is/zijn om een verbod op te leggen voor iets waarvan de man, en gelijke in het partnerschap, overwogen, besloten heeft dat het een vriendelijke, onschadelijke handeling is, en iets waar hij erg behoefte toe heeft. Wat door anderen ook bevestigd wordt.
Plaats reactie