Naar rijbewijskeuring en shoppen met rok...

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
John J
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Naar rijbewijskeuring en shoppen met rok...

Bericht door John J »

Ik moest weer eens naar de rijbewijskeuring in Roermond, en die arts kent me al.
Vorige keer een broekrok aan gehad, dus nu ga ik een stap verder.
Ik hou van lange rokken tot op de schoenen, en weken van tevoren al plannen gemaakt over wat ik aan zou trekken.
Een wijde bruine satijnen rok, of toch die nauwere donker blauwe gladde polyester rok, met een mantel in dezelfde kleur?
Toch de blauwe rok, en mantel tot onder de knie gekozen.
Onderweg diverse mensen gezien, maar hen scheen niks op te vallen.
De secretaresse van de arts keek niet eens, maar keek alleen op haar namenlijst.
In de wachtkamer van de arts zat een oudere man en vrouw, en we knikten naar elkaar.
Zij gingen als eersten naar binnen.
Toen ik aan de beurt was leek het of de arts opzettelijk niet lager keek dan mijn hals.
Ik hoefde alleen wat documenten te laten kijken, en dat was de hele keuring.
We praatten nog wat over het werk en dergelijke, zittend aan een tafel tegenover mekaar.
Ik ging naar buiten zonder dat iemand me opmerkte.
Toen ging ik naar de tweedehands winkel in Roermond, want ik wilde ergens heen waar mensen waren.
Een blokje rond gelopen, en weer terug bij die winkel.
Weer naar binnen gegaan, want nu waren er natuurlijk weer andere mensen.
Niemand scheen iets op te merken. :cry:
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 355
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Naar rijbewijskeuring en shoppen met rok...

Bericht door Rik »

Als je zelfverzekerd bent en je gewoontjes gedraagt dan wordt je niet opgemerkt en zo hoort het. Goed gedaan !
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
John J
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Naar rijbewijskeuring en shoppen met rok...

Bericht door John J »

Ik vind het jammer dat niemand het merkt.
Ik hou van alle reacties en blikken van mensen.
Ik zou het erg vinden als iemand van het werk mij zag, maar verder maakt het mij niet uit.
Ik denk dat met het tegenwoordige LGBTQ klimaat, niemand nog iets durft te zeggen.
Zelfs die arts niet. Misschien bang een aanklacht wegen haat of zo aan zijn ehhh... broek te krijgen.
Ik vertel iedereen die er een gesprek over zou beginnen dat ik geen trans of zo ben.
Alleen een ouwe vent die graag vrouwenkleren aantrekt.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 534
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Naar rijbewijskeuring en shoppen met rok...

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 26 apr 2024 19:32 Als je zelfverzekerd bent en je gewoontjes gedraagt dan wordt je niet opgemerkt en zo hoort het. Goed gedaan !
Dat is zo Rik,👍, en zo moet het eigenlijk ook.. Want uiteindelijk doet men niks verkeerd hé.. Juist anders dan de massa.. That's all...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 534
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Naar rijbewijskeuring en shoppen met rok...

Bericht door Kortrokje »

John J schreef: 26 apr 2024 19:54 Ik vind het jammer dat niemand het merkt.
Ik hou van alle reacties en blikken van mensen.
Ik zou het erg vinden als iemand van het werk mij zag, maar verder maakt het mij niet uit.
Ik denk dat met het tegenwoordige LGBTQ klimaat, niemand nog iets durft te zeggen.
Zelfs die arts niet. Misschien bang een aanklacht wegen haat of zo aan zijn ehhh... broek te krijgen.
Ik vertel iedereen die er een gesprek over zou beginnen dat ik geen trans of zo ben.
Alleen een ouwe vent die graag vrouwenkleren aantrekt.
Je hoeft eigenlijk geen uitleg te geven ook niet.. Want dat zijn al halve excuses... Voor wat??? Omdat je een rok draagt??
Maar ieder zijn ding hoor... Als jij je daar geruster bij voelt, och ja waarom niet ..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie