vragen overknielaarzen.

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door john »

Je kunt natuurlijk "op de gok" schoenen online gaan bestellen, maar ik denk dat het gaat tegenvallen.
Scapino heeft een poosje pumps in grote maten verkocht, maar in de reguliere schoenenwinkels zul je zelden schoenen aantreffen groter dan maat 41. Ik weet dat Van Haren een aantal modellen tot maat 44 heeft, maar ook die zijn niet in alle winkels voorradig.

Bovendien moet je er rekening mee houden dat mannenvoeten en vrouwenvoeten ook anders zijn qua breedte en lengte.
Ik heb zelf pumps gekocht in de maten 41,42 en 43, bij een normale (mannen)maat 43. Maat 41 is te klein. Maat 42 zou kunnen, maar schiet van de hiel af en maat 43 is te breed.
Bij mijn laarzen (opruiming, maat 42, hak ca 6 cm, brede kuit) had ik mazzel, maar ook gepast in de winkel.
Mijn overkneelaarzen (maat 43) kan ik gelukkig door het rijgvetersysteem mijn dikkere kuiten en dijen goed passend krijgen.
Deze laarzen hebben wel een wat hogere (naald)hak, waardoor ik er niet lang op kan lopen.

John
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 218
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door Alex »

jonathan7 schreef: 24 apr 2024 23:29 Rotterdam, daar woon ik niet in de buurt, woon in Overijssel.
In Overijssel zitten veel filialen van Schuurman schoenen. Die hebben ook grote maten. Kijk maar eens op hun website. Wel seizoensgebonden, nu vind je er denk ik geen lange laarzen maar eerder schoenen met open neus of instappers.
Daar kan je online ook bestellen. Maar zoals John al terecht aangaf, het fijnst is om even te passen en te voelen voor je iets koopt. Scapino had bijvoorbeeld (unisex!) pumps tot maat 46, maar met maatje 44 moest je echt 46 nemen.

Recent was ik bij Schuurmans in de Oranjerie te Apeldoorn. Ik werd er super vriendelijk geholpen, terwijl ik dus in leren rok en overknee laarzen verscheen (toevallig de outfit die ik hierboven toonde). Ze zei letterlijk dat het zo vaak gebeurt. En dat het me prima staat.
Er is geen winkelbediende die je niets wil verkopen, uitendelijk willen zij ook gewoon geld verdienen.
Maar zoals gezegd, je kunt inderdaad ook online bestellen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jonathan7
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door jonathan7 »

eh dat weet ik eigenlijk niet zo goed, dacht 35 ongeveer. maar voel me een meisje van 6.

Vind trouwens nu dat die overknielaarzen ook voor kinderen bestaan.

Hebben overknielaarzen eigenlijk altijd een rits?

Zijn die laarzen eigenlijk makkelijk aan en uit te trekken? Kan het gebeurendat je voet erin vast blijft zitten?
Plaats reactie