Der antiman uit breslau

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
trebron
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:40

Der antiman uit breslau

Bericht door trebron »

Hallo allemaal heb een bericht gezien van Marcin Boronowski uit Breslau ( Polen ) Was heel leuk om te zien . Ik hoop dat de snellkoppeling het doet . Ben net bezig met de contact opname na Breslau hoop dat het lukt .

http://www.daserste.de/weltspiegel/beit ... sgx~cm.asp

Er staat een camera warbij vermeld staat Video zum Beitrag a.u.b. op klicken

Tot gauw Trebron
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door Jos »

geweldig gevonden trebron.
Deze man is een geweldige voortrekker voor ons als man in rok en gaat zelfs nog een stap verder met het dragen van pumps
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door RokSterNL »

Ja zeker weer goed gevonden. Ik heb kontakt met Marcin, en communiceer met hem in het Engels. Dan is internet toch wel een prachtig medium. Dat heb ik hem ook geschreven, zo heb je nog nooit van elkaar gehoord en zo heb je kontakt met elkaar. Daar heb ik zelf ook wel speurwerk voor gedaan. Ik bewonder hem heel erg, omdat hij inderdaad nog veel stappen vooruit is. Ik vind hier ook niets mis mee. Dit moet gewoon kunnen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door Jos »

De oude link werkt niet meer. Ik heb op het duitse forum een link gevonden, die wel nog werkt:

http://www.youtube.com/watch?v=Yx3eR8Ae ... r_embedded#!
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door RokSterNL »

Bij mijn weten is hier op het forum al eens eerder over hem gesproken. Onder de titel Anti Macho van Wroclaw.

Ik heb al enkele jaren nadat het artikel hier over de Anti Macho van Wroclaw op het forum geplaatst is geworden, kontakt met hem gezocht. En heb nog steeds kontakt met hem. Aangezien ik Pools niet beheers, schrijven we elkaar in het Engels. En laat hij nu ook nog eens leraar Engels zijn aan de universiteit daar.
Het is een heel sympathiek en aardig persoon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door willi »

Een bijzonder moedig persoon, die ‘staat’ voor z’n mening; ook ónze mening.
En . . . hij ziet er nog ‘ns goed uit ook. (als je er maar zorg aan besteedt, kan dat)

Wat me in het filmpje vooral opvalt zijn de imbeciele reacties van de omgeving.
Vooral die van de jonge meiden. Je ziet ze denken: ‘dat kan toch niet, die kleding is van ons!’. De rest kijkt slechts geschokt (vrouwen) of verbaasd (mannen).
“Dat doe je toch niet, als man!”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mrcsk »

Ja zeer moedig van die persoon.

Dan eens dat filmpje met die jongen in rok tussen de meisjes in de kas.
Pijtig dat hij daar nog een broek onderaan deed.
Zag er anders ook mooi prachtig uit.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door RokSterNL »

Die meiden denken dat zij alleen het recht hebben om deze kleding te dragen. Als man loop je toch bij wijze van spreken in een jutezak om maar even een vergelijking te maken. Ik voel dit toch als een soort van jaloezie en afgunst van de dames. Ik weet niet of ik daar gelijk in heb, maar mannen mogen kennelijk niets, dan er alleen maar als een ouwe zak bij lopen. Zandkleurige regenjas, bruine pantalon, bruine veterschoenen. Aan het einde zag ik wel dat die vrouw op die bank op haar voorhoofd zat te wijzen. Inderdaad mensen doen zeer imbeciel. Leven en laten leven is mijn motto. Ik heb diep respect voor hem, vandaar dat ik hem toen ook ooit benaderd heb.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door mikvanes »

Jos:
Deze man is een geweldige voortrekker voor ons als man in rok en gaat zelfs nog een stap verder met het dragen van pumps
Hmm, als je het filmpje bekijkt, zie je veel reacties uit de omgeving. Men vindt het vrij vreemd, soms zelfs uitgesproken idioot. Het is mooi dat ook wat mensen hem verdedigen. Maar eigenlijk is het daar al mee gezegd. Hij moet verdedigd worden door anderen. Onder andere door een meisje. Hoe kom je dan als man over? Als een bedreigde diersoort dus.

Het doet me behoorlijk sterk aan Skirtman denken. Skirtman was gewoon man, maar droeg (korte) rokken, panty's en pumps in combinatie met een gewoon colbert. Hij zag er op zich altijd heel verzorgd uit. Hij trad op in talloze tv-programma's over de hele wereld als een soort bezienigswaardigheid. Er werd dan even met hem gepraat en was een tijdje in beeld. Net zo als hier. Dat leek dus allemaal vrij positief.

De andere kant was dat Skirtman dolgraag een vriendin wilde, maar zijn vrouw was weggelopen vanwege die rokken en hij kon niemand anders vinden. Hij voelde zich alleen en was bijna voortdurend depri. Ik weet dat allemaal, doordat hij een van de eersten was die een internet-dagboek bijhield en eigenlijk gaf hij daarin wel erg veel van zichzelf bloot, zoals dat gaat. Ook hij werkte bij een universiteit, maar dan als programmeur.

Hoe het verder ging, lees je hier: http://jqsworks.wordpress.com/arkansas- ... /skirtman/

Ik denk dat je realistisch moet zijn. De antiman is gewoon een travestiet. Dat geeft niet, daar is hij niet minder om, maar dat levert een aantal standaardproblemen op die je moet oplossen. Zijn eerste probleem nu is dat hij helemaal alleen staat. Hij is bedreigde diersoort en zonder backing kan het zo afgelopen zijn. Dat zag je bij Skirtman ook, dat is normaal.

Alleen met dit uiterlijk en de manier waarop er op hem gereageerd wordt, vindt hij geen vrouw en ook geen man die zijn partner wil zijn. Verder is hij daar als t ook helemaal niet echt naar op zoek. Als hij dus op langere termijn zou willen overleven, dan zou hij zijn uiterlijk moeten veranderen. Dat betekent niet dat hij beslist gewoon man moet worden, maar zoals nu kan ook niet.

Dan is er nog een tweede probleem. Wat straalt hij nu uit naar buiten? Dat komt op de mensen niet positief over. Hij is dus helemaal geen reclame voor mannen in rok, maar ook niet voor zichzelf. Het is een beetje een bedreigde diersoort. Daar zou hij van af moeten. Je moet je dan dus heel bewust en nadrukkelijk gaan kleden. Hier ben ik, kijk naar mij, ik ben op mijn manier bijzonder. Hij zou dus de showgirl-kant opmoeten, maar dat heeft hij gewoon niet in zich. Hij is veel te veel met zichzelf bezig. Dus over een tijd is het einde oefening.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Der antiman uit breslau

Bericht door willi »

Mik:
De andere kant was dat Skirtman dolgraag een vriendin wilde, maar zijn vrouw was weggelopen vanwege die rokken en hij kon niemand anders vinden.


Tsja! . . Vriendinnen willen een keurige, saaie ambtenaar, liefst in driedelig grijs, met een goed inkomen. Een man waar ze mee voor de dag kunnen komen op bedrijfsuitjes, waar ze zelf bijna in haar blote kont lopen. (voor het plaatje!)
Zo scheef zit onze samenleving in elkaar.

Ik denk dat je realistisch moet zijn. De antiman is gewoon een travestiet.

Ah! . . Daar gaan we weer!
Als je ’t een keer zat bent om voor het saaie, plompe of macho-man te spelen, dan ben je meteen een travestiet. Zo simpel is dat.

Dat betekent niet dat hij beslist gewoon man moet worden, maar zoals nu kan ook niet.

Zo is dat! De maatschappij tolereert geen mannen die volgens de reeds millennia geleden geïntroduceerde criteria geen ‘gewone’ man zijn. Basta! Lekker puh!

Hij zou dus de showgirl-kant opmoeten, maar dat heeft hij gewoon niet in zich. Hij is veel te veel met zichzelf bezig.

Ah! . . Daar gaan we weer!
Hou toch ‘ns op met dat showgirl-gedoe! Dat slaat nergens op! Dat is iets voor homo’s!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie