Een zwart broekje onder je rokje?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Rik »

Redhawkje schreef: 21 jan 2021 16:47 Is het al lente?
Ik trek wel weer een legging aan morgen.
Inderdaad, gisteren was het door de strakke wind zelf met mijn legging net te fris aan de vis.
Zal ternauwernood toch nog eens een jeansbroek van zolder moeten halen :(
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Kortrokje »

Ik heb het nog niet koud gehad in mijn jeansjurk...ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt een wandelaar ben,niet meer...Bij mij is het eerder in en uit de auto,dus erg lang ben ik niet aan de kou blootgesteld wanneer hét werkelijk koud is..Bij mij is het vooral naar de winkel rijden en daarna huiswaarts en dan zit ik weer binnen in de warmte..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 03 feb 2021 04:58 Ik heb het nog niet koud gehad in mijn jeansjurk...ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt een wandelaar ben,niet meer...
Ik kan niet anders want de hond gaat 3 - 4 keer per dag buiten en dan ben ik telkens toch zo'n 20 minuten buiten. Het stadspark is een lange smalle trechter waar het nogal eens flink durft waaien. Als er dan zoals de voorbije dagen temperaturen rond het vriespunt heersen dan voelt dat doo die wind snel als -6° of -8° en dan waait het echt ook snijdend door de legging heen. Gisterenavond en deze morgen was het weer 10°C maar pletsende regen. Ook niet leuk maar das de enige negatieve kant van een hond hebben hé... je MOET er door ;)

Om toch weer on-topic te geraken... het is bij mij niet altijd een zwart broekje onder de rok. Wit of huidskleur kan ook en dat komt veelal uit de shapewear collectie om mijn 68 jarig buikje wat te corrigeren ;) De collectie herenslips wordt nog heel zelden uit de kast gehaald, eigenlijk enkel als ik bij de dokter moet, de osteopate of voor een massage in de wellness. Daar ga ik overigens wel in rok naartoe hoor.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jonathan7
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door jonathan7 »

Ik vind een broek onder een rok sowiezo onzin en ook niet horen. (noch vrouw,noch man)
Dit vind ik echt van die hollandse preutsheid, naakt kan niet, en een onderbroek is ook al te opwindend?
Bovendien ontgaat mij het hele punt van een rok dragen als je dit gaat doen, draag dan een broek?
En kom je iemand tegen die bewust onder rokken kijkt, laat kijken denk ik dan, die is ook niet wijzer en heeft ook een afwijking. Daarnaast die kijkt ook wel als je er een broek onder hebt.
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Corpas »

Hé, hier ben ik het helemaal mee eens, als er wordt bedoeld dat je gewoon geen ondergoed moet gaan dragen als je als man een rokje aantrekt. Ik draag rokjes omdat ik die zoveel prettiger vind dan korte broeken, met hun zinloze kruis en korte pijpjes. Rokjes voelen heerlijk vrij, zijn heel praktisch en bedekken alles. Trek je daar nog eens een onderbroek onder aan dan is dat effect zowat helemaal verloren.
En ja, wie gaat er onder rokjes kijken...? Die doet maar, inderdaad een beetje een afwijking. En dat je een beetje oppast in sommige houdingen is ook wel wat spannend. Denimrokjes waaien niet op, hebben zakken en staan goed, ik heb ze gewoon aan in openbaar vervoer, met niets daaronder. Dat gaat prima en het voelt supergoed. En vrouwen hoeven natuurlijk ook geen slipjes te dragen onder hun rokjes (en heel vaak doen ze dat ook niet, in ieder geval mijn vrouw...).
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
minirok
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2023 11:51

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door minirok »

Corpas schreef: 11 sep 2023 00:47 Hé, hier ben ik het helemaal mee eens, als er wordt bedoeld dat je gewoon geen ondergoed moet gaan dragen als je als man een rokje aantrekt. Ik draag rokjes omdat ik die zoveel prettiger vind dan korte broeken, met hun zinloze kruis en korte pijpjes. Rokjes voelen heerlijk vrij, zijn heel praktisch en bedekken alles. Trek je daar nog eens een onderbroek onder aan dan is dat effect zowat helemaal verloren.
En ja, wie gaat er onder rokjes kijken...? Die doet maar, inderdaad een beetje een afwijking. En dat je een beetje oppast in sommige houdingen is ook wel wat spannend. Denimrokjes waaien niet op, hebben zakken en staan goed, ik heb ze gewoon aan in openbaar vervoer, met niets daaronder. Dat gaat prima en het voelt supergoed. En vrouwen hoeven natuurlijk ook geen slipjes te dragen onder hun rokjes (en heel vaak doen ze dat ook niet, in ieder geval mijn vrouw...).
Hoi Cor,
ik ben het helemaal met je eens, het voelt zo heerlijk vrij zonder iets onder je minirokje. Ik doe dat ook en ga er ook overal mee naar toe.
Natuurlijk even rekening houden wanneer je ergens gaat zitten op een terras, tijdens het bukken in een winkel en op de roltrap, maar zoals je zegt maakt dat het ook wel weer spannend. Met dit mooie weer draag ik vaak een luchtig dun minirokje met een split zodat de wind vrij spel heeft.
Spijkerminirokjes met zakken heb ik ook en zijn inderdaad erg praktisch voor sleutels of telefoon, maar altijd zonder iets eronder.
Er zullen zeker mensen een toevallige blik onder mijn rokje hebben gehad maar dat vind ik helemaal niet erg en klaarblijkelijk die mensen ook niet.
Ik moet zeggen dat ik daar door de jaren heen steeds makkelijker in word en dat geeft, zoals jij zegt een supergoed gevoel.
Ook om mij heen ervaar en zie ik steeds vaker vrouwen (ook mijn vrouw) of meiden met hele dunne, korte rokjes of jurkjes met niets eronder of soms een minuscuul stringetje, ook in een zakelijke omgeving. We worden daar gelukkig allemaal wat vrijer in en het wordt gelukkig ook gewoon geaccepteerd.
Ik kleed me, en ben buiten een rokje, gewoon mannelijk en voel me daar erg comfortabel in en mijn ervaring is dat dat overal algemeen geaccepteerd wordt.
Voor mij kan dit mooie weer niet lang genoeg duren.
jonathan7
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door jonathan7 »

Eh, volgens mij ben ik niet helemaal juist begrepen, ik bedoelde zelf wel "gewoon" een onderbroek, maar niet daar nog een broek over.
Er zijn ook mensen die dat doen, want ehh, je zou toch maar even een onderbroekje zien? (waarom die onderbroek dan kennelijk als aanstootgevend gezien wordt maar die andere broek niet is mij een raadsel) En als onderbroek zo prive moeten zijn waarom hebben ze dan motieven?

Maar met helemaal niets eronder? Hoe wil je dat doen op de fiets? Dan ziet toch elke voorbijgangen je kut of lul?
Ik vraag mij ook af of dit eigenlijk wel mag, naaktlopen is verboden in NL en valt dit daar niet onder? Ik ben toch wel bangvoor de politie.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door WesleyN »

Ze horen gewoon niet onder je rok te kijken. En eigenlijk het interesseert mij niet echt als ze dat wel doen. Als ik de kans krijg en ik zie dat iemand dat probeer, dan hou ik dat wel tegen. Ik stond met een keer met een vrouw te dansen en iemand greep aan mijn rok, jurk in dit geval. Ik hield ze hand tegen en die vrouw duwde hem naar achteren. Dat vond ik best wel tof van haar.

Ja ik draag ook geen "fietsbroek" of iets dergelijks onder een rok. Op vakantie doe ik dat dan weer wel. Als mijn vrouw erbij is. Dan zijn die jurkjes als het ware een soort van longshirt. Maar dat is dan meer een compromis.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie