Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door beachlion »

In Amerika is de Home Depot de polpulairste bouwmarkt, gevolgd door Lowe's. Het zijn mannenbolwerken bij uitstek waar de mannen vaak meer borsthaar dan hoofdhaar hebben. Omdat er een tuincentrum aan vast zit zie je ook wel vrouwen. Ook de verlichtingsafdeling trekt de dames aan en zelfs de bouten- en moerenafdeling voor materiaal om bijvoorbeeld een schilderij op te hangen. Met enige terughoudendheid betrad ik dus deze bouwmarkten, eerst in kilts en later in rokken. En enkele onderzoekende blik van het winkelend publiek maar geen commentaar. De dames aan de kassa hadden meestal een positief commentaar en dat was uiteindelijk het hele verhaal.
Omdat ik zelf m'n rokken maak koop ik naaibenodigdheden. Een goede zaak hiervoor is Jo-Ann. Waar je in bouwmarkten ook vrouwen kunt tegenkomen is dat bij Jo-Ann van een geheel andere orde. Hoogst zelden zie je mannen. De weinige mannen die ik er heb gezien over de jaren zijn duidelijk onder dwang van hun vrouw naar binnen getrokken. Dat meen ik althans aan hun verveelde gezichtsuitdrukking te kunnen aflezen. Meestal ben ik de enige man in de winkel. Ik heb hooguit een paar verwonderde blikken van het winkelende publiek waargenomen. Van het winkelpersoneel geen enkele reactie. M'n eerste bezoeken waren in een kilt en nu gewoonlijk in een rok als de temperatuur het toelaat.
Ik heb, omdat ik zelf rokken maak, niet echt de behoefte om rokken in winkels te kopen. Maar ik wil wel eens een tweedehands zaak proberen. Een rok voor een paar dollar is een koopje. Daar kun je ze zelf niet voor maken. Dat is dus de volgende uitdaging.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door RokkenRob »

beachlion schreef: 22 mar 2019 20:09 Ik heb, omdat ik zelf rokken maak, niet echt de behoefte om rokken in winkels te kopen. Maar ik wil wel eens een tweedehands zaak proberen. Een rok voor een paar dollar is een koopje. Daar kun je ze zelf niet voor maken. Dat is dus de volgende uitdaging.
Dollar of Euro, het komt beiden op hetzelfde neer.
Ik denk dat je in een hoop gevallen goedkoper uit bent met gekochte rokken dan met zelf gemaakte.
Het voordeel van zelf gemaakt is wel dat de rok aan je eigen wensen voldoet.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door beachlion »

Vandaag ben ik door gegaan op ontdekkingsreis.
Ik moest wat winkelen maar omdat er een straffe en koude wind stond deed ik een lange rok aan, net 10 cm onder de knie. Het is voor het eerst dat ik die aanhad in m'n eigen omgeving. Dat met knielange sokken en een jack moest me redelijk warm houden. Eerst naar Rite Aid, de apotheek. Ik ben daar vaste klant zodat men aan m'n rokken gewend is. Weinig winkelend publiek dus nauwelijks starende blikken.
Vervolgens op naar het andere einde van Allentown om wat naai-benodigdheden in te slaan. Het was flink druk zodat ik ergens in het midden van een groot parkeerterrein moest parkeren. Dat maakte een flinke tippel in de straffe wind noodzakelijk. Een enkele starende blik maar verder geen nieuws. In de winkel, een vrouwenbolwerk bij uitstek, ook een enkele starende blik. Een jonge vrouw kwam van links dooe het gangpad met een winkelwagen. Met een lichte frons keek ze naar m'n rok. Ik liet haar met een wat overdreven armzwaai voorgaan en dat gracht een brede glimlach op haar gezicht. Het personeel schijnt al aardig aan me gewend te zijn want ik werd overal vriendelijk geholpen.
De flinke wind drukte de zoom van de rok stevig tegen de stof van de sokken aan en veroorzaakte flink wat wrijving. Ik moest de lengte van m'n passen wat inkorten om goed koers te kunnen houden.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door beachlion »

Een nieuwe stap voor mij is het aankopen in een tweedehands winkel, in dit geval een thrift shop van het Leger des Heils. Een thrift shop kun je vergelijken met een kringloopwinkel. De eerste keer kocht ik twee spijkerrokken van zo'n 45 cm. Een week later ging ik er weer kijken en kocht drie rokken van respectievelijk 30, 35 en 42 cm lang. Alleen die van 30 cm zit wat aan de krappe kant maar draagt geriefelijk.

Dit waren de enige rokken die in m'n smaak vielen. Voor meer rokken zal ik naar een andere thrift shop moeten. Ik hoop niet dat dit een verslaving wordt want met gemiddeld $3 per rok is het wel goedkoop.
Van het Leger des Heils
Van het Leger des Heils
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door Remko »

Dat zijn wel leuke prijzen! Ben eigenlijk nog nooit bij een kringloop geweest maar kom er wel elke dag langs. Af en toe hebben ze best leuke combi in de etalage hangen waar ik mezelf ook wel in zou zien ;)
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door beachlion »

Van de laatste drie aankopen heb ik even snel wat foto's gemaakt. Deze serie kun je Kort, Korter en Kortst dopen. Met de kortste kan ik alleen maar rechtop staan of lopen. Elke andere beweging kan me in de problemen brengen.
Kort
Kort
Korter
Korter
Kortst
Kortst
De laatste zit wel lekker strak en voelt door z'n kortheid een beetje losbandig aan. Ik denk niet dat ik hier mee over straat kan. Het zal zich hoogstens beperken tot het strand.
Stefan1991
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2012 09:49

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door Stefan1991 »

Ook ik ben vorig jaar eens begonnen met het maken van rokjes zelf. Het leuke vind ik vooral aan die winkels waar je stoffen kunt kopen dat er enorm veel uitzoek is qua stoffen.
Laatst gewijzigd door Stefan1991 op 11 apr 2022 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door beachlion »

Ik heb geen stoffen of patronen bij een zaak als JoAnn gekocht. Die bestelde ik via het Internet. Maar ik ga dat binnekort waarschijnlijk wel doen. M'n basis gedachte voor het dragen van rokken was het comfort. Daarbij wilde ik wel een zekere mannelijkheid uitstralen. Vandaar dat ik zwarte en denim stoffen kocht. Ik heb geen gevoel voor mode of estetische zaken maar ik denk dat ik m'n kleurkeuze wat ga verbreden. Dan denk ik aan blauwe en wijnrode kleuren. En die wil ik dan wel bij JoAnn kopen.
Even geheel off topic: persoonlijk mijd ik Hobby Lobby als de pest vanwege hun fanatieke religieuze anti-LGBTQ houding. Maar dat is mijn persoonlijk standpunt.
Stefan1991
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2012 09:49

Re: Het binnen stappen in nieuwe gebieden

Bericht door Stefan1991 »

Het is jammer dat veel bedrijven tegen vrijheid zijn. Als Nederlander is het moeilijk voor te stellen dat sommige winkels zo zijn.
Plaats reactie