eerste keer in het openbaar

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door wimjansma »

Ik heb ook dikwijls gedacht aan bij afwezigheid van mijn vrouw stiekem buiten rond te lopen met mijn korte rokjes. Maar met een huwelijk van al 52 jaar doe ik het niet meer. Er zouden spanningen komen en die 52 jaar wegen niet op tegen een avondje rondlopen in het donker. Maar het blijft een aangename gedachte.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rik »

Wim, ik ben ook al 48 jaar gehuwd hoor en daar komen nog 5 jaar verkering bij, met dezelfde vrouw, jawel. Onze relatie is gebaseerd op elkaar ruimte geven (behalve op sexueel vlak dan) en we willen elkaar niet beknotten wat hobby's voorkeuren, kledij... betreft. Ik geef toe dat mijn vrouw eerst ook wat weigerachtig stond omdat ik in rok naar buiten ging maar dat was enkel uit bezorgdheid... ze was bang dan anderen me zouden uitlachen en me daardoor kwetsen. Toen ik na enkele uitstapjes van niemand negatieve reacties had gekregen heeft ze geen bedenkingen meer gemaakt.

Ik hou mijn rokken voor buitengebruik wel bescheiden: effen zwart, jeansstof of effen bruin/kaki... doorgaans een 43-46 cm lang dus tot 5-7cm boven de knie. Aan de voeten stevige stapschoenen, als bovenkledij een geruit hemd, fleece jas in de winter, bedrukte T-shirts in de zomer. Ik wil toch altijd mijn man-zijn benadrukken, heb gelukkig ook een mannelijke kop met ruige baard. Ik zal nooit in een fleurige rok naar buiten gaan of een jurk net omdat het mannelijke dan voor een groot deel de mist ingaat en de reacties wel zouden opduiken.

Rokken is voor mij een heel aangenaam en beter alternatief dan een lange broek maar het moet buitenshuis zuiver functioneel blijven. Binnenshuis mag het al wat korter en draag ik ook wel een effen jurk, weeral enkel vanwege het ontspannen gevoel. Ik heb niet graag het gevoel van een lange broek tegen de benen, zeker jeansbroeken schuren tegen de huid. De sanitaire stops zijn ook veel handiger in rok of jurk. Niets dan voordelen dus.

Wat het stiekem buiten lopen betreft in je korte rokjes.... dat kan zeker niet zomaar gebeuren hoor ! Na 52 jaar huwelijk moet je elkaar echter zo goed kennen dat alles bespreekbaar moet zijn... toch ! Daarom raad ik toch aan om het gesprek aan te gaan, niet stiekem dus, niet in het donker en met een langere rok tot aan de knie. Mag voor geen enkele begrijpende partner een probleem zijn. Mijn vrouw heeft heel lang jeansbroeken gedragen en is de laatste jaren weer rokken gaan dragen omdat ze heeft ingezien dat het toch aangenamer en praktischer is. Wie heeft er dan gelijk :lol:
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Kortrokje »

guido2020 schreef: 09 jan 2021 14:36 respect voor jullie! Mijn eerste keer buiten in rok is mss al heel lang geleden.. 20 jaar of langer mss.. Recentelijk is het heel hard verbeterd. Ik ga geregeld wandelen in het bos omdat ik dat leuk vind. In het begin deed ik een hele lichte rok onder mijn broek aan, en als er dan niemand was, dan deed ik die snel over mijn broek.. :) Naarmate ik dat meer en meer deed, ben ik stilletjes aan in rok gegaan, maar wel met een rugzak met een broek in als backup... Na dat een paar keer gedaan te hebben, ben ik eens zonder rugzak geweest, en net toen ben ik mensen tegengekomen. Ik was zo hard geschrokken dat ik even al lopend ben teruggedraaid. tot ik ineens dacht dat ik mijn autosleutels kwijt was, en het al schemerde, moest ik wel terugdraaien om mijn sleutels te gaan zoeken. Ik ging dus recht op die mensen af, tot ik ineens besefte dat mijn sleutel in mijn zak met rits zat, dus niet uit mijn zak kon vallen... :) Ik terug naar mijn auto gegaan met dat koppel achter mij op 20-30 meter. Ik had een kei lange wijde jeansrok aan en ben met een klein hartje teruggegaan, duurde wel een kwartiertje eer ik terug bij auto was. In auto gesprongen en weg.. Daar zat ik dan in mijn auto met een rok aan, wat ik vroeger niet durfde. je weet nooit of je politie tegenkomt of een ongeval of dergelijke. Maar nu kon ik niet anders. Ik heb thuis ook geen mogelijkheid om in een garage ofzo om te kleden, ik parkeer buiten op het straat. Ik heb me uiteindelijk snel in mijn auto omgekleed... Sindsdien heb ik wel zoiets van: doe gewoon je goesting... maar het is toch altijd met een klein hartje als ik met mijn rok buitenkom, op drukke plaatsen zie je mij voorlopig niet....

Destijds tijdens het winkelen zag ik ineens een man in jeansrok passeren... spijtig dat ik hem geen vuistje kon geven of hem even een hart onder de riem kon steken...
Wat is het ergste dat er volgens jou kan gebeuren?Waar ben je bang voor?Commentaar?Verwonderde of boze blikken?Spottende blikken ?Lachen met jou?Wat men van jou denkt?Mensen denken toch wat ze willen,daar kan niemand iets aan veranderen..dus let daar niet op,negeer dat.en doe wat jij wil,niet wat anderen willen..Ikzelf ga sinds 7 maart 2019 overal heen in rok en sinds vorige zomer in jurken...omdat het door mijn zwaarlijvigheid nóg makkelijker is om een jurk te dragen..Doe wel en zie niet om zou ik zeggen, tenslotte doe je niks verkeerd door rokken te dragen hé...WE leven inmiddels al in 2021,dus heksenvervolgingen zijn al lang gedaan hoor..Effe doorbijten en simpelweg gewoon doen..Er is niks aan..Draag rokken als jij er zin in hebt.punt.Leef jouw leven ,en leef niet naar een ander zijn model..Geniet van jouw rokken..
Groeten..en rok rustig verder..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rik »

@Guido2020
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan Kortrokje hierboven.
Al sinds anderhalf jaar loop ik zowat continu in rokken rond, ook boodschappen, dokter, tandarts...
De eerste negatieve reactie moet nog komen, ik kreeg enkele positieve reacties maar meestal helemaal geen enkele.
Mensen hebben weinig oog voor wat je aan hebt hoor, ikzelf merk dat ik ook zelden gezien heb wat een ander aan heeft.
Gewoon doen, met hoe meer mannen we in rok op straat komen, hoe "normaler" het zal worden ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door WesleyN »

Er zijn veel mensen die je accepteren zoals je bent. Of je nou een rok draagt of niet. Mijn collega's weten hoe ik ben, vrienden van mij, deel van mijn familie. De enige die mij nog een beetje tegenhoudt om rokken te dragen is mijn vrouw. Omdat zij denkt, dat andere denken. Ja er zijn genoeg mensen die denken. Als je in volle metro zit in een rok en je stapt uit, dan zie je vaak mensen precies 1 seconde kijken en lopen dan weer gewoon door. Lekker belangrijk een man in een rok, vind je niet?!
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Kortrokje »

WesleyN schreef: 18 feb 2021 13:10 Er zijn veel mensen die je accepteren zoals je bent. Of je nou een rok draagt of niet. Mijn collega's weten hoe ik ben, vrienden van mij, deel van mijn familie. De enige die mij nog een beetje tegenhoudt om rokken te dragen is mijn vrouw. Omdat zij denkt, dat andere denken. Ja er zijn genoeg mensen die denken. Als je in volle metro zit in een rok en je stapt uit, dan zie je vaak mensen precies 1 seconde kijken en lopen dan weer gewoon door. Lekker belangrijk een man in een rok, vind je niet?!
Ja het denken van mensen kan je niet tegenhouden,wij denken trouwens óók...
Maar wat men mogelijk zou kunnen denken positief, negatief, daar hoeven wij in het jaar 2021 zeker geen rekening mee te houden..Nee als je een ander zijn gedachten en meningen moet volgen,dan ben je verder van huis..Doe waar jij zin in hebt binnen de grenzen van het wettelijke kader en zie niet om naar wat anderen mogelijk zouden kunnen "denken "...het leven is véél te kort om het leven van anderen te leven en dan nog eens het jouwe..WE hebben helaas maar één leven
Nee rok maar verder zou ik zeggen...en geniet van jouw rokken enz.
Groeten...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Corpas »

Het is wel bijzonder dat het voor mannen zo spannend is om een rok te dragen in het openbaar.
Ik draag al jaren korte rokjes in plaats van korte broeken.
Toen ik voor het eerst voelde hoe heerlijk dat het was wilde ik niet meer anders.
Mijn vrouw was heel positief en vond dat ik het gewoon moest doen.
Zij wil alleen niet dat ik mijn menen scheer, omdat zij behaarde benen opwindend vindt...

Die steun scheelde dus al en er waren nog twee zaken die het gemakkelijker hebben gemaakt voor mij.
Ten eerste, dat ik ook al graag op blote voeten liep.
Dat is eigenlijk nòg spannender in het openbaar, omdat mensen zich daar vaak mee bemoeien of er iets van vinden.
Dat het niet kan of gevaarlijk zou zijn en zo.
Al valt dat ook wel weer mee.

Ten tweede, dat het al een hele concessie is voor mij om kleren te dragen want wij zijn naturisten.
Zelfs in een minirokje zonder ondergoed voel ik mij al erg gekleed dus...
Je bent als naturist ook wel gewend bekeken te worden, op naaktstranden en zo.

Dus als ik nu zomers naar buiten ga, denk ik vaak wel even na of ik op blote voeten ga of op miniteenslippers.
Maar over een rokje denk ik niet meer na, dat kan altijd.
Toch blijft het wel iets bijzonders, het is belachelijk zeldzaam maar dat is ook juist een deel van het plezier van rokjes.
Je doet iets dat heerlijk voelt en bijzonder is, soms krijg je zelfs complimenten.
Geen zorgen dus maar er gewoon van genieten om in een rokje te lopen!

DSC_7227a.jpg
DSC_7228a.jpg
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 18 jan 2021 08:29 Wim, ik ben ook al 48 jaar gehuwd hoor en daar komen nog 5 jaar verkering bij, met dezelfde vrouw, jawel. Onze relatie is gebaseerd op elkaar ruimte geven (behalve op sexueel vlak dan) en we willen elkaar niet beknotten wat hobby's voorkeuren, kledij... betreft. Ik geef toe dat mijn vrouw eerst ook wat weigerachtig stond omdat ik in rok naar buiten ging maar dat was enkel uit bezorgdheid... ze was bang dan anderen me zouden uitlachen en me daardoor kwetsen. Toen ik na enkele uitstapjes van niemand negatieve reacties had gekregen heeft ze geen bedenkingen meer gemaakt.

Ik hou mijn rokken voor buitengebruik wel bescheiden: effen zwart, jeansstof of effen bruin/kaki... doorgaans een 43-46 cm lang dus tot 5-7cm boven de knie. Aan de voeten stevige stapschoenen, als bovenkledij een geruit hemd, fleece jas in de winter, bedrukte T-shirts in de zomer. Ik wil toch altijd mijn man-zijn benadrukken, heb gelukkig ook een mannelijke kop met ruige baard. Ik zal nooit in een fleurige rok naar buiten gaan of een jurk net omdat het mannelijke dan voor een groot deel de mist ingaat en de reacties wel zouden opduiken.

Rokken is voor mij een heel aangenaam en beter alternatief dan een lange broek maar het moet buitenshuis zuiver functioneel blijven. Binnenshuis mag het al wat korter en draag ik ook wel een effen jurk, weeral enkel vanwege het ontspannen gevoel. Ik heb niet graag het gevoel van een lange broek tegen de benen, zeker jeansbroeken schuren tegen de huid. De sanitaire stops zijn ook veel handiger in rok of jurk. Niets dan voordelen dus.

Wat het stiekem buiten lopen betreft in je korte rokjes.... dat kan zeker niet zomaar gebeuren hoor ! Na 52 jaar huwelijk moet je elkaar echter zo goed kennen dat alles bespreekbaar moet zijn... toch ! Daarom raad ik toch aan om het gesprek aan te gaan, niet stiekem dus, niet in het donker en met een langere rok tot aan de knie. Mag voor geen enkele begrijpende partner een probleem zijn. Mijn vrouw heeft heel lang jeansbroeken gedragen en is de laatste jaren weer rokken gaan dragen omdat ze heeft ingezien dat het toch aangenamer en praktischer is. Wie heeft er dan gelijk :lol:
Rik hier wil ik nog wel effe op reageren, over die fleurige rokken of jurken, daar kijk ik niet naar, als IK die mooi vind, dan draag ik die .. Ik zeg het nogmaals, die mogen denken wat ze willen .. Denken is gelukkig nog vrij...😂😂😂😂😂 en ik moet ook niet mooi zijn.. Nee ik moet het graag dragen ..
Groeten Rik...
Bijlagen
Rok
Rok
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Camille »

Op 19-10-22
Heb ik zwaar aan het nadenken geweest op toch maar een mini rokje, body aan te doen om naar zee te gaan.
Maar was redelijk koud dus niet gedaan. En vind het nog steeds een heel moeilijk stap
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rik »

Laatst een heel "speciale" doch hilarische situatie tegen gekomen.
Ik wandelde met de hond in het stadspark achter mijn tuin toen ik twee fietsende mannen zag naderen. Ze waren schat ik ook rond de 70 dus ongeveer mijn leeftijd. Toen ze op gehoorafstand waren zag ik 1 van die mannen heel nadrukkelijk naar mijn kortgerokte benen kijken en hoorde hem tegen zijn compaan zeggen: "ze zitten nog niet allemaal binnen" (opgesloten in gekkenhuis bedoelde hij). :shock:
Met luide en duidelijke stem heb ik hem dan geantwoord: "nee hoor, het is vandaag heel mooi weer en ik mocht nog eens buiten, zelfs zonder begeleider"... :lol: waarop die man zijn aangezicht felrood aanliep en hij samen met zijn maat zonder verder commentaar zich uit de voeten maakte :lol: :lol:
Ik heb nadien nog meerdere dagen napret gehad bij het vertellen van mijn verhaal aan de buren :D die zijn het immers al 3 jaar gewoon van mij iedere dag te zien voorbijkomen in rok: met de hond wandelen, met de fiets boodschappen doen, met de auto vertrekken voor een dagtrip. Overal en altijd in rok dus ;) Heerlijk !
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie