Stem nu voor de fotowedstrijd

Ervaringen met rok dragen in het openbaar

Wie draagt de mooiste outfit

Peiling eindigde op 01 nov 2008 07:14

Foto 1 - RokSterNL
3
8%
Foto 2 - truyen jaak
1
3%
Foto 3 - Roktom
2
6%
Foto 4 - Ludwigcw
3
8%
Foto 5 - khh
13
36%
Foto 6 - Natuurmens
1
3%
Foto 7 - Jan Reijman
2
6%
Foto 8 - FashionVictim
5
14%
Foto 9 - Rokwens
6
17%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door Wiha »

De hele maand oktober is het mogelijk om op een foto te stemmen. Per persoon is maar 1 stem mogelijk.

Onderstaand staan de foto's van de inzendingen. Bekijk eerst alle foto's goed voordat je jou keuze maakt. Je kunt op de foto klikken voor een vergroting. De bedoeling is dus dat je stemt op de foto waarvan jij denkt dat het de man in rok uitbeeld zoals het wel geaccepteerd mag worden.

Foto 1 - RokSterNL
Foto 1 - RokSterNL
Foto 2 - truyen jaak
Foto 2 - truyen jaak
Foto 3 - Roktom
Foto 3 - Roktom
Foto 4 - Ludwigcw
Foto 4 - Ludwigcw
Foto 5 - khh
Foto 5 - khh
Foto 6 - Natuurmens
Foto 6 - Natuurmens
Foto 7 - Jan Reijman
Foto 7 - Jan Reijman
Foto 8 - FashionVictim
Foto 8 - FashionVictim
Foto 9 - Rokwens
Foto 9 - Rokwens
Als je alle foto's dus bekeken hebt, kun je bovenaan je keuze maken.
De foto's staan tevens in het fotoalbum onder de catagorie "Diversen"

Succes, en mag de beste winnen !!!!
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door Wiha »

Sorry voor degene die al gestemd hadden. Je kunt nu opnieuw stemmen, ik was vergeten foto 9 toe tevoegen. Helaas kwam daarbij de stemmen ook weer op nul te staan.

Succes,
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Nico uit Gouda
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:36

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door Nico uit Gouda »

Hallo Wiha. Hierbij mijn stem op het forum: Ik kies voor foto no. NEGEN (rokwens). Hartelijke rok- en jurkgroeten van Nico uit Gouda.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door rokwens »

Bedankt Nico, maar ik zie dat mijn score niet verhoogd is. Heb je je vergist ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door Wiha »

Nico, helemaal bovenaan dit onderwerp moet je je keuze kenbaar maken in het rondje achter de naam, vervolgens moet je op stem drukken.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door mikvanes »

Ik vind het allemaal heel fatsoenlijke foto's.

De foto van Rokster vind ik goed door die 2 meisjes die vlak achter hem langs lopen. Jammer is dan dat verkeerslicht dat vlak bij hem staat.

Truyen Yaak ziet er op zich niet gek uit, maar staat wat veraf en verloren in de leegte van dat grote plein. Jammer is ook dat er eigenlijk amper mensen te zien zijn.

RokTom heeft een mooie rok aan en staat ook duidelijk in beeld. Wat statisch en weinig mensen.

Bij Ludwigcw vind ik het moeilijk om die rok duidelijk te zien. Het zou bijna ook een driekwart broek kunnen zijn. Op de foto komt die rok niet duidelijk uit.

Een probleem bij Natuurmens vind ik dat felle geel in combinatie met het blauw van het spijkerjasje. Dat trekt een hoop aandacht van de rok weg.

Bij Jan Reijman trekt de clown alle aandacht naar zich toe. Op zich is zijn kilt zo gek nog niet.

FashionVictim is een heel dynamische foto. Er gebeurt van alles. Voor mijn idee te veel, want om welke rok gaat het nu eigenlijk?

Rokwens is groot in beeld en staat als een standbeeld stil. Het t-shirt trekt een hoop aandacht naar zich toe, terwijl het daar toch niet om gaat. Jammer ook dat die 2 zittende mensen niet even naar hem kijken.

Een wat zwak punt bij alle foto's uitgezonderd die van KHH, is dat echt iedereen stil in die rok staat te poseren. Het wordt daardoor allemaal snel wat statisch en geposeerd. Zo van: 'Kijk mij eens in die rok.'

Dat is een belangrijke reden waarom KHH er echt even uit springt. Een ander sterk punt van deze foto vind ik al die mensen achter hem waarvan er een heel stel toch wel even wat vreemd kijkt. Verder is zijn outfit heel rustig en gewoon. Dat witte overhemd staat mannelijk en contrasteert mooi bij die donkere rok.

Voor mij is KHH de beste foto van "man in rok".
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door RokSterNL »

Op de meeste foto's staan de mannen passief in hun rok t.o.v. khh die met de fiets aan de hand over straat loopt.

Maar ik zeg dan maar zo, beter dat iemand passief op de foto staat als dat iemand helemaal geen foto in rok van hem had aangeleverd. En de meeste hebben dat dan ook niet gedaan om wat voor reden dat dan ook moge zijn.

Dan heb ik bewondering voor hen, mij niet meegerekend, die dat toch maar gedaan en aangedurfd hebben.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door rokwens »

Als je de foto's op zich gaat bekijken om die te gebruiken als een of ander reklamebeeld bij voorbeeld, dan begrijp ik dat je critisch wil zijn over de houding, het decor, de belichting enz. En in dat opzicht kan je natuurlijk nog verder gaan en er de knapste man uit kiezen en een echte fotograaf inhuren. Maar als ik het goed verstaan heb ging het daar helemaal niet om. Het ging volgens mij alleen om de outfit zelf en het decor was alleen maar om te bewijzen dat de foto buiten tussen de mensen gemaakt werd en niet tussen de eigen 4 muurtjes zodat men duidelijk kan zien dat het mannen zijn die ermee naar buiten durven. Dus die criteria over bijzaken doen hier niets ter zake zou ik denken. Ik vind ook niet dat het belangrijk is om accenten al dan niet op de rok te gaan leggen. Belangrijk is volgens mij of we met de outfit als geheel bij de mensen overkomen als "een man die een rok draagt" en dit op een keurige manier.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door Wiha »

rokwens schreef:Belangrijk is volgens mij of we met de outfit als geheel bij de mensen overkomen als "een man die een rok draagt" en dit op een keurige manier.
Hier gaat het inderdaad om. Dit is ook wat ik aan het begin uitgelegd heb. Dus let hierbij op als je je stem uitbrengt.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Peter v

Re: Stem nu voor de fotowedstrijd

Bericht door Peter v »

Boven op de interessante opmerkingen over de technische aspecten van de genomen foto's door mikvanes op ma 06 okt 2008, waarvan ik het mee eens ben, qua techniek, is het natuurlijk zo dat om een foto van jezelf te kunnen maken zal dat met een zelf ontspanner, of een bevriende persoon moeten. Wanneer het met een zelf ontspanner gedaan moet worden is de compositie moeilijk foto technisch interessant te maken, misschien vandaar dat sommige fotos zo weinig "beweging" tonen. Met een persoon achter de lens, die wat gevoel heeft voor foto composities, zal de resultaat beduidend beter en kan het levendiger zijn, immers de persoon in beeld kan zelfs bewegen, en de fotograaf kan aanwijzingen geven, alsmede het meest sprekende moment kiezen om de opname te maken.

Uiteraard worden de fotos hoofdzakelijk zo niet helemaal beoordeeld op de punten die Wiha heeft aangehaald.

Dat neemt niet weg dat wij van deze fotos lering kunnen trekken, voor het maken van sprekende opnamen van onszelf in het openbaar in rok, en mogelijk hoe anderen ons zien.

De inzet, moed en moeite dat gedaan wordt om rokken te dragen in het openbaar door elk van de afzonderlijke leden die mee doen is niet aan de foto af te lezen, puur een moment opname. Maar wel een opname van hoe zij zich in het openbaar presenteren. Zo krijgen de mee kijkende leden ook een beeld van de leden ( die meedoen aan de wedstrijd ) hoe zij zich wel eens presenteren in het openbaar.

Ik ben zelf erg blij dat er tenminste deze kleine groep zich heeft aangemeld. Is er toch wat te beleven op de forum.
Plaats reactie