Op de scooter

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Op de scooter

Bericht door wimjansma »

Afbeelding
Met mooi weer in een rokje op de scooter de natuur intrekken is een heerlijke bezigheid. Ik rijd ermee ook door de stad en door dorpen. Kennelijk valt het niemand op. Alleen op een enkele veerpont over een grotere rivier heb je wat bekijks. Of voor een stoplicht. Overigens hooguit een verbaasde blik. Geeft overigens een fijn gevoel. en daar doe je het dan ook voor.
Mijn vrouw heeft sinds kort ook zo'n scootertje. Zij laat geen enkele gelegenheid voorbij gaan om samen met mij rond te toeren. Zij is wel consequent wat het rokdragen betreft: als zij erbij is in de openbaarheid: geen rokje voor mij. Nou ja, jullie begrijpen het al: dan maar een kort broekje. Voelt niet zo lekker als een rokje.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Op de scooter

Bericht door RokkenRob »

Dan knip je toch het kruis van de short door. ;) :lol:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Op de scooter

Bericht door beachlion »

Kun je geen drukknoop zetten an de binnenkant van de zoom, midden achter en middenvoor? Dan lijkt het net een korte broek. Alleen als de rok te kort is gaat die vlieger niet op. ;)

Maar het lijkt me wel lekker zo samen uit te kunnen waaien. Als motorrijder ben ik wel verplicht m'n neus op te halen voor een scooter maar dat behoort bij m'n status met het vetleren pak. Laat je plezier er niet door bederven. Ik denk dat m'n motorjaren nu wel achter me liggen maar je kunt het nooit weten.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Op de scooter

Bericht door WesleyN »

Staat allemaal goed bij elkaar. En de rok is goed in verhouding tot je benen. Kort maar niet te kort. En zo'n foto zie je het totaalplaatje. Dat je gezicht niet helemaal duidelijk te zien dat maakt niet uit. Je ziet de contouren. En dan krijg je een goed beeld.

Dit is toch een rok?! Het lijkt er in ieder geval op. Bij mijn vrouw draag ik ook geen rok. Maar dan als het kort moet het liefst zo kort mogelijk, zolang het niet als een hotpant uit ziet. Moet nog net iets van pijpjes hebben. Want dan vind ik het niet eens bij me staan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Op de scooter

Bericht door Yvan »

Leuk hoor, met warm weer lekker uitwaaien op de scooter. Bij ons, in België, kan dat enkel nog op brom-(45 km/u) of snorfiets (25 km/u). Alles wat boven de 50 cc zit, wordt aanzien als motorfiets en moet je "beschermende" kledij dragen. Ik heb hier zowel motorfiets als scooters staan en ze hebben beiden hun voor- en nadelen.
Als de vrouw dan ook gebeten is door de "scooterbug" dan kan de lol al helemaal niet meer op. Mijn eega vindt motorrijden leuk, maar enkel als ze achterop zit, zelf rijden ziet ze echt niet zitten.
Nog veel plezierige ritjes gewenst.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Op de scooter

Bericht door wimjansma »

Beste Yvan,
Het is hier in Nederland kennelijk hetzelfde geregeld als in Vlaanderen. Je mag op een snorfiets/brommer/scooter rijden zonder helm of wat dan ook als je een blauw kenteken op de brommer hebt en dus niet harder gaat dan 28 km/u. Degenen die harder kunnen rijden hebben op hun scooter/brommer een geel kenteken en mogen tot 40 km.u rijden, maar moeten dan wel een helm dragen. En een rijbewijs hebben.
Echter: alle scooters kunnen circa 60 km.u halen. Slechts een elektronische snelheidsbegrenzer verhindert dat. En wat gebeurt: de snelheidsbegrenzer wordt eruit gesloopt en elke scooter rijdt de maximale snelheid van 60 km/h. Die van mij en mijn vrouw dus ook.
Nu vraag je je af of je daar een groot risico op een bekeuring door de politie loopt.
Nee dus, politie is in Nederland op het platteland tegenwoordig never de nooit niet aanwezig.
Wij rijden dus lekker een 20 km/u door de natuur, maar als we snel naar huis willen (mijn vrouw moet plotseling nodig plassen) snorren we met maximum snelheid huiswaarts.
Overigens merk ik op dat mijn vrouw altijd in een rokje of een jurkje op haar scooter gaat: waait de wind zo lekkerr, zegt ze. En tegelijk wilt ze niet dat ik ook een rokje aan doe. De wereld is ongelijk verdeeld, luitjes.
Overigens: als de politie je snapt is er een merkwaardige regeling. Je krijgt een bekeuring niet als je feitelijk te hard rijdt, maar als je brommer te hard KAN RIJDEN.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Op de scooter

Bericht door WesleyN »

Ik ben vaak in België. Volgende week ben ik er weer. Vlak bij Waregem en Kortrijk. En ik volg belgië via StuBru en HLN. En ik merk dat de regelgeving weinig anders is. En de mensen verschillen eigenlijk niet les denken.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Op de scooter

Bericht door Yvan »

Wetgeving in België voor motorfietsen (boven 50cc dus),
Valhelm, vest met lange mouwen, handschoenen, broek met lange pijpen en hoge schoenen (tot boven de enkel). Elke inbreuk kost 58 euro, 290 euro in het slechtste geval dus. Mijn lichtste scooter is 125 cc, dus uitwaaien in korte broek en t-shit is er niet meer bij.

Vanaf eind dit jaar moet elke brom- of snorfiets en snelle elektrische fiets in België ook voorzien zijn van een officiële nummerplaat. Aangezien men België aan het volhangen is met anpr-camera's, gaan de boetes binnenkort beginnen binnenstromen. Men is de camera's reeds aan het aanpassen om bromfietsklassen te herkennen. 45km/u rijden met een snorfiets, of 60 km/u met een bromfiets gaat hier binnenkort een dure grap worden.

Vijfendertig aar geleden kon je een bromfiets gewoon laten inschrijven als motorfiets indien je een rijbewijs had, dat kan nu ook al niet meer. Van vrijheid blijft er steeds minder en minder over.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Op de scooter

Bericht door wimjansma »

Toch, om weer terug te keren op het onderwerp.
In een rokje op de scooter door de natuur rijden is een genot. Stoppen bij een oude bierbrouwerij, onder aan de dijk in Lith en daar een lekker plaatselijk biertje drinken (mijn vrouw dus) en voor mij een lekker koel, droog wit wijntje. Wel even wisselen van rokje naar broekje, maar toch. Je moet er wat voor over hebben.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Op de scooter

Bericht door ecokilt »

Je lacht
"Kun je geen drukknoop zetten an de binnenkant van de zoom, midden achter en middenvoor?"
maar eigenlijk doe ik dat al jaren - zowel met een drukknoop als een soort veter als nog systeempjes die ik in de rokken naai.
Ik heb ook bijna altijd zoiets aan (op mijn werk en (officiële) feestjes na) - en dat wil dus zeggen dat ik indien nodig de knoop of veter kan dicht doen en dan wordt mijn rok een schijnbroek. Het liefst zoveel mogelijk op rokstand natuurlijk.
Dat heeft me jaren geleden wel flink over de brug geholpen om buitenshuis rokken beginnen dragen.
Overigens vindt mijn nichtje dat het ook een rok(je) is alsl hij op stand 'schijnbroek' staat.
Plaats reactie